کابینت سوپر مارکتی چیست

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله قصد داریم انواع کابینت سوپرمارکتی و مزایای آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. حتماً بسیاری از شما عبارت کابینت سوپر مارکتی را شنیده ‌اید. کابینت سوپر مارکتی یک نوع جدیدی از کابینت است که بزرگ ترین مزیت آن جادار بودن و همچنین فضای کمی است که این نوع کابینت از آشپزخانه و خانه شما اشغال می ‌کند. در واقع امکان نصب کابینت سوپر مارکتی در فضاهای بسیار کوچک و پرت آشپزخانه شما هم وجود دارد. در این مقاله ابتدا مفهوم کابینت سوپر مارکتی را بررسی می کنیم. بعد از آن، بررسی می کنیم که درون کابینت سوپر مارکتی چه مواردی قرار داده می شوند. سپس به معرفی انواع آن پرداخته و مزایای آن را نیز بیان می کنیم. در سپیدارچوب شما می توانید به خرید درب اتاقی با بهترین قیمت بپردازید.

کابینت سوپر مارکتی چیست؟

کابینت سوپر مارکتی یک نوع کابینت جدید با ارتفاع زیاد است. ارتفاع این نوع کابینت، در حد و اندازه یخچال موجود در آشپزخانه و یا کمی کوچک تر از آن است. به دلیل کوچک شدن فضای آشپزخانه‌ های امروزی، استفاده از این نوع کابینت گسترش زیادی پیدا کرده است. دلیل نام گذاری این نوع کابینت به نام کابینت سوپر مارکتی این است که در سوپر مارکت ‌ها هم که نیاز به فضاهای زیادی برای قرار دادن کالاهای مختلف این نوع کابینت یا قفسه بندی کاربرد بسیاری دارد.

از لحاظ ظاهری نیز کابینت ‌های سوپرمارکتی بسیار زیبا هستند و اصلاً نباید نگران زیبایی آن ها باشید. بسیاری از افراد زمانی که عبارت کابینت سوپر مارکتی را می‌ شنوند، یاد قفسه ‌های زمخت  موجود در سوپر مارکت ‌ها می ‌افتند. در صورتی که کابینت سوپرمارکتی یک قفسه خالی نیست و کاملاً شبیه کابینت ‌های عادی است ولی با فضای بسیار بیشتری برای جا دادن وسایل زیاد موجود درآشپزخانه منزل. این نکته را هم ذکر کنیم که نام دیگر کابینت سوپر مارکتی کابینت سوپری و البته کابینت یخچالی است.

کابینت سوپر مارکتی چیست

درون کابینت سوپر مارکتی چه مواردی قرار داده می شوند؟

کابینت سوپر مارکتی هم مانند کابینت ‌های دیگر است و وسایل و مواد خوراکی مختلف را می ‌توان درون آن قرار داد. البته باید به این نکته دقت کنید که عرض کابینت ‌های سوپر مارکتی و ارتفاع طبقات آن ها خیلی زیاد نیست. بنابراین نمی ‌توان انتظار داشت موارد حجیم و با ارتفاع زیادی مانند قابلمه ‌ها و مواردی از این دست را در این نوع کابینت قرار داد. درون این نوع کابینت بایستی ظرف و ظروف و مواد خوراکی پر مصرف را بگذارید. چرا که این نوع کابینت معمولاً دم دست است و دسترسی به آن راحت‌ تر از خیلی دیگر از کشوها و  کابینت ‌های موجود در آشپزخانه شما است. از سوی دیگر معمولا مواد غذایی خشک که نیاز نیست درون یخچال نگهداری شوند را درون این نوع کابینت قرار می دهند. معمولاً کابینت سوپرمارکتی برای قرار دادن موارد زیر به کار می ‌روند.

  1. ظروف کوچک حاوی انواع حبوبات مانند نخود و لوبیا و عدس و لپه
  2. ظرف حاوی سویا
  3. کنسروهای باز نشده
  4. بسته‌ های حاوی تنقلات
  5. ماکارونی و نودل
  6. و …

انواع کابینت سوپر مارکتی

کابینت‌ های سوپر مارکتی از جهات مختلف قابل دسته ‌بندی هستند. اولین ویژگی که باعث دسته ‌بندی این نوع کابینت ‌ها می ‌شود، اندازه آن ها است. کابینت ‌های سوپر مارکتی هم از لحاظ عرض و هم از لحاظ ارتفاع و هم از لحاظ عمق دارای انواع مختلفی هستند. تنها چیزی که در بین اکثر این نوع کابینت ‌ها مشترک است این است که آن ها ارتفاع بلندی دارند. از لحاظ عرض نیز این کابینت‌ ها خیلی تنوع دارند. حتی کابینت‌ های سوپر مارکتی در عرض بسیار باریک هم وجود دارند و استفاده فراوانی از آن ها می ‌شود. این نوع کابینت ‌ها در جاهای پرت نصب می‌ شوند و با وجود عرض بسیار کمی که دارند، بسیار مفید هستند. از لحاظ عمق نیز این کابینت‌ ها می‌ توانند متنوع باشند ولی معمولاً عمق آن ها چیزی حدود 40 تا 60 سانتی ‌متر است. عامل دیگری که باعث دسته بندی این نوع کابینت‌ ها می‌ شود ظاهر آن ها است.

کابینت سوپر مارکتی چیست

مزایای کابینت سوپر مارکتی

اگر بخواهیم مزایای کابینت سوپر مارکتی را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه اندازه واحدهای مسکونی کوچک شده است. دلیل این امر هم گران شدن مسکن در کشور ایران است. در نتیجه اندازه آشپزخانه ‌ها نیز به همان نسبت کوچک شده است و فضای لازم برای  نصب کردن انواع کابینت‌ های جادار و بزرگ کاهش پیدا کرده است. در نتیجه خانم‌ های خانه ‌دار با مشکل کمبود فضا در کابینت ‌های آشپزخانه مواجه می‌ شوند و همین امر باعث می ‌شود که آشپزخانه مکرراً شلخته و بی ‌نظم شود. استفاده از کابینت سوپر مارکتی تا حد بسیار زیادی مشکل را برطرف می‌ کند. استفاده از کابینت آشپزخانه سوپر مارکتی دارای مزایای زیر است:

 

1.      زیباتر کردن آشپزخانه

کابینت سوپر مارکتی یک نوع کابینت شیک و مد روز است و استفاده از آن باعث شیک شدن قفسه‌ ها و لوازم آشپزخانه می‌ شود. در نهایت هم با استفاده از این نوع کابینت، آشپزخانه شما شیک ‌تر از قبل به نظر خواهد ‌رسید.

 

2.      امکان نصب کابینت سوپر مارکتی در فضاهای بلااستفاده

کابینت سوپر مارکتی را می ‌توان در باریک‌ ترین فضاها نیز نصب کرد. در واقع این نوع کابینت ‌ها در عرض های مختلف تولید می ‌شوند. حتی کابینت‌ های سوپر مارکتی با عرض ۱۴ سانتی ‌متر هم در بازار وجود دارند. در نتیجه امکان نصب آن ها در فضاهای پرت و به درد نخور آشپزخانه و در گوشه‌ های کوری که کاملاً بدون استفاده باقی مانده ‌اند نیز وجود دارد. یک نکته را هم در این جا بیان کنیم که می توانید کابینت سوپر مارکتی را در اندازه و ظاهر و تعداد طبقات دلخواه خود سفارش دهید. یعنی حتی می ‌توان کابینت سوپر مارکتی را با عرضی کم تر از ۱۴ سانتی ‌متر نیز در نظر گرفت. این ویژگی یعنی امکان نصب کابینت سوپر مارکتی در فضاهای به درد نخور و پرت در بقیه انواع کابینت‌ ها وجود ندارد.

کابینت سوپر مارکتی چیست

3.      دسترسی راحت به محتویات کابینت سوپرمارکتی

کابینت سوپر مارکتی به نحوی طراحی می ‌شود که امکان بیرون کشیدن قفسه ‌های آن وجود دارد و به راحتی شما می ‌توانید به قفسه ‌های آن دسترسی پیدا کنید. در نتیجه تمام لوازم درون کابینت سوپر مارکتی به راحتی توسط شما قابل دسترس خواهند بود. این مزیت برای خانم ‌های خانه دار بسیار مهم است. چرا که آن ها دوست دارند سریعاً به موارد دلخواه خود دسترسی داشته باشند، تا کار آشپزی و سایر کارهای آشپزخانه را با سرعت بالا انجام دهند.

 

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »