نحوه نصب درب اتاق خواب چوبی

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

نصب اصولی درب اتاق خواب چه اهمیت دارد؟

درب‌ اتاقی با چندین هدف مختلف مانند تامین امنیت و شخصی‌سازی فضا به کار می‌روند. بخش زیادی از دستیابی به این اهداف مرتبط با شیوه درست نصب آن‌ها می‌باشد. در واقع اگر درب اتاق خواب به درستی نصب نشود قادر به شخصی‌سازی فضا و زیباتر کردن محیط نخواهد بود. عایق صوتی و حرارتی بودن نیز از دیگر کارکردهای درب اتاقی چوبی است که در گرو نصب درست آن می‌باشد. نصب کردن این گروه از درب‌ها کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. اما نیاز به دقت و رعایت نکاتی برای اجرای هرچه بهتر دارد. در ادامه با پروسه نصب کردن درب چوبی اتاق خواب‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. سپیدارچوب از بهترین تولیدکنندگان انواع مختلف درب اتاقی و درب‌های ضد سرقت در کشور می‌باشد. شما برای مشاهده نمونه کارها و ثبت سفارش می‌توانید از طریق سایت مجموعه اقدام فرمایید.

نحو نصب درب اتاق خواب چوبی چگونه است؟

اشاره کردیم که نصب صحیح درب روی عملکرد صحیح و استاندارد آن اثر زیادی دارد. درب‌های چوبی اتاق خواب برای نصب به دو مرحله نیاز دارند. یکی نصب کردن چهارچوب درب و دیگری جاگذاری خود درب چوبی اتاق خواب است. در ادامه هر دو بخش را به صورت مجزا توضیح می‌دهیم.

نصب چهارچوب درب اتاق خواب چوبی:

چهارچوب درب یکی از بخش‌های اصلی و بسیار مهم در هر دربی به شمار می‌رود. زیرا بار اصلی وزن درب را تحمل کرده و آن را نگه می‌دارد. چهارچوب درب اتاق خواب باید به دستی نصب شود تا بتواند استحکام کافی را از خود نشان دهد. برای نصب چهارچوب درب اتاق خواب چوبی چندین گام نیاز است.

1- ایجاد کردن لغاز چهارچوب درب:

منظور از لغاز در اصطلاحات مربوط به درب پیش‌آمدگی در عرض دیوار می‌باشد. عرض این لغاز یا پیش‌آمدگی برای نصب درب اتاق خواب چوبی باید در حدود 5 سانتی متر باشد. سپس بخش‌های روکوب و پشت‌کوب نیز قرار گرفته و ضخامت لغلز را به 10 سانتی‌متر می‌رسانند. توجه داشته باشید که ضخامت اولیه در لغاز باید معادل ضخامت خود درب اتاق خواب باشد.

نحوه نصب درب اتاق خواب چوبی

2- ترازبندی کردن چهارچوب درب:

ترازبندی نقش مهمی در نصب درب اتاق خواب چوبی و دقت عملکرد ان ایفا می‌کند. چهارچوب درب را باید با کف دست و سطح اتاق تراز نمایید. برای این منظور چهارچوب را به شکل تراز کنار دیوار اتاق قرار دهید. سپس به صورت دقیق اندازه‌گیری کرده و علامت‌گذاری نیز کنید. محل قرار گرفتن شاخک‌های چهارچوب بر روی دیوار جایی است که باید تخلیه گردد. از یک شاقول برای تراز بودن افقی و عمودی چهارچوب روی دیوار کمک بگیرید. سطح بیرونی چهارچوب را نیز تراز کنید تا به سمت داخل یا بیرون کشیده نشده باشد. این مرحله از نصب درب اتاق خواب در تمام بخش‌های نصب اثر گذار بوده و اهمیت بیشتری دارد.

3- به کار بردن فوم پلی اورتان:

هنگام نصب باید فضایی در حدود 1.5 سانتی‌متر به عنوان بادخور در نظر گرفته شود. بعد از اینکه ترازبندی انجام شد این فضا را با فوم پلی اورتان پر می‌کنند. دلیل استفاده از فوم پلی اورتان برای پر کردن این فضا خاصیت چسبندگی و انبساطی آن است. استفاده از این فوم موجب می‌شود تا چهارچوب درب اتاق خواب محکم در جای خود قرار گیرد.

4- نصب کردن روکوب و پشت‌کوب:

قدم بعدی در نصب درب اتاق خواب چوبی روکوبی و پشت‌کوب کردن است. برای آغاز گام بعدی کار باید بر کنید تا فوم پلی اورتان در قسمت پشت چهارچوب کاملا خشک شود. در قسمت پشتی چهارچوب یک شیار تعبیه شده که ضخامتی در حدود 6.5 تا 8 سانتی‌متر دارد. در این بخش باید پشت‌کوب درب اتاق خواب را جای گذاری کرد. سپس به کمک چسب آکواریوم آن را به دیوار چسبانده و ثابت نمود. با اتمام این بخش کار نصب چهارچوب درب اتاق خواب چوبی نیز به پایان می‌رسد.

 نصب درب اتاق خواب چوبی:

قبل از اقدام برای نصب بدنه درب اتاق خواب باید دیگر اقدامات ساختمانی نظیر گچ‌کاری و سنک‌کاری تمام شده باشد. این بخش از پروسه نصب درب اتاق خواب از دو مرحله‌ی نصب لولاها و وصل کردن ابزار یراق تشکیل می‌شود. اغلب درب‌های اتاق خواب از طریق سه لولا به چهارچوب متصل می‌شوند. فاصله بین دو لولای بالایی درب نیز بهتر است از کمتر از دو لولای پایینی باشد. دلیل آن نیز استوار بودن بیشتر وزن درب اتاق روی دو لولای بالایی است. بعد از اینکه محل دقیق قرار دادن لولاها را مشخص کردید به کمک ابزار مناسب سوراخ‌هایی را ایجاد نمایید. لولا را از طریق پیچ در جای خود ثابت نموده و درب را جایگذاری کنید. گام پایانی در نصب درب چوبی اتاق خواب وصل کردن ابزار یراق آن است. دستگیره و قفل و سایر یراق آلات درب را نیز در جای مناسب جای داده و محک کنید.

در انتهای کار نیز باید روکوب درب را نیز سر جایش قرار داده و فیکس کنید. روکوب قابی هم رنگ با بدنه درب اتاق است که روی حاشیه بیرونی چهارچوب نصب می‌گردد. در درب‌های کلاسیک از روکوب‌های منقش و منبت کاری استفاده می‌شود. در حالی که روکوب‌های ساده بیشتر برای درب‌های ساده و مدرن مناسب هستند. چنانچه در نصب درب اطلاعات و مهارتی ندارید بهتر است از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. چرا که زیبایی و دوام درب اتاق خواب یا هر درب دیگری به نصب درست و اصولی آن وابسته می‌باشد.

سخن پایانی:

گروه سپیدارچوب تولیدکننده انواع درب‌های اتاقی چوبی و درب‌های ضد سرقت با تنوع بالا می‌باشد. در این مطلب با شیوهی درست و استاندارد نصب درب اتاق خوابی چوبی آشنا شدید. سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان ما در سپیدارچوب بپرسید. همچنین نمونه‌ کارهای این مجموعه تولیدی در بخش گالری سایت موجود می‌باشد.

 

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »