کابینت مخفی و بدون دستگیره

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

یکی از مدرن‌ترین انواع کابینت آشپزخانه کابینت مخفی و بدون دستگیره است. تصور اینکه کابینت‌ها بدون دستگیره ساخته شوند تا همین چند سال پیش بعید بود. اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این امر محقق و یکی زیباترین انواع کابینت ساخته شد. باز و بسته کردن این نوع از کابینت‌ها به هیچ وجه سخت نیست. برای باز و بسته کردن این کابینت‌های مدرن تنها یک اشاره کفایت می‌کند. سپیدار چوب یکی از تولیدکنندگان نمونه کابینت در کشور شما با این سبک جدید از کابینت بیشتر آشنا می‌کند.

منظور از کابینت مخفی و بدون دستگیره چیست؟

در این نوع کابینت‌های مدرن درب بدون دستگیره طراحی و ساخته می‌شود. کابینت‌های بدون دستگیره به ویژه در آشپزخانه‌های مینیمال و مدرن زیبایی و کاربردی هستند. چرا که هیچ شکست بصری برای بیننده ایجاد نشده و فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود. دستگیره‌های مخفی از نظر ایمنی در سطح بهتری قرار دارند. زیرا لباس و اشیاء به دستگیره کابینت گیر نکرده و خراب و پاره نمی‌شوند. در گروه صنعتی سپیدار چوب بر اساس طرح دلخواه شما مرغوب‌ترین انواع کابینت بدون دستگیره و مخفی ساخته می‌شود. کافی است از طریق سایت این مجموعه سفارش کابینت خود را ثبت نمایید.

انواع مختلف کابینت مخفی و بدون دستگیره کدام است؟

این کابینت‌های شیک و مدرن اغلب در چند طرح مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. در نتیجه افراد می‌توانند بر اساس سلیقه و خواست خود بهترین نوع کابینت‌های بدون دستگیره را انتخاب کنند. در ادامه با این مدل‌های مختلف از کابینت‌های بدون دستگیره و مخفی آشنا خواهیم شد.

کابینت مخفی و بدون دستگیره

1- کابینت‌های دستگیره مخفی و J شکل:

در طراحی این نوع از کابینت‌ها یک شیار منحنی که نقش دستگیره را ایفا می‌کند در نظر گرفته می‌شود. در واقع دستگیره در این مدل از کابینت‌ها مخفی و خارج از دید ساخته می‌شود.  دستگیره روی شیاری چنگکی و به شکل سراسری در کابینت تعبیه می‌شود. برای باز کردن کابینت کافی است تا انگشت را زیر این شیار منحنی شکل قلاب کرده و بکشید. توجه داشته باشید که این مدل برای اشخاصی که دست‌ها و انگشتان بزرگی دارند چندان مناسب نیست.

2- کابینت‌های دستگیره مخفی و پروفیلی:

در این مدل از نوعی پروفیل آلومینیومی درست مانند یک ریل در قسمت پشت درب کابینت استفاده می‌شود. مزیت استفاده از این پروفیل‌ها ایجاد فضای کافی برای قرار گرفتن دست می‌باشد. این نوع کابینت هم از بخش بالایی و هم از قسمت کناری باز می‌شوند. از نظر ظاهری این نوع کابینت مخفی و بدون دستگیره بسیار شیک و چشم نواز است.

3- کابینت‌های تاچ یا لمسی:

یکی دیگر از کابینت‌های بدون دستگیره که طرفداران زیادی دارد نوع لمسی یا تاچ است. در ساخت این نوع کابینت از یراق آلات مخصوص کمک می‌گیرند. به طوری که تنها با یک فشار کوچک کابینت باز خواهد شد. در بعضی از انواع کابینت‌های لمسی از یک سیستم جک‌دار برقی نیز استفاده می‌شود. تکنولوژی‌های مورد استفاده در نوع باز شدن کابینت‌های بدون دستگیره بسیار متنوع است. در نتیجه بستگی زیادی به نظر و سلیقه مشتری در زمان سفارش کابینت دارد.

4- کابینت‌های جک‌دار و برقی:

این مدل از کابینت‌های بدون دستگیره برای کابینت‌های هوایی مناسب‌تر هستند. لولای مورد استفاده در آن‌ها یک موتور الکتریکی داشته و با فشار روی درب به باز شدن ان کمک می‌کند. توجه کنید که این مدل به دلیل استفاده از موتور الکتریکی قیمت بالاتری نیز دارند.

کابینت مخفی و بدون دستگیره

مزیت‌های کابینت مخفی و بدون دستگیره چیست؟

آگاهی از مزایای این مدل از کابینت‌های مدرن برای انتخاب و خرید آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. موارد زیر را به عنوان مزیت این نوع از کابینت‌ها می‌توان برشمرد.

1- امنیت بیشتر فضای آشپزخانه:

محیط آشپزخانه به خودی خود مخاطره آمیز و خطرناک است. حذف کردن دستگیره‌های کابینت می‌تواند تا حدی به امنیت آشپزخانه منجر گردد. به ویژه در منازلی که کودک حضور دارد دستگیره نداشتن کابینت یک امتیاز به شمار می‌رود.

2- زیبایی بیشتر کابینت:

عدم استفاده از دستگیره در کابینت‌های مخفی باعث ایجاد سطوحی یک‌دست و صاف شده است. این سطوح صاف و بدون برآمدگی تناسب زیادی با سبک دکوراسیون مدرن داشته و چشم‌نواز است. همین زیبایی ظاهری از دلایل مهم محبوبیت کابینت‌های بدون دستگیره می‌باشد.

کابینت‌های بدون دستگیره چه ایراداتی دارند؟

در بخش قبلی با مزیت‌های این نوع از کابینت‌ها آشنا شدیم. برای بررسی منصفانه و دقیق باید به معایب آن‌ها در کنار امتیازاتی که دارند هم اشاره نمود. اولین موردی که می‌توان به عنوان ایراد این مدل از کابینت آشپزخانه بیان کرد زمان بیشتر تمیزکاری آن‌ها است. کابینت‌های تاچ به دلیل لمس دائم انگشتان با آن لک شده و به تمیزکاری مداوم نیاز دارد. همچنین در کابینت‌های مخفی تمیز کردن گرد و غبار جمع شده زیر شیارها کار ساده‌ای نیست. نکته منفی بعدی گران‌تر بودن کابینت مخفی و بدون دستگیره نسبت به دیگر انواع است. زیرا باید از یراق آلات مخصوص در ساخت آن‌ها استفاده کرد و هزینه‌بر هستند.

کدام برندهای دستگیره مخفی در کابینت بهتر هستند؟

در بازارهای ایران یراق آلات متعددی از برندهای داخلی و خارجی وجود دارند. در بین برندهای خارجی می‌توان به:

  • برند بلوم از اتریش
  • برند ملونی ساخت چین
  • برند فانتونی ساخت چین

اشاره نمود. همچنین برند آرت از تولیدات داخلی نیز کیفیت مطلوب و قابل قبولی دارد. هزینه نهایی کابینت بدون دستگیره به انتخاب نوع و برند یراق آلات انتخابی بستگی زیادی دارد.

سفارش و خرید کابینت بدون دستگیره:

برای سفارش و ساخت کابینت‌های بدون دستگیره به سایت گروه سپیدار چوب مراجعه فرمایید. بهترین متریال و تکنولوژی‌ها در ساخت کابینت‌ دلخواه شما به کار گرفته می‌شود. همچنین در سایت سپیدار چوب می‌توانید از محصولات و نمونه‌ کار مجموعه نیز دیدن کنید. محصولات ساخته شده در سپیدار چوب حاصل سال‌ها تجربه و علم روز هستند. برای کسب اطلاعات تکمیلی و ثبت سفارش خود در سایت سپیدار چوب فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

کلام آخر:

کابینت مخفی و بدون دستگیره نسل جدید کابینت‌ها به شمار می‌روند که طرفداران زیادی نیز دارد. این کابینت‌ها آمیخته‌ای از هنر و تکنولوژی به صورت توامان هستند. کیفیت متریال و یراق آلات مصرفی روی کیفیت و عمر مفید کابینت بدون دستگیره اثر مستقیم دارد. در نتیجه بهتر است از تولیدکنندگان شناخته شده اقدام به خرید نمایید. نظر شما درباره این مدل از کابینت‌ها چیست؟

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »