مرتب کردن کابینت آشپزخانه

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

مرتب کردن کابینت آشپزخانه و ساماندهی به وسایل یکی از پر زحمت‌ترین کارهای خانه محسوب می‌شود. کشوهای نامرتب پیدا کردن وسائل مورد نیاز در آشپزخانه را سخت می‌کند. کابینت‌های بی‌نظم نیز فضا را هدر داده و جا برای همه لوازم نخواهد بود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور از پس این مشکل دردساز و نامرتبی کابینت‌های آشپزخانه خلاص شوید. برای مشاهده انواع کابینت‌های خوش ساخت و زیبای آشپزخانه سری به گالری سایت سپیدارچوب بزنید. سپیدارچوب از بهترین تولیدکنندگان مصنوعات چوبی ، درب اتاقی و بزرگترین فروشگاه خرید کابینت آشپزخانه در کشور می‌باشد.

روش‌های مرتب کردن کابینت آشپزخانه:

برای بسیاری از ما مرتب کردن کابینت‌های آشپزخانه یکی از سخت‌ترین و خسته‌کننده‌ترین کارها است. در حالی که اگر چند تکنیک در چینش کابینت بدانید دیگر سخت و دردسرساز نخواهد بود. اولین گام مهم و موثر دور انداختن وسایل بلا استفاده در کابینت‌ها می‌باشد. در همه‌ی خانه‌ها ما تعدادی از لوازم بدون کاربرد را در کابینت نگهداری می‌کنیم. این کار فقط باعث کم شدن فضا و ایجاد شلوغی می‌شود. تمام قابلمه و ماهیتابه‌های قدیمی و به درد نخور را دور بریزید. لوازم و ظروفی که شکسته‌اند را دیگر در کابینت خود نگه ندارید. با این کار خواهید دید که چقدر فضای اضافه خواهید داشت که می‌توانید با وسایل مورد نیاز خود پر کنید.

چینش اصولی لوازم در کابینت آشپزخانه چگونه است؟

بعد از اینکه کابینت‌های خود را از لوازم و ظروف به درد نخور خالی کردید باید به شکلی اصولی بچینید. برای این کار ابتدا یک فهرست از لوازم کابینت‌های آشپزخانه تهیه کنید. برای اینکه بدانید هر وسیله را در کدام کابینت بگذارید به دفعات استفاده‌ی روزانه آن‌ها توجه کنید. نکته مهم بعدی در قرار دادند لوازم در کابینت مناسب میزان فضایی است که اشغال می‌کنند. لوازمی که بیشتر به کارتان می‌آید را در بخش دم دستی‌تر کابینت خود قرار دهید. همچنین برای قرار دادن لوازم حجیم آشپزخانه کابینت‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید. چنین چیدمانی در کابینت‌های آشپزخانه باعث افزایش سرعت عمل ما حین کار می‌شود.

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

تکنیک‌های طلائی برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه:

هیچ یک از ما دوست نداریم در کابینت به دنبال یک وسیله بگردیم. این کار باعث کلافگی و ایجاد استرس در افراد می‌شود. از این رو در این بخش شما را با تکنیک‌های طلائی چیدمان کابینت‌های آشپزخانه آشنا خواهیم کرد. به کمک این روش‌ها نظم درستی در کابینت‌های آشپزخانه ایجاد کرده و به سرعت همه چیز را پیدا می‌کنید.

1- قرار دادن لوازم مشابه در کنار هم:

قرار دادن لوازم و وسایلی که به هم شباهت کاربردی دارند در یک محفظه از کابینت بسیار کمک کننده است. به عنوان مثال تمام قابلمه‌ها را در یک بخش از کابینت نگهداری و چیدمان کنید. یا اگر شیرینی‌پزی از علایق شماست لوازم مخصوص به آن را در یک بخش مجزا قرار دهید. با این کار دیگر در زمان پیدا کردن لوازم سردرگم نخواهید شد. این ایده برای چینش ادویه‌ها نیز بسیار کارآمد و موثر است. همچنین اگر از ظروف مشابه برای نگهداری ادویه استفاده می‌کنید نام آن را روی ظرف درج کنید. وسایلی مثل چاقو و ملاقه را نیز در کشوهای کابینت قرار دهید. چیدن لوازم مشابه در مرتب کردن کابینت آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد.

2- انتخاب بهترین مکان برای هر وسیله:

زمانی که می‌خواهید لوازم را در کابینت قرار دهید در مورد مکان قرار گرفتن آن فکر کنید. تا جایی که امکان دارد لوازم را نزدیک به جایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند در کابینت‌ها جای دهید. مثلا دستکش فر باید در محلی نزدیک به فر اشپزخانه قرار گیرد. صابون ظرفشویی را نیز در بخشی از کابینت که ماشین ظرفشویی شما نزدیک‌تر است بگذارید. جای مناسب برای نگهداری از ادویه‌ها نیز جایی کنار اجاق گاز است. با این کار هنگام آشپزی مجبور نمی‌شوید در آشپزخانه به دنبال ادویه راه بیفتید. برای کابینت زیرسینک نیز مواد شوینده و دستکش را در نظر داشته باشید. این سیستم فکری کمک زیادی در پیدا کردن جای درست هر وسیله در کابینت آشپزخانه می‌کند. مرتب کردن کابینت آشپزخانه با این سیستم کار شما در زمان استفاده از وسایل را ساده می‌کند.

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

3-  قرار دادن لوازم کم کاربرد در کابینت‌های عقبی:

وقتی از وسایلی کمتر استفاده می‌کنید نیاز نیست مداوم کنار دستتان باشد. پس قبل از چیدمان کابینت میزان کاربرد و استفاده از هر وسیله را مشخص کنید. در نتیجه با توجه به دفعات استفاده از آن کابینت عقبی یا جلویی را انتخاب نمایید.

4- استفاده از فضای عمودی در کابینت آشپزخانه:

یکی دیگر از تکنیک‌های طلائی برای مرتب کردن هر چه بیشتر کابینت‌های اشپزخانه استفاده از فضای عمودی است. برای این منظور نصب کردن قفسه‌هایی جهت ایجاد فضای عمودی در کابینت مفید می‌باشد. هنر کابینت ساز نیز در استفاده‌ی حداکثری از فضا می‌تواند کمک کننده باشد. هرچه فضای مرده و از دست رفته‌ی کمتری در کابینت باشد مرتب کردن آن نیز آسان‌تر است.

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

5- استفاده از درب کابینت به عنوان فضای اضافی:

نصب کردن قفسه‌های آویزان روی درب کابینت فضای مازاد زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین اگر لوازم و وسایل آشپزخانه شما زیاد است حتما از این قفسه‌ها برای ایجاد فضای اضافه کمک بگیرید.

6- به کارگیری از جداکننده‌های کشو:

یکی از اقدامات بسیار کلیدی برای مرتب شدن کشوهای کابینت استفاده از جداکننده‌ها می‌باشد. این جدا کننده‌ها امکان تنظیم فضای داخل کشو را به شما می‌دهد. با این وسیله می‌توانید هر کشو را به چند بخش مختلف تقسیم کرده و از هر بخش استفاده کنید.

7-  خلاقیت در مرتب کردن کابینت آشپزخانه:

به کار بردن خلاقیت در چیدمان کابینت‌ها به ویژه برای فضاهای کوچک اهمیت زیادی دارد. به دنبال راه‌کارهایی باشید تا بیشترین استفاده از فضای کابینت را ببرید. برخی از روش‌های چینش، فضای بیشتری درون کابینت به شما می‌دهد. یکی از ایده‌های خلاقانه در چیدمان کابینت آشپزخانه کمک گرفتن از قلاب برای آویزان کردن لوازم است. یا اینکه می‌توانید اسپری‌های تمیز کننده را از یک میله در کابینت زیر سینک آویزان کنید. این کار فضای کابینت زیرسینک را تا حد زیادی باز می‌کند. نگهداری از لوازم جداشونده‌ی تجهیزات آشپزخانه در بخش داخلی خود آن‌ها نیز از ایده‌های خلاقانه به حساب می‌آید. مثلا لوازم میکسر و آبمیوه‌گیری را داخل خود آن‌ها قرار دهید تا علاوه بر سهولت دسترسی فضای کمتری بگیرند. شما چه ایده‌های خلاقانه‌ای برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه دارید؟!

 

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »