چه رنگی برای کابینت فلزی مناسب است؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

با وجودی که کابینت‌های چوبی محبوبیت و موارد استفاده بیشتری دارند اما هنوز هم از کابینت‌های فلزی استفاده می‌شود. رنگ کردن کابینت فلزی راهی برای زیباتر کردن آن و ایجاد حس خوب در محیط است. اما انتخاب رنگ مناسب برای کابینت فلزی موضوع بسیار حساس و مهمی است. در غیر این صورت از نتیجه کار  رنگ آمیزی کابینت فلزی رضایت کافی را نخواهید داشت. در این مطلب از سپیدارچوب تولیدکننده انواع مصنوعات چوبی باکیفیت در کشور به این مبحث می‌پردازیم.

آشنایی با انواع مختلف کابینت فلزی:

پیش از آنکه رنگ‌های مناسب کابینت فلزی را بیان کنیم باید با انواع این نوع کابینت آشنا شویم. کابینت‌های فلزی در سه نوع:

  • کابینت فلزی با ورقه‌های سیاه
  • کابینت فلزی گالوانیزه
  • کابینت فلزی از جنس استیل

تولید می‌شوند. تنها دو نوع اول یعنی کابینت‌های فلزی ورق سیاه و گالوانیزه قابلیت رنگ شدن دارند. اما کابینت استیل این امکان را ندارد و باید به همان شکل اصلی استفاده شود. پس مطالبی که در این گفته می‌شود به دو نوع اول از کابینت‌های فلزی مرتبط است. البته جنس فلزی از کابینت‌ها امروزه چندان تولید نمی‌شوند و جزو مدل‌های قدیمی بازار به شمار می‌روند. با این همه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مایل به استفاده از کابینت فلزی هستند.

چه رنگی برای کابینت فلزی مناسب است؟

چرا کابینت فلزی را رنگ می‌کنیم؟

دلیل رنگ آمیزی فلزی می‌تواند در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت فلزی به ما کمک کند. در این بخش سه دلیل اصلی از رنگ‌کاری کابینت فلزی را بیان می‌کنیم.

1- ایجاد تغییراتی در دکوراسیون آشپزخانه:

رنگ کردن کابینت فلزی به راحتی حس و حال فضا را تغییر می‌دهد. از این بسیاری از افراد از رنگ کردن کابینت برای تغییر در فضا و دکوراسیون محیط استفاده می‌کنند.

2- صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از تعویض کابینت:

یکی دیگر از دلایل رنگ کردن کابینت فلزی می‌تواند جلوگیری از تعویض آن باشد. عوض کردن کابینت و به ویژه جایگزینی آن با انواع چوبی می‌تواند هزینه زیادی دربر داشته باشد. بنابراین رنگ کردن کابینت روشی جایگزین برای تعویض کابینت در مواقع ضروری است. توجه داشته باشید که هر مشکلی در کابینت فلزی با رنگ کردن پوشانده نخواهد شد. در نتیجه در پاره‌ای از اوقات چاره‌ای به جز تعویض کردن کابینت وجود ندارد. اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه هستید سپیدار چوب میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

3- بالا بردن طول عمر و مقاومت کابینت:

رنگ مناسب برای کابینت فلزی باعث می‌شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. با این تکنیک کابینت فلزی برای مدت بیشتری کار می‌کند. زیرا رنگ روی آن به عنوان یک لایه محافظ عمل خواهد کرد.

چه رنگ‌هایی برای کابینت فلزی مناسب هستند؟

در این بخش به شما خواهیم گفت چه نوع رنگی برای کابینت‌های فلزی مناسب‌ هستند. برای پوشش‌دهی به کابینت فلزی بیشتر از رنگ‌های پلاستیکی- روغنی- اکریلیک و اسپری رنگ استفاده می‌کنند.

1- رنگ پلاستیک برای کابینت فلزی:

یکی از گزینه‌های مناسب برای کابینت فلزی رنگ پلاستیکی می‌باشد. این نوع از رنگ‌ها حالت بافت‌داری روی سطح کابینت فلزی ایجاد می‌کنند. زمان مورد نیاز برای خشک شدن رنگ‌های پلاستیکی نیز چیزی در حدود 2 الی 4 ساعت است. از نکات مثبت این رنگ‌ها چسبیدن آن‌ها به رنگ روغنی و پلاستیکی روی سطح کار است. کابینت‌های فلزی رنگ شده با رنگ پلاستیکی به راحتی شسته می‌شوند زیرا در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند.

2- رنگ‌های روغنی برای کابینت‌های فلزی:

رنگ روغنی بر روی کابینت فلزی کاملا یک دست و صاف دیده می‌شود. اما یک مشکل بزرگ دارد و اما زرد شدن به مرور زمان است. بنابراین با اینکه در گروه رنگ مناسب برای کابینت فلزی قرار می‌گیرد اما گزینه بی‌نقصی نیست. زمان مورد نیاز برای خشک شدن این رنگ روی کابینت فلزی در حدود 15 الی 18 ساعت است.

3- رنگ‌های اکریلیک برای کابینت فلزی:

یک جایگزین بسیار ایده‌آل و مناسب برای رنگ روغنی رنگ‌های اکریلیک هستند. این نوع از رنگ‌های مورد استفاده روی کابینت فلزی از تنوع بالایی برخوردارند. همچنین امکان شستشوی این رنگ نیز وجود دارد و کار تمیز کردن کابینت فلزی را ساده‌تر می‌کند. نکته مهم در استفاده از رنگ اکریلیک برای کابینت‌های فلزی به کار بردن آستر یا پرایمر زیر کار است.

5- رنگ اسپری برای کابینت فلزی:

اسپری‌های مخصوص رنگ نیز برای پوشش‌دهی کابینت‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسپری رنگ دارای تنوع بالایی در طیف رنگی می‌باشد و ماندگاری بالایی هم دارند. سایر رنگ‌های مناسب برای کابینت فلزی امکان پاک شدن از روی سطح کار را دارند. اما اسپری رنگ از روی کابینت فلزی پاک نخواهد شد. به همین خاطر نسبت به دیگر انواع رنگ کابینت فلزی بیشتر به کار می‌روند.

معرفی چند رنگ مناسب برای کابینت فلزی:

از طیف رنگی گسترده‌ای برای رنگ آمیزی کابینت‌های فلزی می‌توان استفاده کرد. با این همه برخی از رنگ‌ها مناسب‌تر هستند. در انتخاب رنگ باید به محل استفاده از کابینت فلزی نیز توجه کرد. مثلا رنگی که در کابینت فلزی رستوران‌ها و فست‌فودها به کار می‌رود با رنگ کابینت آشپزخانه منازل مسکونی متفاوت است. در این بخش به چند رنگ برای کابینت فلزی آشپزخانه منازل کاربرد بیشتری دارند اشاره می‌کنیم.

1- رنگ نقره‌ای برای کابینت فلزی:

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای کابینت فلزی رنگ نقره‌ای است. این رنگ حس و نمایی بسیار زیبا و خاص به آشپزخانه هدیه می‌دهد. با استفاده از کابینت‌های فلزی نقره‌ای رنگ یک آشپزخانه مدرن خواهید داشت.

2- رنگ سفیر برای کابینت فلزی:

سفید یکی از رنگ‌های محبوب در همه‌ی انواع کابینت‌ها به شمار می‌رود. در نتیجه یک رنگ مناسب برای کابینت فلزی قطعا سفید می‌باشد. بازتاب بسیار مناسب نور روی کابینت‌های فلزی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این رنگ به شمار می‌رود. آشپزخانه‌هایی که کابینت سفید دارند بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر می‌رسند. تمیز کردن و نگهداری از کابینت‌های سفید رنگ نیز راحت‌تر است. زیرا گرد و غبار به راحتی روی آن‌ها دیده نمی‌شود.

3- رنگ زرشکی برای کابینت فلزی:

رنگ زرشکی نیز یک انتخاب مناسب برای رنگ آمیزی کابینت‌های فلزی می‌باشد. ظاهری شگفت‌انگیز و خاص را با رنگ زرشکی کابینت تجربه خواهید کرد. همچنین ترکیب رنگ زرشکی با رنگ‌هایی مانند سفید و مشکی نیز جلوه‌ی بسیار خاصی را ایجاد می‌کند.

کلام پایانی:

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت فلزی از اصلی‌ترین اقدامات در این زمینه است. به هر دلیلی که مایل به رنگ کردن کابینت فلزی باشید بدون رنگ مناسب به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »