منظور از پاخور استیل درب چیست ؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این موضوع که منظور از آستانه یا پاخور استیل درب چیست، بپردازیم. آستانه یا پاخور استیل درب یک قطعه ای است که در قسمت پایین درب های ساختمانی قرار می ‌گیرد. این قطعه اغلب از جنس استیل و یا از جنس آلومینیوم ساخته می ‌شود. از آن جایی که شاید بعضی از افراد، منظور از آستانه یا پاخور استیل درب را زائده موجود در قسمت پایینی درب خودروهای مختلف بدانند، در این مقاله به صورت مجزا به بررسی آستانه یا پاخور استیل درب برای درب های ساختمانی و درب های خودرو می پردازیم. در ابتدای این مقاله، مفهوم آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی را ذکر می کنیم. سپس کاربرد آن ها را بیان می کنیم. در ادامه مقاله، خرید و نصب آن ها را توضیح می دهیم. قیمت آستانه یا پاخور استیل هم توضیح داده شده است. بعد از آن نیز مشکلات وجود آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی بررسی شده اند. در انتهای مقاله در مورد آستانه یا پاخور استیل درب خودرو، مطالبی را آورده ایم.

 

آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی چیست ؟

در صورتی که به قسمت پایینی چهارچوب درب نگاهی بیندازید، قسمتی را می بینید که کمی بالاتر از چهارچوب است. به این قسمت آستانه یا پاخور استیل می گویند. به بیان دیگر، آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی  یک زائده استیلی هستند که در قسمت پایینی چارچوب یا در اصطلاح در قسمت پاخور درب های اتاق و دستشویی و حمام و … نصب و اجرا می گردند.

 

کاربرد آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی چیست ؟

کاربرد آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی دو مورد است. این دو مورد عبارت هستند از:

  1. بیشتر کردن زیبایی درب و در کل، بیشتر کردن زیبایی منزل و یا محل کار شما.
  2. پیش گیری از کثیف شدن آستانه درب های موجود در منزل و یا محل کار شما.

در مورد وظیفه اول آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی باید بگوییم که وقتی که دستگیره های درب و همچنین آستانه یا پاخور درب از رنگ استیل هستند، یک هارمونی زیبا و جذابی ایجاد می شود. البته بدیهی است که در انتخاب دستگیره های درب باید دقت کافی را داشته باشید.

در مورد وظیفه دوم آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی نیز باید بگوییم که با وجود آستانه استیل، نظافت درب خیلی راحت تر است. بهتر است این گونه بگوییم که مهم ترین وظیفه و کاربرد استفاده از آستانه استیل درب، جلوگیری کردن از کثیف شدن درب و راحت تر شدن نظافت آن است.

 

خرید و نصب پاخور استیل درب های ساختمانی

یکی از مزیت های آستانه یا پاخور درب های ساختمانی این است که امکان خرید و نصب آن ها در هر زمانی وجود دارد. در واقع بعد از نصب و اجرای درب، شما در هر زمانی می توانید پاخور درب را تعویض کنید بدون این که نیازی به عوض کردن درب داشته باشید. دلیل این امر هم این است که آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی بر اساس اندازه آستانه درب های موجود در منزل هر فرد، برش می خورند و بر روی آن نصب می شوند. این آستانه ها به هیچ عنوان تداخلی با ساختار درونی درب های شما ندارند.

پاخور استیل درب

قیمت آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی

با توجه به این که این نوع پاخورها در هنگام نصب درب نصب می شوند، معمولا قیمت آن ها به صورت مجزا محاسبه نمی شود و با درب به صورت یک جا محاسبه می شود. با این وجود، در صورتی که بخواهید این پاخورها را عوض کنید بایستی به صورت مجزا برای آن پول پرداخت کنید. قیمت این پاخورها به سایز و ابعاد آن ها و همچنین به کیفیت جنس استفاده شده در ساخت آن ها بستگی خواهد داشت.

 

مشکلات وجود آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی

وقتی که افراد مختلف از آستانه یا پاخور درب عبور می کنند، آلودگی و گرد و خاکی که در زیر کفش آن ها وجود دارد، بر روی آستانه درب می نشیند. علت این امر هم این است که این آستانه یا پاخورها از جنس فلز هستند و گرد و خاک و آلودگی در منافذ آن ها گیر می کند. در صورتی که آستانه یا پاخور استیل درب های ساختمانی از رنگ های تیره باشند، خیلی بیشتر این کثیفی ها را نشان می دهند. بنابراین اگر خیلی حوصله تمیز کردن آستانه یا پاخور استیل درب را ندارید آن ها را از رنگ هایی انتخاب کنید که کم تر گرد و خاک را نشان می دهند. البته نباید فراموش کنید که رنگ آستانه یا پاخور استیل باید با رنگ چارچوب درب یکسان باشد.

 

 

آستانه یا پاخور استیل درب خودرو چیست ؟

بر روی آستانه یا پاخور استیل درب یک لبه یا برم خورده قرار دارد که با بخش پایینی از بدنه خودرو تماس برقرار می ‌کند. البته شاید شما این قطعه از ماشین را به نام رکاب ماشین بشناسید.

وظیفه آستانه یا پاخور استیل درب خودرو چیست ؟

اصلی‌ ترین وظیفه ای که آستانه یا پاخور استیل درب بر عهده دارد، جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار و حتی گل و لای به داخل خودرو است. این قطعه به عنوان یک دریچه مهم برای محافظت کردن از داخل خودرو در برابر عوامل بیرونی فعالیت می‌ کند. علاوه بر این، آستانه یا پاخور استیل درب کاربرد زیبایی نیز دارد و باعث زیباتر شدن خودروهای مختلف می شود. در واقع آستانه ‌های استیل و یا آلومینیوم باعث زیبایی قسمت پایینی درب خودرو نیز می ‌شوند. این آستانه ‌ها معمولاً در طراحی خودروها به عنوان یک عنصر تزئینی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. کاربرد سوم آستانه یا پاخور استیل درب، بالا بردن استحکام خودروهای مختلف در قسمت پایین درب آن ها است.

پاخور استیل درب

 

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به آستانه یا پاخور استیل درب مطالبی را بیان کردیم. این قطعه هم در درب های ساختمانی و هم در درب های خودروهای مختلف به کار می رود. البته جنس آستانه یا پاخور مورد استفاده در بعضی از درب های ساختمانی و یا خودروها می تواند چیزهای دیگری هم باشد. با این وجود کارکرد همه آن ها یکی است. در درب های ساختمانی، آستانه یا پاخور استیل درب باعث می شود که نظافت درب راحت تر شود و از سوی دیگر، باعث زیباتر شدن درب هم خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »