معرفی درب اتاقی روکش وکیوم

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های اتاقی از بخش‌های اصلی دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان به شمار می‌روند. در بین انواع مختلف این درب‌ها درب اتاقی روکش وکیوم طرفداران بیشتری به خود اختصاص داده است. روکش وکیوم علاوه بر زیبایی، مقاومت و کیفیت بالایی نیز دارند. بنابراین در زمان خرید درب‌های اتاقی یکی از گزینه‌های مناسب درب‌های پوشش وکیومی هستند. در این مقاله از گروه سپیدار چوب شما را با این درب‌های اتاقی پر طرفدار بیشتر آشنا خواهیم کرد.

منظور از درب‌های اتاقی با روکش وکیوم چیست؟

وقتی از درب‌های اتاقی وکیوم حرف می‌زنیم منظور استفاده از نوعی روکش از جنس وکیوم در درب است. وکیوم که در بازار ایران به نام ممبران نیز شناخته می‌شود از جنس pvc ساخته شده و مقاومت بالایی دارد. وکیوم یک روکش بسیار مناسب برای مغزی انواع درب‌ها از جمله mdf و نئوپان به شمار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیوم انعطاف‌پذیری و شکل‌گیری آن می‌باشد. این ویژگی باعث شده تا بتوان طرح‌های مختلفی بر روی سطوح وکیوم ایجاد نمود. بنابراین تنوع طرح و نقش درب‌های روکش وکیوم بسیار زیاد بوده و با سلیقه‌های مختلف هماهنگ است. از دیگر شاخصه‌های درب اتاقی با روکش pvc یا وکیوم می‌توان به مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی اشاره کرد. این درب‌ها در برابر رطوبت و آب و ضربه مقاومت و استحکام بالایی از خود نشان می‌دهند. به همین خاطر برای درب سرویس بهداشتی و حمام  درب‌های روکش وکیومی گزینه‌های مناسبی هستند.

درب اتاقی روکش وکیومی چطور تولید می‌شود؟

مراحل ساخت این نوع از درب‌های اتاقی از دیگر انواع این درب‌ها متفاوت می‌باشد. در گام نخست طرح مورد نظر روی مغزی درب اتاقی ایجاد می‌گردد. ایجاد طرح‌های دلخواه روی مغزی درب‌های وکیومی نیز به کمک دستگاه مخصوص به نام CNC انجام می‌گیرد. بهترین مغزی در ساخت درب‌های اتاقی با روکش وکیوم از جنس MDF می‌باشد. این درب‌های اتاقی در مقابل ضربه و فشار استحکام بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. با توجه به انعطاف‌پذیری بالای وکیوم امکان اجرای طرح‌های پیچیده هم وجود دارد. حتی می‌توان طرح‌های برجسته نیز روی درب اتاقی با روکش وکیوم کار کرد. در گام بعدی روکش وکیوم را بر روی درب مورد نظر قرار داده و می‌چسبانند. چسب مورد استفاده برای اتصال روکش وکیوم به مغزی درب اتاقی بر پایه رزین ساخته شده است.

درب اتاقی وکیوم
 

درب‌های اتاقی با روکش وکیوم چه ویژگی‌هایی دارند؟

اشاره کردیم که درب‌ اتاقی روکش وکیوم فروش و محبوبیت زیادی در بین دیگر انواع این درب‌ها دارند. ویژگی‌های مطلوب وکیوم مورد استفاده در ساخت این درب‌ها موجب رونق بازار فروش آن‌ها شده است. در این بخش به برخی از ویژگی‌های روکش وکیومی در درب اتاقی اشاره خواهیم کرد.

1- مقاومت و تاب‌آوری بالا در برابر عوامل محیطی:

منظور از عوامل فیزیکی برخورد اشیاء تیز با درب و ضربه و فشار به سطح آن می‌باشد. در ساخت این نوع درب هر دو طرف را وکیوم می‌کنند. همین موضوع مقاومت و به اصطلاح تاب‌آوری بالایی برای درب ایجاد می‌کند. همچنین بهتر است از مغزی MDF در این درب‌ها استفاده گردد.

2- ضد آب و ضد رطوبت بودن:

یکی از ویژگی‌های جذاب این در درب‌هایی که روکش وکیوم دارند خاصیت ضد آب بودن آن‌ها است. دلیل این خاصیت نیز اعمال PVC اعمال شده بر روی مغزی درب اتاقی می‌باشد. با این کار رطوبت و آب دیگر امکان نفوذ به درب را نخواهند داشت. البته باید به این نکته توجه کنید که کلاف‌های استفاده شده در این درب‌ها نیز باید PVC شده باشند. در مقاله‌ای با عنوان راهنمای خرید درب اتاقی به موارد مهمی که در زمان خرید باید توجه نمود اشاره کرده‌ایم. توجه کنید که این درب‌ها را نباید با درب ضد آب اشتباه گرفت. هرچند درب‌ اتاقی روکش وکیوم ضد آب می‌باشد اما اصطلاح درب ضد آب مورد استفاده‌ی دیگری دارد.

3- تنوع و رنگ‌بندی زیاد:

در بخش‌های قبلی به انعطاف‌پذیری بالای وکیوم و امکان ایجاد طرح‌های مختلف روی آن اشاره کردیم. علاوه بر طرح‌های مختلف درب‌هایی که روکش وکیومی دارند قابل رنگ آمیزی نیز هستند. بنابراین می‌توان با سلیقه هر مشتری رنگ مخصوصی به درب اتاقی زد. این موارد تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی در انواع درب‌های اتاقی که روکش‌های وکیومی دارند ایجاد کرده است.

4- پایداری رنگ و فرم درب:

اشاره کردیم که این درب‌ها نسبت به عوامل محیطی و رطوبت و فشار مقاوم هستند. بنابراین تحت هیچ شرایطی  درب‌های روکش وکیوم دچار تغییر فرم و رنگ نخواهد شد. به همین دلیل درب‌های قدیمی‌تر روکش وکیومی بعد از سال‌ها استفاده تغییر ظاهر و رنگ نداشته‌اند.

5- منحصر به فرد بودن و جذابیت ظاهری:

تنوع بالای طرح و رنگ در درب اتاقی روکش وکیوم موجب شده تا با هر دکوراسیون داخلی هماهنگ باشند. هماهنگی بالای این درب‌های اتاقی نیز زیبایی و چشمگیر بودن آن را بیشتر نشان می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال درب اتاقی خاص و منحصر به فرد هستید بهترین انتخاب درب روکش وکیومی است.

ویژگی‌هایی اشاره شده در این بخش به نوع اجرا و کیفیت ساخت این درب‌ها و روکش وکیومی آن‌ها بستگی دارد. بنابراین باید از تولیدکنندگان و مراکز فروش معتبر  درب اتاقی اقدام به خرید کنید. گروه تولیدی سپیدار چوب با سال‌ها تجربه در ساخت انواع:

  • درب‌های ضد سرقت
  • درب‌های اتاقی
  • کابینت

و دیگر مصنوعات چوبی آماده دریافت سفارشات شما می‌باشد. برای مشاهده نمونه کارهای این مجموعه و استعلام قیمت‌ها از طریق سایت سپیدار چوب اقدام فرمایید.

درب اتاق خواب وکیوم

 

قیمت درب اتاقی با روکش وکیوم:

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ویژگی‌ها و مزایای بالا این درب‌های اتاقی موجب افزایش قیمت زیادی در آن‌ها می‌شود. این در حالی است که انواع روکش وکیوم دب اتاقی از نظر قیمت بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت این نوع درب اتاقی عبارتند از:

  • ابعاد درب
  • طرح انتخابی توسط مشتری
  • جنس مغزی درب
  • رنگ مورد نظر
  • جنس یراق آلات انتخابی

می‌باشد. برای ثبت سفارش خود می‌توانید با کارشناس گروه سپیدار چوب تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی:

درب اتاقی روکش وکیوم یکی از انواع بسیار با کیفیت از درب‌های اتاقی به شمار می‌رود. تنوع بالای رنگ و طرح در این درب‌ها به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری وکیوم قابل اجرا است. چون روکش وکیوم ضد آب می‌باشد این درب‌های اتاقی گزینه‌های مناسبی برای درب سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »