چطور کابینت های‌گلاس را تمیز کنیم؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

کابینت‌های های‌گلاس با آن برق جذاب و خیره‌کننده‌ای که دارند نقش به سزایی در زیبایی آشپزخانه ایفا می‌کنند. با این وجود جای هر لکه و اثر انگشتی روی آن‌ها این زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین خاطر روزانه باید زمانی را برای تمیز کردن این جنس از کابینت‌های آشپزخانه در نظر گرفت. علاوه بر وقت گذاشتن با شیوه‌ی تمیز کردن کابینت های‌گلاس نیز باید آشنا بود. در این مطلب از سپیدار چوب تولیدکننده بهترین انواع کابینت آشپزخانه شما با فوت و فن‌های کار آشنا می‌کنیم. چنانچه مایل به خرید کابینت آشپزخانه هستید ، سپیدار چوب جدیدترین کابینت های 2023 را برای شما عزیزان مهیا کرده است.

اهمیت تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه:

یکی از پر استفاده‌ترین بخش‌ها در قلب هر خانه‌ای آشپزخانه می‌باشد. به طوری که در بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین خانه‌ها حتما نیاز به وجود آشپزخانه احساس می‌شود. وعده‌های غذایی افراد خانواده در این فضا طبخ و گاها سرو می‌شود. بنابراین باید از هر جهت عاری از آلودگی و میکروب باشد. بخش بزرگ و اصلی آشپزخانه را نیز کابینت‌ها تشکیل می‌دهند. از این رو تمیزکاری کابینت‌ها از جایگاه مهمی در تامین سلامت اهل خانه برخوردار است. علاوه بر آن کابینت‌های تمیز و براق باعث جلوه‌ی زیباتر آشپزخانه شده و کار در آن محیط را دلپذیر می‌کند. انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه نیز در زیبایی هر چه بیشتر محیط اثرگذار است. بعضی از رنگ‌های کابینت باعث ایجاد وسعت بصری بیشتری برای فضای آشپزخانه خواهند شد. همچنین می‌تواند سبک‌های مختلف دکوراسیون را به کمک استفاده اصولی از رنگ کابینت تقویت کرد.

چطور کابینت های‌گلاس را تمیز کنیم؟

برای تمیزکاری کابینت چه کارهایی را نباید انجام داد؟

در تمیز کردن کابینت های‌گلاس یا دیگر انواع کابینت برخی از ممنوعیت‌ها وجود دارد. بنابراین وقتی در آشپزخانه مشغول نظافت کابینت‌ها هستید از انجام این موارد پرهیز کنید. نبایدهای تمیزکاری کابینت آشپزخانه عبارتند از:

  • بی‌توجهی به لکه‌های تازه ایجاد شده روی کابینت: این مورد می‌تواند کار پاک کردن لکه‌ها را بسیار دشوار کند. اغلب لکه‌های روی کابینت بلافاصله بعد از ایجاد به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک می‌شوند. در حالی که با گذشت زمان با جذب آلودگی‌های موجود در هوا مقاوم شده و به راحتی از بین نمی‌روند. معمولا برای تمیز کردن لکه‌های قدمی از روی کابینت آشپزخانه باید از شوینده‌ها استفاده نمود.
  • استفاده از سیم و اسکاچ زبر: استفاده کردن از ابزارهای زبر و خشنی مانند سیم و برس و اسکاچ باعث خراشیدگی کابینت می‌شود. به ویژه در کابینت‌ های‌گلاس این حساسیت بیشتر وجود دارد. ایجاد هرگونه خراش و ساییدگی در سطح کابینت زیبایی آن را از بین خواهد برد.
  • استفاده کردن از شوینده‌های بسیار قوی برای تمیز کردن کابینت: شوینده‌های شیمیایی بسیار قوی ترکیبات شیمیایی قدرتمندی دارند. موارد استفاده از این نوع از شوینده‌ها خاص بوده و برای تمیزکاری کابینت مناسب نیستند. به ویژه در تمیز کردن کابینت های‌گلاس از این نوع شوینده‌های قوی یا جرم‌گیرها استفاده نکنید.
  • خیس کردن کابینت در هنگام تمیز کاری: یکی دیگر از ممنوعیت‌های نظافت کابینت خیس کردن آن می‌باشد. آب می‌تواند به مرور زمان باعث خرابی و پوسیدگی کابینت آشپزخانه شما شود. این حساسیت در خصوص کابینت‌های چوبی و ام دی اف به مراتب بیشتر است.

می‌باشند. مورد بعدی که در تمیزکاری آسان انواع کابینت و زیبایی آن اهمیت دارد کیفیت ساخت آن است. پیشنهاد می‌شود از تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده کابینت اقدام به خرید کنید. سپیدار چوب با سال‌ها تجربه در زمینه ساخت کابینت‌ آشپزخانه آماده دریافت سفارش می‌باشد.

چطور کابینت های‌گلاس را تمیز کنیم؟

راه‌های تمیز کردن کابینت های‌گلاس چیست؟

در این بخش روش‌هایی برای تمیز کردن کابینت‌های مات و براق های‌گلاس به شما ارائه می‌کنیم. تمیز کردن اصولی این جنس از کابینت‌ها از طریق شوینده‌هایی انجام می‌شود که به شما معرفی می‌کنیم.

1- تمیزکاری روزانه:

برای نظافت و تمیز کردن کابینت های‌گلاس روزانه با استفاده از دستمال آن را گردگیری کنید. برخی از لکه‌های تازه ایجاد شده در این مرحله به سرعت و راحتی هر چه تمام از بین خواهند رفت.

2- به کار بردن آب ولرم:

چنانچه لکه‌ای به تازگی روی کابینت های‌گلاس افتاده استفاده از آب ولرم برای تمیز کردن آن کافی است. برای این کار از یک حوله یا دستمال تمیز کمک بگیرید و آن را با آب ولرم تر کنید. بعد از اینکه لکه را از سطح کابینت پاک کردید با دستمال‌های بدون پرز محل را خشک نمایید. این روش بیشتر برای کابینت‌های های‌گلاس براق به کار می‌رود.

3- ترکیب آب و مایع ظرفشویی:

ترکیب آب و مایع ظرفشویی در برق انداختن کابینت‌ های‌گلاس بسیار مفید و کارآمد هستند. توجه داشته باشید که کابینت‌هایی های‌گلاس بسیار ساختار حساسی دارند. در نتیجه نباید از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن آن استفاده نمود. به کمک یک اسفنج تمیز ترکیب آب ولرم و مایع ظرفشویی رابر روی سطح کابینت و روی لکه بکشید. بعد از پاک شدن لکه نیز حتما از یک حوله برای خشک کردن سطح کابینت استفاده شود.

4- استفاده از ترکیب آب و سرکه:

یکی دیگر از ترکیبات مناسب برای تمیز کردن کابینت های‌گلاس محلول آب و سرکه است. چنانچه با روش‌های قبلی موفق به پاک کردن برخی از لکه‌ی روی کابینت های‌گلاس نشدید از این ترکیب کمک بگیرید. برای ساخت این محلول از سرکه سفید استفاده نمایید و آن را با آب ولرم ترکیب کنید. سپس در ظرف مناسب ریخته و روی سطح کابینت اسپری کنید. در نهایت نیز به کمک یک اسفنج تمیز لکه‌ی را تمیز کرده و محو نمایید. استفاده از دستمال‌های میکروفایبر در زمان خشک کردن کابینت های‌گلاس از ایجاد خش روی آن جلوگیری می‌کند.

5- ترکیب جوش شیرین و آب:

گاهی اوقات برخی از لکه‌های روی کابینت مقاومت بالایی دارند و به راحتی پاک نمی‌شوند. برای اینکه به جنگ این گروه از لکه‌ها بروید ترکیب جوش شیرین و آب عالی است. مقادیری از جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا ماده‌ای خمیری شکل ساخته شود. از این ماده خمیری شکل بر روی لکه‌ی سرسخت کابینت های‌گلاس بزنید. تمیز کردن کابینت های‌گلاس با این ترکیب بسیار ساده خواهد بود. خشک کردن سطح کابینت بعد از هر مرحله تمیزکاری را نباید فراموش کرد. زیرا رطوبت اضافی به جای مانده می‌تواند در طول زمان به کابینت آسیب زده و آن را خراب کند. نکته آخر اینکه هنگام تمیز کردن کابینت به ویژه کابینت‌های های‌گلاس نباید فشار زیادی وارد نمود. زیرا احتمال اسیب به لولا و خط افتادن روی کابینت افزایش می‌یابد.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »