مدل های جدید درب اتاقی

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های اتاقی سازه‌هایی هستند که برای فضاهای داخلی ساختمان طراحی می‌شوند. به کمک این درب‌ها محیط‌های مجزا در درون یک ساختمان تعریف و دسترسی به آن‌ها فراهم می‌شود. درب‌های داخلی نیاز چندانی به مقاومت در برابر نور خورشید یا رطوبت و باران ندارند. از این رو متریال به کار رفته در آن‌ها مقدار کمتری نسبت به درب‌های بیرونی است. درب‌های اتاقی نقش به سزایی در زیبایی و جلوه داخلی ساختمان‌ها ایفا می‌کنند. تنوع مدل‌های این نوع از درب نیز به نسبت سایر انواع درب‌ها بالا می‌باشد. بیشتر کسانی که قصد خرید درب داخلی را دارند به دنبال مدل‌های جدید درب اتاقی هستند. با ما در سپیدار چوب تولیدکننده درب‌های اتاقی و ضدسرقت همراه باشید تا مدل‌های جدید این درب‌ها معرفی کنیم.

منظور از درب اتاقی چیست؟

این نوع از درب‌ها بیشتر در مراکز مسکونی و تجاری به کار برده می‌شوند. به کمک انواع درب‌های اتاقی فضایی شخصی و حریم خصوصی برای افراد ایجاد می‌گردد. همچنین از طریق انواع مرغوب این درب‌ها مصرف انرژی در هر اتاق بهینه خواهد شد. انواع مختلفی از این درب‌ها وجود دارند که بسته به:

  • معماری ساختمان
  • آب و هوای منطقه
  • میزان استفاده افراد حاضر در محیط از درب
  • دکوراسیون اتاق
  • طراحی و دکوراسیون ساختمان

متفاوت هستند.

مدلهای جدید درب اتاقی بر اساس ساختار آن‌ها کدام‌اند؟

در این بخش شما را با انواع مدل‌های جذاب و جدید از درب‌های اتاقی آشنا خواهیم  کرد. بسته به فضاسازی محیط و سلیقه شخصی خود می‌توانید مناسب‌ترین نوع از درب‌های اتاقی را تهیه نمایید.

درب و چهارچوب اتاقی مدرن طوسی

1- درب‌های اتاقی آکاردئونی:

این نوع درب‌ها از بالا حالتی معلق دارند و در طراحی آن‌ها چین‌های عمودی به کار رفته است. از نظر شکل ظاهری این نوع از درب‌های اتاقی با بیشتر دکوراسیون‌های داخلی هماهنگی و تناسب دارند. از این مدل درب‌های اتاقی به منظور جدا کردن فضای بازی یا قسمتی از نشیمن استفاده می‌گردد. درب‌های اتاقی آکاردئونی از انواع فلزی- تاشو و چرمی تشکیل می‌شوند.

2- درب‌های اتاقی هلندی:

این نوع از درب‌های اتاقی دو نیمه مختلف افقی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این نیمه2ها نیز امکان باز و بسته شدن مجزا از یکدیگر را دارند. این درب‌های اتاقی هلندی به فضای خانه جذابیت و زیبایی زیادی را القا می‌کنند. بیشتر کسانی که فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارند نوع هلندی از  درب‌های اتاقی را انتخاب می‌کنند.

3- درب‌های اتاقی فرانسوی:

مدل فرانسوی را نیز می‌توان در گروه مدل‌های جدید درب اتاقی قرار داد. در این مدل از درب‌های اتاقی شیشه‌های تزئینی به کار می‌رود و حالت کلاسیکی به فضا می‌دهند. با استفاده از درب‌های فرانسوی نور بیشتری به محیط داخلی ورود پیدا می‌کند. در حالت استاندارد شیشه‌های مورد استفاده در این درب‌های اتاقی باید استحکام زیادی داشته باشند. نوع و رنگ شیشه‌ی مصرفی در این درب‌‌‌ها تاثیر زیادی روی سردی و گرمی القا شده به محیط  دارند.

4- درب‌های اتاقی کشویی:

این درب‌ها برای استفاده کردن بهتر از فضا طراحی و ساخته شده‌اند. باز و بسته شدن این درب‌های اتاقی در امتداد دیوار و شکل افقی است.

5- درب‌های اتاقی بای‌پس:

این درب‌ها اگر در حالت استاندارد خود ساخته شوند از دو یا سه در مختلف تشکیل می‌شوند.  بیشترین کاربرد این مدل از درب‌های اتاقی برای حمام منازل مسکونی یا هتل‌ها می‌باشد.

6- درب‌های اتاقی پنلی:

درب پنلی نیز از انواع مدل‌های جدید درب اتاقی محسوب می‌شود که جذابیت زیادی دارد. این درب‌ها امکان ساخته شدن بر طبق سفارش مشتری را دارند. از این تنوع بسیار بالایی در درب‌های اتاقی پنلی دیده می‌شود.

7- درب‌های اتاقی فلش:

سطح رویه این درب‌ها کاملا صاف و بدون هیچ تزئین و برآمدگی می‌باشد. انعطاف‌پذیری بالایی در درب‌های فلش وجود دارد و آن‌ها را برای ترکیب با هر فضایی مناسب کرده است.

مدل‌های جدید درب اتاقی بر اساس سبک طراحی آن‌ها:

در این بخش انواع مختلف درب‌های اتاقی را بر اساس سبک طراحی به کار رفته در آن‌ها بررسی می‌کنیم. با ما در سپیدار چوب همراه بمانید تا با این انواع جذاب از درب‌های اتاقی آشنا شوید.

درب اتاقی چوبی مدرن
 

1- درب‌های اتاقی مدرن:

درب اتاقی مدرن را می‌توان از نوین‌ترین نوع این درب‌ها به شمار آورد که طرفداران زیادی هم دارد. در ساخت این درب‌ها از یک پنل مسطح و کاملا صاف بر روی درب استفاده می‌کنند. همچنین گاهی برای افزایش زیبایی درب به کمک دستگاه CNC خطوطی مورب یا افقی روی آن ایجاد می‌کنند.

2- درب‌های اتاقی مینیمال:

در ساخت این درب‌ها از طرح‌هایی کاملا ساده و ظریف بهره گرفته شده است. از نظر ظاهری شباهت زیادی بین درب‌های اتاقی مینیمال و مدرن وجود دارد. بعضی از این درب‌ها از نوع  درب فریم لس بوده و بسیار شیک و خاص هستند. رنگ‌های مورد استفاده در درب‌های مینیمال بیشتر طوسی و سفید می‌باشد که با حالت مینیمال آن سازگار است.

3- درب‌های اتاقی نئوکلاسیک:

درب‌هایی که به سبک نئوکلاسیک ساخته می‌شوند از انواع متداول درب چوبی هستند. در ساخت درب‌های داخلی مدل نئوکلاسیک از مدل‌های جدید درب اتاقی به شمار می‌رود.

4- درب‌های اتاقی چوبی:

درب‌های کلاسیک نیز همانند نوع نئوکلاسیک از متریال چوب ساخته می‌شوند. طرح‌ها و الگوهای بسیار جدید و جذابی در ساخت این مدل از درب‌های اتاقی به کار برده می‌شود که آن‌ها خاص می‌کند. زهوارهای برجسته و پنل‌های قاب‌دار از ایده‌های جدیدی هستند که در ساخت درب اتاقی کلاسیک به کار می‌رود.

5- درب‌های اتاقی HDF:

اچ دی اف نوعی فیبر متراکم شده می‌باشد که از ان در ساخت درب‌های اتاقی استفاده می‌شود. کیفیت HDF نسبت به سایر متریال نظیر چوب پایین‌تر بوده و در موقعیت‌هایی که امکان هزینه زیاد نباشد کاربرد دارد. این درب‌ها از نظر ظاهری نیز چندان جذاب نیستند و تنها در شرایطی که هزینه اولویت اول باشد خریداری می‌شوند.

6- درب‌های اتاقی تمام چوب:

یکی از جدیدترین و شیک‌ترین انواع درب‌های اتاقی درب تمام چوب می‌باشد. این درب‌ها بسیار لوکس و مجلل بوده و جلوه بصری زیادی دارند. در ساخت این درب‌ها از انواع مختلف چوب نظیر راش- گردوی آمریکایی و بلوط استفاده می‌شود.

برای سفارش درب اتاقی مورد پسند خود با کارشناسان ما در سپیدار چوب تماس بگیرید. کیفیت و خوش ساختی درب‌های ساخته شده در مجموعه تولیدی سپیدار چوب تضمین می‌شود.

درب اتاقی مدرن

سخن پایانی:

مدل‌های جدید درب اتاقی می‌تواند انتخاب‌های جذابی برای درب‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی و تجاری باشند.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »