نحوه محاسبه قیمت کابینت

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله می‌خواهیم نحوه محاسبه قیمت کابینت را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. امروزه کابینت، جزء لاینفکی از آشپزخانه هر منزلی است. بنابراین وقتی که یک فرد یا خانواده، اقدام به خرید خانه خشک می ‌کنند، قبل از این که اسباب و وسایل خود را به آن خانه بیاورند، حتماً برای آشپزخانه آن، کابینت نصب می ‌کنند. بسیاری از افراد و خانواده ‌ها هم از کابینت قدیمی خود خسته می ‌شوند و اقدام به تعویض آن ها با کابینت ‌های جدید می‌ کنند. به هر حال نحوه محاسبه قیمت کابینت را باید به خوبی بدانید تا بتوانید با قیمت مناسب کابینت خوبی برای آشپزخانه خود نصب کنید. سپیدارچوب بزرگترین سایت خرید کابینت آشپزخانه و درب اتاقی شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کند.

 

محاسه قیمت کابینت به صورت متری و کلی

کابینت سازها برای این که قیمت کابینت را محاسبه کنند از راه های مختلفی استفاده می ‌کنند و وقتی که شما از آن ها قیمت کابینت را می ‌پرسید، معمولاً آن ها قیمتی کلی به شما عنوان می ‌کنند و از بیان جزئیات خودداری می‌ نمایند. مثلا به شما می گویند که قیمت کلی کابینت آشپزخانه شما، شصت میلیون تومان می شود. بعضی از کابینت سازها هم قیمت را به صورت متری اعلام می ‌کنند. در هر دو صورت شما متوجه نخواهید شد که کابینت ساز از چه طریقی به آن قیمت اعلامی خود رسیده است.

 محاسه قیمت کابینت

نحوه محاسبه قیمت کابینت

به منظور محاسبه قیمت کابینت باید سه کار انجام دهید. در واقع سه عامل بر قیمت کابینت آشپزخانه تاثیر می گذارند. جنس کابینت و اندازه و ابعاد آن و جنس ابزار و یراق استفاده شده در ساخت کابینت. البته باید دستمزد را هم به این سه مورد اضافه کرد. این سه کار به ترتیب عبارت هستند از:

 

1.     توجه به جنس یونیت

یونیت‌ هایی که از آن ها برای کابینت کردن آشپزخانه استفاده می ‌شود، می ‌توانند دارای جنس ‌های مختلفی باشند که هر کدام از آن جنس‌ ها نیز قیمت ‌های مختلفی دارند. مثلاً اگر شما بخواهید از جنس ملامینه برای کابینت کردن آشپزخانه خود استفاده کنید، نسبت به زمانی که از جنس ام دی اف استفاده می ‌کنید، هزینه نهایی خیلی کم تری خواهید داشت. همچنین استفاده از جنس گلاسه، هزینه بالاتری نسبت به استفاده از جنس ام دی اف خواهد داشت. بنابراین باید مراقب باشید که کابینت ساز، پول کابینت گلاسه را از شما نگیرد ولی مثلاً کابینت آشپزخانه شما را از جنس ام دی اف درست کند.

محاسه قیمت کابینت

 

2.     اندازه‌ گیری دقیق

اندازه ‌گیری دقیق یوننیت ‌های لازم برای کابینت آشپزخانه شما کار دومی است که باید انجام دهید. در واقع کابینت آشپزخانه مثل پارچه نیست که به راحتی بتوان اندازه آن را مشخص کرد. در صورتی که خود شما با اصول متر کردن در کابینت سازی آشنا هستید، می ‌توانید این کار را انجام دهید و مجموع اعداد به دست آمده را به عنوان عدد نهایی یونیت لازم برای کابینت کردن آشپزخانه در نظر بگیرید. در صورتی که در کار کابینت سازی، تخصصی ندارید از کابینت ساز بخواهید که ابتدا اندازه ‌ها را بگیرد و به شما اعلام کند که چند متر یونیت برای کابینت کردن آشپزخانه شما نیاز است. البته ذکر این نکته هم الزامی است که حتماً باید چند متر بیشتر از  مجموع اندازه‌ های به دست آمده را به عنوان اندازه یونیت لازم در نظر بگیرید.

 

یونیت ‌های کابینت به صورت متری به فروش نمی ‌روند بلکه به صورت ورق فروخته می ‌شوند. اندازه ورق ‌ها متفاوت است. مثلاً یک ورق ام دی اف می ‌تواند دارای اندازه ۳ متر و ۴۰ سانتی متر در ۲ متر و ۴۰ سانتی متر باشد.

 

3.     محاسبه قیمت ابزار و یراق لازم برای کابینت کردن

سهم زیادی از قیمت نهایی کابینت آشپزخانه را همین ابزار و یراق لازم به خود اختصاص می دهند. مثلاً لولای درب یا دستگیره و یا  پیچ و مگنت و غیره در کابینت کردن آشپزخانه مورد استفاده قرار می ‌گیرند. امروزه قیمت این ابزار و یراق مانند بقیه  موارد مورد استفاده در کابینت آشپزخانه، زیاد شده است. از طرف دیگر جنس ‌های مختلفی از انواع ابزار یراق در بازار موجود است. به عنوان مثال یک دستگیره ممکن است به دلیل این که جنس پلاستیکی دارد، قیمت چند هزار تومانی داشته باشد و دستگیره ‌ای کاملاً مشابه با آن، قیمت چند ۱۰۰ هزار تومانی داشته باشد. به منظور محاسبه قیمت کابینت می ‌توانید از کابینت ساز بخواهید که لیست ابزار و یراق لازم برای کابینت کردن آشپزخانه شما را به شما بگوید.

محاسه قیمت کابینت

راه‌های پایین آوردن قیمت نهایی کابینت آشپزخانه

در صورتی که قصد کابینت کردن آشپزخانه خود را دارید و فرصت لازم را برای خرید یک سری از وسایل دارید، بسیاری از کارهای مربوط به کابینت کردن آشپزخانه خود را شخصاً انجام دهید. البته این به شرطی است که کابینت ساز قبول کند که فقط دستمزد نصب را از شما بگیرد. اگر هم نتوانستید این سه کار را شخصا انجام دهید از کابینت ساز بخواهید که فاکتور انجام هر یک از این سه کار را ارائه دهد. برای اینکه یک مقدار از کارهای مربوط به کابینت کردن آشپزخانه را انجام دهید، ابتدا باید از کابینت ساز بخواهید که اندازه ‌های لازم را بگیرد و دقیقاً به شما اعلام کند که چند ورق برای کابینت کردن نیاز است.

 

1.     خرید ورق

توصیه ما به شما این است که ورق‌های لازم برای کابینت کردن آشپزخانه خود را از تعاونی خریداری کنید. قیمت ‌های تعاونی‌ ها بسیار پایین ‌تر از قیمت های جاهای دیگر است. در تعاونی ‌ها انواع و اقسام یونیت ‌ها در جنس‌ ها و در رنگ‌ های مختلف وجود دارند و وقتی که خود شما به تعاونی سر می‌ زنید، می ‌توانید بهترین و زیباترین ورق را انتخاب کنید.

 

2.     خرید ابزار و یراق

از طرف دیگر می توانید از کابینت ساز درخواست کنید که لیست اقلام و وسایل مورد نیاز را به شما بدهد و خود شما آن ها را خریداری کنید.

 

3.     دادن ورق های خریداری شده به برشکاری

شما می توانید از کابینت ساز بخواهید که بر روی یک کاغذ، اندازه ‌ها را به صورت دقیق مشخص کند. در واقع شما می‌ توانید همین کاغذ را به ‌ مراکز خدمات چوبی که در سطح شهر موجود است، ببرید و از آن ها بخواهید که آن برش‌ ها را بر روی ورق‌ هایی که به آن ها می ‌دهید، انجام دهد.

توصیه ما به شما این است که لیست ابزار و یراق را از کابینت ساز بگیرید و خود شما شخصاً اقدام به خرید آنها بکنید. در واقع با این کار می‌ توانید بهترین کیفیت را برای ابزار و یراق خود انتخاب کنید و هزینه شما هم مطمئناً در نهایت بهتر از حالتی خواهد بود که کابینت ساز اقدام به خرید این ابزار و یراق می کند.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »