چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

یکی از آیتم‌های بسیار مهم در هر آشپزخانه‌ای کابینت‌های به کار رفته در آن است. علاوه بر متریال و طرح‌های مختلف کابینت رنگ آن‌ها نیز اثر زیادی در ظاهر و حال و هوای آشپزخانه دارد. در انتخاب رنگ برای این بخش از آشپزخانه باید به فاکتورهای زیادی نظیر دکوراسیون و رنگ‌بندی کلی محیط توجه نمود. به همین دلیل گاهی انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه می‌تواند سخت و پیچیده باشد. در این مقاله از گروه سپیدار چوب شما را با اصول انتخاب رنگ کابینت آشنا خواهیم کرد. با مراجعه به صفحه خرید کابینت آشپزخانه می توانید محصولات ما را مشاهده کنید.

چرا باید در انتخاب رنگ کابینت دقت کرد؟

با وارد شدن به آشپزخانه اولین موردی که توجه ما را به سمت خود جلب می‌کند کابینت است. بنابراین اینکه سبک و رنگ کابینت چطور باشد مهم است. علاوه بر آن در بسیاری از خانه‌ها، آشپزخانه به عنوان بخشی از سالن در معرض دید قرار دارد. در چنین فضاهایی کابینت از اهمیت دو چندانی پیدا کرده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.  همخوانی نداشتن رنگ کابینت با دیگر بخش‌های خانه می‌تواند حس آشفتگی و بی‌نظمی را القا کند. بنابراین باید در انتخاب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه دقت زیادی به خرج داد. یک رنگ زیبا و مدرن برای کابینت می‌تواند به طور کلی جلوه آشپزخانه شما را دگرگون کند.

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه:

در بخش پیشین اشاره کردیم که رنگ‌ مناسب کابینت بر اساس فاکتورهای مختلفی انتخاب می‌شود. در این بخش به شما خواهیم گفت که چه پارامترهایی را در انتخاب رنگ کابینت باید در نظر گرفت.

1- انتخاب رنگ کابینت بر اساس نوع دکوراسیون:

امروزه آشپزخانه‌ها بخشی مستقل از فضای خانه به شمار نمی‌آیند. بنابراین باید با دیگر قسمت‌های محیط از نظر طرح و رنگ سازگاری و هماهنگی داشته باشند. در نتیجه اگر دکوراسیون خانه کلاسیک است باید از رنگ‌های مورد استفاده در این سبک مثل قهوه‌ای استفاده کرد. در سبک مدرن دکوراسیون بهتر است تا از رنگ‌های سفید و فانتزی برای کابینت بهره برد. توجه به این نکات هنگام انتخاب رنگ کابینت می‌تواند اثر بسیار زیادی در جلب نظر و زیبایی بصری داشته باشد.

2- انتخاب رنگ کابینت با توجه به فضای آشپزخانه:

مورد دیگری که در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه موثر است فضای محیط می‌باشد. اگر فضای آشپزخانه کوچک است یک سری از رنگ‌ها به بزرگ‌تر دیده شدن آن‌ها کمک می‌کند. در فضاهای بزرگ‌تر اما می‌توان از رنگ‌های ترکیبی برای زیباتر شدن کابینت استفاده نمود.

3- اثر روانشناسی رنگ مورد نظر برای کابینت:

از نظر روانشناسی به اثبات رسیده است که هر کدام از رنگ‌ها اثربخشی خاص بر روان انسان دارد. مثلا رنگ سفید حسی از تمیزی را به مغز منتقل خواهد کرد. قرمز و نارنجی در گروه رنگ‌های تحریک کننده‌ی سیستم عصبی به شمار می‌روند. بنابراین با توجه به روحیات خود و روانشناسی رنگ‌ها بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید.

بین رنگ‌های روغنی و رنگ بر پایه آب کدام برای کابینت بهتر است؟

رنگ‌ها فارغ از طیف رنگی که دارد دو جنس مختلف پایه روغنی و پایه آب دارند. در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. هر دو گروه از این رنگ‌ها برای رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه کارایی دارند. با این همه بیشتر رنگ‌های بر پایه آب برای کابینت بیشتر توصیه می‌شود. از اصلی‌ترین دلایل بهتر بودن این گروه از رنگ‌ها نبود ترکیبات آلی فرار در ترکیب رنگ است. در نتیجه رنگ‌های بر پایه آب بو ندارند و این مزیت بزرگی محسوب می‌شود. البته راه‌کارهایی برای از بین بردن بوی بد رنگ‌های روغنی وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان به کار برد.

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

علاوه بر مورد ذکر شده سرعت خشک شدن رنگ‌های بر پایه آب نظیر آکرلیک نسب به رنگ‌های روغنی بیشتر است. بنابراین اگر میخواهید رنگ کابینت خیلی سریع خشک شده و قابل استفاده باشد رنگ‌های بر پایه آب انتخاب بهتری هستند. کابینت‌های چوبی پیش از رنگ کاری با رنگ‌های بر پایه آب باید کاملا آماده شوند. سطح روی کابینت چوبی را باید به کمک سمباده به خوبی مسطح نمود. در غیر این صورت نتایج مطلوبی از رنگ کردن کابینت به دست نمی‌آید. از این رو برای کابینت‌های چوبی بهتر است رنگ روغنی به کار برده شود.

رنگ‌های محبوب برای کابینت آشپزخانه:

انتخاب رنگ برای هر بخش از خانه نظیر کابینت‌ها تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان طیف رنگی خاصی را برای استفاده روی کابینت بهتر از دیگری دانست. با این همه برخی از رنگ‌ها بیشتر استفاده شده و مورد پسند افراد زیادی قرار می‌گیرند. پس بهتر است قبل از انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه با آن‌ها آشنا شوید. شناخت رنگ‌های ترند برای کابینت می‌توان دید بهتری در زمان انتخاب به شما بدهد.

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

1- رنگ سفید برای کابینت:

یکی از رنگ‌های پرطرفدار برای کابینت رنگ سفید می‌باشد. در رنگ آمیزی ترکیبی کابینت می‌توان رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب قرار داد. درخشندگی و زیبایی خیره‌کننده رنگ سفید حسی از تمیزی و طراوت را به بیننده منتقل خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های رنگ سفید بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه ودلباز شدن فضا است. اما اگر با تمیز کردن‌های پی در پی کابینت آشپزخانه مشکل دارید از انتخاب این رنگ منصرف شوید.

2- رنگ کرم-قهوه‌ای برای کابینت آشپزخانه:

یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای کابینت در آشپزخانه‌های کوچک رنگ کرم یا کرم-قهوه‌ای است. ترکیب این دو رنگ با هم حس بسیار آرامش‌بخشی در فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند. اما قبل از انتخاب این ترکیب بی‌نظیر برای کابینت باید به فکر نور محیط هم باشید. نورگیر بودن محیط نیز از پارامترهایی است که در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه موثر است.

 

3- رنگ خاکستری برای کابینت آشپزخانه:

این رنگ به دلیل خنثی بودن به راحتی با سایر رنگ‌ها و انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شود. به همین خاطر در گروه محبوب‌ترین رنگ‌های کابینت آشپزخانه جای گرفته است. هم‌خوانی اصولی بین وسایل آشپزخانه و رنگ خاکستری کابینت منظره‌ای خیره‌کننده و بسیار زیبا خلق می‌کند.

4- رنگ تند برای کابینت آشپزخانه:

رنگ‌های تند اغلب برای سلایق خاص و دکوراسیون‌های متفاوت به کار می‌روند. رنگ‌هایی نظیر قرمز یا زرد نیز در صورت داشتن هارمونی کافی با دیگر بخش‌های آشپزخانه برای کابینت به کار می‌روند. طراحی مناسب در کنار سبک فانتزی دکوراسیون نتیجه استفاده از رنگ‌های تند را عالی می‌کند.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »