معرفی انواع درب ضد سرقت

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمان درب‌ها هستند که امنیت ما را تامین می‌کنند. جدیدترین مدل درب‌هایی که از نظر ایمنی در سطح بالایی هستند درب‌های ضد سرقت نامید می‌شوند. امروزه همه به خوبی می‌دانند که چقدر استفاده از درب‌های ضد سرقت در ساختمان حائز اهمیت است. اما زمانی که برای خرید این درب‌ها به بازار مراجعه می‌کنید با انواع مختلفی از آن‌ها مواجه می‌شوید. همین تنوع بالا در درب‌های ضد سرقت کار را برای انتخاب سخت می‌کند. در این مقاله از گروه سپیدار چوب شما را با انواع درب ضد سرقت ترک آشنا خواهیم  کرد.

معرفی انواع درب ضد سرقت

چرا استفاده از درب‌های ضد سرقت یک ضرورت است؟

قبل از اینکه با انواع مختلف این درب‌ها آشنا شویم یک بار دیگر به دلایل استفاده از آن‌ها اشاره می‌کنیم. درب ساختمان یکی از اصلی‌ترین راه‌های نفوذ سارقین به ساختمان می‌باشد. سارقین از تکنیک‌های زیادی برای نفوذ به بخش‌های مختلف درب اعم از قفل و لولا و اهرم استفاده می‌کنند. درب‌های معمولی در برابر این فشارها از مقاومت کافی برخوردار نیستند. پس نمی‌توان از انواع معمولی درب به عنوان یک محافظ و سد در برابر نفوذ سارقین یاد کرد.

اما درب‌های ضد سرقت به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر:

  • دستکاری
  • اهرم نمودن
  • تخریب
  • آتش زدن

ایمن باشند. به این ترتیب عبور از این درب‌ها برای سارقین ناممکن است. البته انواع مختلف این درب‌ها دارای استحکام و درجات ایمنی مختلفی هستند.

انواع درب ضد سرقت کدام است؟

تنوع بالای این درب‌ها گاهی کار انتخاب بین آن‌ها را برای ما سخت می‌کند. این درب‌ها از نظر متریال مورد استفاده و آیتم‌های زیاد دیگری با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به بخشی از این تنوع ساختاری در درب‌های ضد سرقت اشاره می‌کنیم.

1- درب ضد سرقت چوبی:

در بخش مرکزی و داخلی این نوع درب از چوب‌هایی همچون چوب گردو- راش و صنوبر استفاده می‌شود. از آن جایی که چوب در برابر آتش مقاومت بالایی ندارد از ورقه‌های فولادی در نقش حامی درب استفاده می‌شود. این ورقه‌های فولادی به وزن نهایی درب اضافه کرده و باعث سنگینی آن می‌شوند. علاوه بر آن از یراق‌هایی مستحکم نیز برای نگهداری ورقه‌های فولادی در داخل درب استفاده می‌شود.

معرفی انواع درب ضد سرقت

2- درب ضد سرقت فلزی:

بیشترین فلزی که در ساخت این نوع درب به کار گرفته می‌شود استیل ضد زنگ می‌باشد. اغلب درب‌های فلزی موجود در بازارهای ایران در کشور چین ساخته شده‌اند. مقاومت این مدل از انواع درب ضد سرقت به خط و خش بسیار زیاد است. همچنین در برابر آتش سوزی نیز کاملا مقاوم و مستحکم هستند. در سرویس‌های بهداشتی و اتاق خواب و بعضی از اتاق‌های خاص در مراکز صنعتی از این نوع درب استفاده می‌شود.

3- دری ضد سرقت کامپوزیتی:

استفاده از پوشش کامپوزیت در این درب‌ها تنوع زیادی از آن‌ها را به وجود آورده است. چرا که بر خلاف چوب و فلز کامپوزیت به راحتی شکل و فرم می‌گیرد. به همین دلیل می‌توان الگوهای مختلف و طراح‌های متفاوتی را با آن در درب ضد سرقت ساخت. وزن درب‌های ضد سرقت کامپوزیتی کم بوده و در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند. مزیت دیگر این نوع دری سهولت در تعمیر و مرمت آن‌ها است. اما عدم مقاومت این درب‌ها در برابر آتش به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ به شمار می‌رود. با این وجود اگر به عنوان درب ورودی آپارتمان و درب دفاتر کار انتخاب شود گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

4- درب ضد سرقت PVC:

این متریال در گروه مدرن‌ترین درب‌های ضد سرقت موجود در بازار قرار می‌گیرند. همانطور که از نام این درب مشخص است یک لایه PVC در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمره و امتیاز این درب در بین دیگر انواع درب ضد سرقت قطعا بالاتر است. این درب‌ها به لحاظ کیفیت، شکل پذیری و طراحی ظاهری در سطح بسیار خوبی قرار دارند. از دیگر شاخصه‌های درب ضد سرقت PVC می‌توان به:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاومت زیاد به حرارت و دمای بالا
  • مقاومت زیاد در برابر ضربه

اشاره کرد. تنوع این درب‌های ضد سرقت در بازار بسیار زیاد است. بنابراین به راحتی می‌توانید یک نمونه از آن را مطابق با سلیقه خود خریداری کنید.

طبقه‌بندی‌های دیگری نظیر طراحی ظاهری درب نیز برای این مدل از درب‌ها وجود دارد. با ما در سپیدار چوب همراه باشید تا با انواع طراحی‌های مخصوص این نوع درب آشنا شوید.

درب‌های ضد سرقت از نظر طراحی:

بر اساس این فاکتور چهار گروه درب ضد سرقت وجود دارد که عبارتند از:

  • درب‌های کریستالی ضد سرقت: که از جنش ام دی اف با روکشی چوبی و شیشه‌ای هستند.
  • درب‌های اینوکس ضد سرقت: که به صورت ترکیبی از استیل و ام دی اف تهیه می‌شوند. توجه کنید که ظاهر چوبی این درب‌ها بیشتر جلب توجه می‌کند
  • درب اسمارت ضد سرقت: چوب و ام دی اف از متریال اصلی مورد استفاده در این درب‌ها هستند.
  • درب نانو لمینت ضد سرقت: سنگ و روکش‌های چوبی در ساخت این نوع درب ضد سرقت به کار رفته است. چون به شیوه‌ی لمینت کردن روکش به درب متصل می‌شود به آن درب‌های لمنیتی گفته می‌شود.

می‌باشد.

معرفی انواع درب ضد سرقت

کلام پایانی:

در این مطلب از گروه سپیدار چوب تلاش کردیم تا شما را با انواع درب ضد سرقت آشنا کنیم. البته گروه بندی‌های دیگری از این درب‌های ایمن نیز وجود دارد که بر اساس کشور سازنده‌ی آن‌ها صورت می‌گیرد. درب‌های ضد سرقت ساخت ایران- چین- ترکیه و ایتالیا از درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ایران هستند.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »