چگونه از تغییر رنگ کابینت سفید پیشگیری کنیم؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

کابینت‌های سفید رنگ، زیبایی و جذابیت بسیار زیادی دارند. با این همه تمیز نگهداشتن و حفظ سفیدی آن‌ها کار راحتی نیست. گاهی از اوقات بعد از مدتی رنگ سفید آن‌ها به زردی رفته و تغییر می‌کند. این امر دلسردی زیادی در خریداران کابینت‌های سفید به وجود می‌آورد. اما راه‌کارهایی برای پیشگیری از تغییر رنگ کابینت‌های سفید وجود دارد. در این مقاله از سپیدار چوب با ما همراه باشید تا شما را با این شگردها آشنا کنیم.

چرا کابینت‌های سفید دچار تغییر رنگ می‌شوند؟

قبل از هر چیزی باید درباره علل تغییر رنگ در کابینت‌های سفید بدانیم. اولین مورد متریال مورد استفاده و کیفیت ساخت کابینت است. هر چه از مواد اولیه باکیفیت‌تری در ساخت کابینت استفاده شود احتمال تغییر رنگ کمتر خواهد بود. بنابراین از شرکت‌هایی اقدام به خرید و سفارش کابینت کنید که حرفه‌ای و معتبر باشند. گروه سپیدار چوب یکی از تولیدکننده‌های مصنوعات چوبی نظیر کابینت و درب‌های اتاقی و ضد سرقت در کشور است. از بخش محصولات سایت سپیدار چوب دیدن کنید و کیفیت ساخت و مدل‌های موجود را مشاهده نمایید. مورد بعدی که می‌تواند باعث تغییر رنگ دادن کابینت‌های سفید شود گرما است. تمیز نکردن کابینت آشپزخانه نیز از دیگر علل احتمالی تغییر رنگ در کابینت‌های سفید رنگ می‌باشد.

چگونه از تغییر رنگ کابینت سفید پیشگیری کنیم؟

چطور از تغییر رنگ کابینت‌های سفید جلوگیری کنیم؟

بعد از اینکه با علل زرد شدن کابینت‌های سفید آشنا شدیم نوبت به راه‌کارهای جلوگیری از آن است.

1- استفاده از رنگ‌های تیره در نزدیک اجاق گاز:

حرارت و گرمای ناشی از اجاق گاز در آشپزخانه به مرور روی رنگ کابینت‌ها اثر می‌گذارد. در زمان آشپزی ذرات و بخار ناشی از غذا در محیط پخش شده و روی کابینت می‌نشیند. این بخارها و حرارت گاز خوراک پزی باعث تغییر رنگ و زردی در کابینت‌های سفید می‌شود.  از این رو توصیه می‌شود تا برای قسمت‌های نزدیک به اجاق گاز از رنگ‌های تیره‌تر کابینت استفاده گردد. ترکیب رنگ‌های مکمل نیز می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای کابینت‌های نزدیک گاز در آشپزخانه باشند.

2- عدم تابش نور مستقیم خورشید با کابینت:

نور خورشید در دراز مدت موجب تغییر رنگ کابینت‌های سفید و زرد شدن آن‌ها خواهد شد. در نتیجه بهتر است تا کابینت‌ها را دورتر از پنجره‌ها نصب کنید. همچنین استفاده از پرده و بستن پنجره در زمان تابش مستقیم آفتاب کمک کننده است. آفتاب علاوه بر کابینت‌های سفید، رنگ‌های دیگر کابینت را نیز خراب کرده و تغییر می‌دهد.

3- تمیز کردن مرتب کابینت‌های سفید:

تمیز کردن مرتب و به موقع کابینت‌های سفید رنگ در جلوگیری از تغییر رنگ آن‌ها اثر زیادی دارد. ذرات چربی و بخار ناشی از ناشی بعد از مدتی روی سطح کابینت خشک می‌شوند. در این صورت به راحتی پاک نشده و باعث تغییر رنگ و زردی کابینت سفید می‌شوند. بهتر است به صورت هفتگی و با استفاده از شوینده‌ی مناسب کابینت‌های سفید رنگ را تمیز کنید. مطالعه مقاله‌ای با عنوان “چطور کابینت هایگلاس را تمیز کنیم؟!” می‌تواند بسیار مفید باشد. در آن مقاله به شگردهای خاصی برای تمیز کردن کابینت‌های هایگلاس اشاره کرده‌ایم.

4- توجه به دستورالعمل‌های سازندگان کابینت:

کابینت‌های مختلف دستورالعمل‌ها و روش‌های مختلفی برای نگهداری دارند. بهتر است از کسانی که کابینت را ساخته و نصب کرده‌اند اطلاعات دقیقی در این خصوص دریافت کنید. سازندگان کابینت به شما می‌گویند که چطور کابینت را تمیز کرده و چگونه از آن نگهداری کنید. این اطلاعات اهمیت زیادی داشته و در حفظ سلامت و جلوگیری از تغییر رنگ کابینت‌های سفید موثر هستند.

5- انتخاب انواع مرغوب کابینت:

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تغییر رنگ و زرد شدن کابینت‌های سفید بی‌کیفیت بودن متریال آن‌ها است. هر چه جنس کابینت مرغوب‌تر باشد دوام و مقاومت بیتشری دارد. همچنین در کابینت‌های خوش ساخت و باکیفیت تغییر رنگ بسیار کمتری مشاهده می‌شود. از این رو توصیه می‌شود از تولیدکننده‌های معتبر و شناخته شده اقدام به خرید کابینت کنید. سپیدار چوب از واحدهای نمونه تولیدکننده کابینت در کشور است. شما می‌توانید از طریق سایت مجموعه سفارشات خود را به ثبت برسانید.

چگونه از تغییر رنگ کابینت سفید پیشگیری کنیم؟

شگردهای رفع زردی و تغییر رنگ کابینت‌های سفید:

البته که پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده و موثرتر است. با این همه اطلاع از روش‌های رفع زردی کابینت نیز ضروری و کمک کننده است. پس اگر کابینت‌های سفید رنگ آشپزخانه شما نیز زرد شد دلسرد نشوید و بلافاصله برای تعویض آن‌ها اقدام نکنید. ما راه‌کارهایی برای برطرف کردن تغییر رنگ کابینت‌های سفید به شما ارائه می‌کنیم.

1- استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه:

در یک لیوان سرکه یک قاشق جوش شیرین ریخته و ترکیب کنید. سپس به آن دو لیوان آب ولرم افزوده و به هم بزنید. دستمال تمیزی را به این محلول آغشته کرده و روی سطح کابینت بکشید. در انتها نیز از روغن زیتون برای براق شدن کابینت استفاده کنید.

2- استفاده از مایع ظرفشویی:

مایع ظرفشویی یک چربی‌زدای قدرتمند به شمار می‌رود. پس در شرایطی زمان زیادی از تغییر رنگ کابینت نمی‌گذرد از مایع ظرفشویی استفاده کنید. کمی مایع ظرفشویی ملایم را با آب گرم ترکیب کرده و به کمک یک اسفنج بر سطح کابینت بکشید. در نهایت نیز با یک دستمال نرم و خشک روی کابینت بکشید تا رد مایع ظرفشویی از بین برود.

3- استفاده از جوش شیرین:

با استفاده از نصف لیوان جوش شیرین و کمی آب یک ماده‌ی خمیری شکل درست کنید. این ترکیب برای لکه‌های سرسخت و مقاوم کاربرد بیشتری دارد. پس اگر روش‌های قبلی برای رفع تغییر رنگ کابینت‌های سفید موثر نبود از این ترکیب کمک بگیرید. خمیر جوش شیرین را به کمک یک مسواک نرم روی بدنه کابینت بکشید و 5 دقیقه به آن زمان دهید. سپس از یک اسفنج تمیز و مرطوب برای پاک کردن آن استفاده نمایید. در انتها نیز با دستمالی تمیز و نرم کابینت را خشک کنید. بعضی از افراد تصور می‌کنند اگر از شوینده‌های قوی برای تمیز کردن کابینت استفاده کنند نتیجه بهتری به دست می‌آورند. در حالی که این گروه از شوینده‌ها به کابینت آسیب زده و آن را خراب می‌کنند.

کلام آخر:

جلوگیری از تغییر رنگ کابینت‌های سفید و شگردهایی برای رفع زردی آن در این مطلب از سپیدار چوب بیان شد. شما چه تجربه‌ای در خصوص تغییر رنگ کابینت و چه تجربه‌ای برای رفع آن دارید؟

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »