وکیوم درب چوبی چیست؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های مختلفی از منازل مسکونی تا فضاهای تجاری و صنعتی قابل اجرا است. در این مطلب از گروه صنعتی سپیدارچوب با ویژگی‌ها و کاربردهای روکش وکیوم برای درب‌های چوبی بیشتر آشنا می‌شویم.

منظور از وکیوم چیست؟

وکیوم که با نام ممبران نیز شناخته می‌شود در حقیقت نوعی روکش از جنس pvc می‌باشد. این روکش را می‌توان روی مغزی‌هایی با متریال‌های مختلف از قبیل:

  • چوب
  • ام دی اف
  • نئوپان

به کار برد. به کمک این تکنولوژی هوایی که بین سطح و روکش کار قرار دارد به طور کامل تخلیه می‌شود. با این همه بیشترین کاربر این روکش بر روی مغزی چوب و ام دی اف است. روکش وکیوم استحکام و مقاومت خیلی زیادی را برای درب به ارمغان می‌آورد. از این رو امروزه به کمک فناوری‌های جدید از وکیوم برای روکش کردن درب‌های چوبی استفاده می‌کنند.

وکیوم درب

منظور از وکیوم درب چوبی چیست؟

چنانچه از روکش وکیوم روی درب‌های چوبی استفاده شود نتیجه درب چوبی وکیوم خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های این نوع روکش انعطاف‌پذیری و فرم‌گیری راحت آن‌ها است. در نتیجه می‌توان الگوها و طرح‌های مختلفی را روی درب وکیوم طراحی و اجرا کرد. این ویژگی تنوع طرح و نقش زیادی در این درب‌ها ایجاد می‌کند. به همین خاطر می‌توان به تناسب هر سلیقه‌ای بهترین مدل از درب چوبی وکیوم را ساخت. درب‌های چوبی در مقابل رطوبت و آب از حساسیت بالایی برخوردار هستند. این عوامل باعث پوسیدگی در درب‌های چوبی و خرابی آن‌ها می‌شود. این در حالی است که روکش وکیوم نسبت به آب و رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارند. پس وکیوم درب چوبی را می‌توان راه‌کاری ایده‌آل برای افزایش طول عمر و نیز مقاومت درب‌های چوبی به شمار آورد. این شیوه از ساخت درب چوبی علاوه بر افزایش استحکام موجب جلوه و زیبایی بیشتر درب نیز خواهد شد. چرا که تنوع بالایی از رنگ و طرح با روکش وکیوم قابل طراحی و ساخت است. در بخش‌های بعدی با فرآیند و پروسه ساخت درب‌های چوبی با روکش وکیوم آشنا می‌شویم.

وکیوم درب چوبی چطور انجام می‌شود؟

شاید برای شما هم جالب باشد تا با چگونگی وکیوم کردن درب‌های چوبی آشنا شوید. درب‌های چوبی با روکش وکیوم پروسه ساخت متفاوتی نسبت به سایر انواع درب دارند. در گام نخست سازندگان درب طرح مورد نظر را روی مغزی درب که از جنس چوب است ایجاد می‌کنند. این کار باید توسط دستگاهی به نام CNC انجام گیرد. جنس مغزی درب‌های وکیوم شده اغلب از جنس MDF می‌باشد. طرح‌های قابل اجرا توسط دستگاه CNC گستردگی و تنوع بالایی دارد. در واقع هر طرح ساده یا برجسته‌ای را توسط این فناوری می‌توان روی درب به کار برد. بعد از اجرای طرح مورد نظر روی سطح کار تمام سطح مغزی درب با رزین (نوعی چسب قوی است) پوشانده می‌شود. در مرحله آخر وکیوم درب چوبی هم روکش را بر روی مغزی قرار داده و به طور کامل می‌چسبانند. چون هر دو سمت درب ساخته شده به این روش روکش می‌شود استحکام کار بالاتر می‌رود. به کمک وکیوم کردن درب‌های چوبی هوای بین روکش و درب کاملا تخلیه می‌شود. در نتیجه هیچ نوع باکتری و قارچی در این فضا امکان رشد و تخریب چوب را پیدا نخواهد کرد. به این ترتیب عمر و سلامت درب چوبی برای طولانی مدت حفظ خواهد شد.

درب‌های وکیوم چه ویژگی‌هایی دارند؟

قبل از اینکه برای خرید درب وکیوم شده اقدام کنید باید با ویژگی‌های اصلی آن‌ها آشنا باشید. در ادامه این مطلب از سپیدارچوب شاخصه‌های اصلی درب‌های چوبی وکیوم شده را بیان می‌کنیم. سپیدارچوب تولیدکننده انواع درب‌های چوبی با روکش وکیوم و درب‌های ضد سرقت در کشور است. برای مشاهده نمونه کارها و استعلام قیمت از گالری مجموعه سپیدارچوپ بازدید فرمایید.

استحکام بالا در مقابل عوامل فیزیکی:

وکیوم درب چوبی مقاومت و استحکام کار در برابر عوامل فیزیکی را افزایش می‌دهد. در نتیجه خط و خش و خراشیدگی کمتری نسبت به دیگر انواع درب روی این محصول ایجاد می‌شود. این استحکام و مقاومت به دلیل ویژگی‌های ساختاری وکیوم مورد استفاده در ساخت درب است.

خاصیت ضد آب بودن:

از دیگر ویژگی‌های مهم و کارآمد درب چوبی وکیوم، محاظفت چوب به کار رفته در درب از آسیب آب است. همه ما به خوبی می‌دانیم که درب‌های چوب تا چه حد در تماس با آب و رطوبت حساس و آسیب‌پذیر هستند. استفاده از روکش وکیوم روی مغزی چوبی درب جلوی نفوذ آب به بافت چوبی درب را می‌گیرد. در نتیجه دیگر رطوبت و آب جذب چوب نخواهند شد و پوسیدگی رخ نمی‌دهد. برای ضد آب شدن درب باید در زمان ساخت کلاف‌های درب نیز PVC شوند.

تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد:

جذاب‌ترین ویژگی‌ مربوط به وکیوم درب چوبی تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد در کار است. هر نقش و نگاری که مشتری مایل باشد را می‌توان روی درب وکیوم شده به کار برد. همچنین روکش PVC به راحتی رنگ آمیزی شده و از این جهت تنوع رنگی بالایی هم دارند.

تغییر نکردن فرم و رنگ درب وکیوم شده:

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که روکش‌های وکیوم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. در نتیجه هیچ نوع تغییری در رنگ و فرم درب با روکش وکیوم ایجاد نخواهد شد.

زیبایی چشمگیر و منحصر به فرد:

درب چوبی وکیوم شده، سطحی صاف و یکدست دارد و از طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برخوردار است. در نتیجه از نظر هماهنگی با محیط و زیبایی ساختاری این درب‌ها رقیبی ندارند. همین زیبایی خاص و منحصر به فرد باعث شده تا امروزه درب‌های چوبی با روکش وکیوم طرفداران زیادی داشته باشند.

قیمت درب‌های وکیوم چقدر است؟

شاید بعد از مطالعه این مطلب و آشنایی با امتیازات زیاد این درب‌ها فکر کنید که قیمت بالایی دارند. در حالی که این تصور اشتباه بوده و درب‌های وکیوم بسیار مقرون به صرفه هستند. ابعاد درب- جنس مغزی و ابزار یراق مورد استفاده در درب وکیوم روی قیمت آن اثر مستقیم دارند.

سخن پایانی:

وکیوم درب چوبی روشی مدرن برای ساخت درب‌های مقاوم و مستحکم و زیبا است. برای ثبت سفارشات خود می‌توانید با کارشناسان سپیدارچوب تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
پاخور استیل درب
درب های اتاقی

منظور از پاخور استیل درب چیست ؟

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این موضوع که منظور از آستانه یا پاخور استیل درب چیست، بپردازیم. آستانه یا پاخور استیل درب یک قطعه ای است که در قسمت پایین درب های ساختمانی قرار می ‌گیرد. این قطعه اغلب از جنس استیل و یا از جنس

ادامه مطلب »