نحو ساخت درب ای بی اس

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های ای بی اس نوعی از درب ضد آب هستند که بیشتر برای درب دستشویی و حمام کاربرد دارند. امروزه با توجه به قرار داشتن سرویس‌های بهداشتی داخل منزل باید رویکرد درب آن‌ها نیز تغییر کند. درب‌های ضد آب با پوشش ای بی اس یکی از انواع موفق درب سرویس بهداشتی محسوب می‌شود. به کمک این درب‌ها دیگر از بابت رطوبت و پوسیدگی وجود نخواهد داشت. ساخت درب ای بی اس و کاربردهای آن موضوعی است که در این مقاله از سپیدارچوب به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با درب ABS :

ای بی اس مخفف نام نوع خاصی از پلاستیک است. این پلاستیک در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می‌شود. همچنین طرح‌های مختلفی نظیر چرم و چوب نیز می‌توان روی آن به کار برد. مهم‌ترین شاخصه و خاصیت این نوع پلاستیک مقاوم بودن در برابر آب است. به همین خاطر با ساخت روکش‌هایی از آن سایر لوازم از قبیل درب را نیز می‌توان ضد آب کرد. استفاده از درب ABS بهترین راه جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام است. چرا که دیگر آب امکان نفوذ به لایه زیرین پوشش ای بی اس را ندارد. از دیگر ویژگی‌های مهم این پوشش امکان شستن و ضدعفونی کردن آن با شوینده‌ها و مواد ضدعفونی است. در نتیجه دیگر قارچ‌ها و باکتری‌ها امکان رشد و خراب کردن درب چوبی را نخواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله درب abs چیست را مطالعه کنید و یا از صفحه خرید درب اتاق دیدن کنید.

درب ABS چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه با نحو ساخت درب ای بی اس آشنا شویم بهتر است از شاخصه‌های آن بدانیم. درب‌های ضد آبی که روی آن‌ها از پوشش ABS استفاده شده به طور کامل ضد آب می‌شوند. همچنین دیگر رطوبت موجود در محیط هم امکان نفوذ به بافت چوبی درب را پیدا نمی‌کند. در ساخت این نوع درب ضد آب از پوشش رزین استفاده می‌شود. در نتیجه درب‌های ای بی اس کاملا عایق صدا هستند. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا در محیط‌های مرطوب و خیسی نظیر حمام این نوع کاربرد زیادی داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه در این درب‌ها قیمت مناسب و اقتصادی آن‌ها است. درب‌های ABS نسبت به دیگر انواع درب ضد آب قیمت مناسب‌تری دارند. مقاومت بالا در مقابل خط و خش را نیز می‌توان دیگر شاخصه‌ی مهم در این نوع درب به شمار آورد. از آن جایی که این روکش پلیمری تنوع طرح و رنگ بالایی دارد با هر سلیقه هماهنگ خواهد شد. تمام این شاخصه‌ها و ویژگی‌ها باعث شده تا درب‌های ABS در رده انواع پرفروش از درب‌های ضد آب قرار گیرند.

نحوه ساخت درب ای بی اس

نحوه ساخت درب ای بی اس آمیزه‌ای از صنعت و هنر:

یکی از چالشی‌ترین انواع درب‌ها در صنعت ساختمان درب‌هایی هستند که در فضای داخلی ساختمان قرار می‌گیرند. محل استفاده از این درب‌ها و ویژگی‌هایی که باید داشته باشند اهمیت کار را دو برابر می‌کند. با توجه به کاربرد و محل استفاده از درب‌های ABS ساخت این درب‌ها حساسیت بالایی دارد. در نتیجه باید با توجه و دقت زیادی طراحی و ساخته شوند. اصولا استفاده از لایه‌های ضد آب ABSروی درب نوعی از خلاقیت محسوب می‌شود. نکته جالب توجه اینکه این درب‌ها علاوه بر ضد آب بودن در مقابل ضربه هم مقاوم هستند. در پروسه تولید درب ای بی اس از یک چهارچوب چوبی و دو ورقه‌ی نئوپان استفاده می‌شود. ضخامت ورقه‌های نئوپان می‌تواند به اندازه‌ی 3 یا 5 میلی‌متر باشد. سپس روکشی از جنس ABS به ضخامت 1 الی 2 میلی‌متر را روی آن قرار می‌دهند. قسمت داخلی این درب‌ها نیز به وسیله فیبر فشرده شده پر می‌شود. به همین دلیل این درب‌های ABS ضد آب و عایق صوتی حرارتی هستند. در ادامه به صورت خلاصه به مراحل تولید و نحو ساخت درب ای بی اس اشاره می‌کنیم.

تولید درب خام:

گام اول در ساخت این درب‌ها ساخت یک درب به اصطلاح خام با شیوه‌های متداول و معمول است. فریم این درب چوب در نظر گرفته می‌شود و به کمک نئوپان در داخل آن شبکه‌ی درب تقویت می‌گردد. تعداد لایه‌های نئوپان به کار رفته اغلب دو لایه‌ی 5 میلی‌تری است.

اشباع درب از رزین:

بخش مهم و حساس بعدی اشباع کردن درب ساخته شده در مرحله قبل با رزین است. آغشتگی درب با رزین باید تا حدی باشد که در نهایت درب به آلیاژی از رزین و چوب تبدیل شود. این مرحله تا حد زیادی روی کیفیت نهایی درب ABS ساخته شده اثر می‌گذارد.

روکش کردن درب:

این مرحله تقریبا پایان کار ساخت درب ای بی اس به شمار می‌رود. در این مرحله تمام سطوح و زوایای کار باید با ورقه‌های ABS روکش شوند. ضخامت روکش مورد استفاده 1 تا 2 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. روکش به کار رفته در این مرحله به طور کامل به رزین زیر کار می‌چسبد. رزین به عنوان ماده‌ی چسبناک قوی روکش را به درب خام پایه متصل می‌کند. قدرت رزین تا حدی بالاست که این لایه‌ها هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد.

گروه صنعتی سپیدارچوب تولیدکننده انواع مصنوعات چوبی و درب‌های ای بی اس در کشور است. برای خرید درب‌های خوش ساخت از متریال مرغوب با مشاوران سپیدارچوب تماس بگیرید. از دیگر تولیدات این مجموعه می‌توان به درب‌های ضد سرقت- کابینت آشپزخانه و درب‌های ضد آب اشاره کرد.

قیمت درب ضد آب ABS:

قیمت تولید این درب‌ها بسته به کیفیت متریال مصرفی و کیفیت ساخت تا حدی متفاوت است. همچنین ابزار و یراقی که روی درب مورد استفاده قرار می‌گیرد در قمت آن موثر است. با این همه انواع درب‌های ای بی اس نسبت به دیگر درب‌های ضد آب مقرون به صرفه‌تر هستند. برای استعلام قیمت و مشاهده نمونه کارهای قبلی گروه سپیدارچوب با کارشناس مجموعه تماس بگیرید. بهترین کیفیت به همراه قیمت‌های منصفانه از شاخصه‌های اصلی تولیدات سپیدارچوب است. از این درب‌ها می‌توانید در حمام و استخر و جکوزی استفاده نمایید.

سخن پایانی:

نحو ساخت درب ای بی اس به عنوان یکی از انواع درب‌های ضد آب در این مطلب بررسی شد. این درب‌ها با ویژگی‌های جالبی همچون مقاومت به ضربه و عایق بودن طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در ساخت این درب‌ها باید توجه و دقت زیادی به خرج داد تا نتیجه کار مطلوب و بی‌عیب باشد. حمام و دستشویی و استخر از عمده مکان‌هایی هستند که درب ABS در آن‌ها به کار می‌رود.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »