قفل دیجیتالی درب ضد سرقت

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی قفل دیجیتالی درب ضد سرقت بپردازیم. در ابتدای این مقاله، مفهوم قفل دیجیتالی برای درب ضد سرقت را توضیح می دهیم. سپس مزایای این نوع قفل را تشریح می کنیم. بزرگ ترین مزیت این نوع قفل ها در درب های ضد سرقت، امنیت آن ها است که در این قسمت، بر روی آن متمرکز خواهیم شد.

 

مفهوم قفل دیجیتالی درب ضد سرقت

قفل دیجیتالی درب ضد سرقت یکی از قفل‌ های پیشرفته و امروزی است که با سرعت زیادی جای قفل ‌های قدیمی را درب های ضد سرقت می ‌گیرد. تفاوت اصلی این نوع قفل با قفل ‌های قدیمی در نوع باز شدن آن ها است. قفل ‌های قدیمی توسط کلید باز می ‌شدند ولی قفل‌ های دیجیتالی با کمک وارد کردن رمز یا زدن کارت و یا حتی با ویژگی ‌های بیومتریکی مانند اثر انگشت و قرنیه چشم و غیره باز می ‌شوند.

 

مزیت استفاده از قفل دیجیتالی درب ضد سرقت

استفاده از این نوع قفل ها چندین مزیت دارد که در ادامه آن ها را مطرح می کنیم.

1.      افزایش راحتی افراد

وقتی که شما از قفل دیجیتالی درب ضد سرقت استفاده می ‌کنید، دیگر از دردسرهای  پیدا کردن کلید و باز کردن درب ضد سرقت به روش سنتی خلاص می‌ شوید. به راحتی می‌ توانید با وارد کردن یک رمز خاص و یا نشان دادن یک کارت و یا این که با زدن انگشت اشاره بر روی قفل، این درب ‌ها را باز کنید. حتی امروزه بعضی از انواع درب ‌های ضد سرقت دارای نوعی قفل دیجیتالی هستند که با ویژگی‌ های قرنیه چشم افراد کار می ‌کنند. کافی است که شما به این نوع قفل ‌ها نگاه کنید تا درب ضد سرقت، خود به خود باز شود.

قفل دیجیتالی

2.      امنیت

قفل دیجیتال درب ضد سرقت دارای امنیت بسیار زیادی است. در واقع بدنه این قفل ‌ها مقاومت بسیار خوبی دارد و سیستم ‌های هوشمند امنیتی هم در این نوع قفل ها به کار رفته اند که باعث می‌ شود سارقان نتوانند به این راحتی ‌ها این نوع قفل ‌ها را باز کنند.

وقتی که درب اتاقی شما دارای قفل قدیمی باشد، احتمال دارد که کلید شما گم شود. در این صورت امنیت درب ضد سرقت شما به مخاطره خواهد افتاد؛ ولی در مورد درب‌ های ضد سرقت با قفل دیجیتالی این مسئله وجود ندارد و مثلاً اگر احساس کنید که رمز قفل دیجیتالی درب ضد سرقت شما، لو رفته است به راحتی و بدون دردسر خاصی می‌ توانید رمز آن را عوض کنید. این در حالی است که قبلا  در صورت گم کردن کلید، برای عوض کردن قفل قدیمی خیلی باید دردسر می کشیدید.

 

3.      بسته شدن خودکار قفل دیجیتالی درب ضد سرقت

یک ویژگی فوق العاده دیگری که این نوع قفل ‌ها دارند که باعث می ‌شود امنیت منزل و یا محل کار  شما افزایش پیدا کند، این است که به صورت خودکار بعد از بسته شدن درب ضد سرقت، این نوع قفل ‌ها نیز بسته می ‌شوند. دیگر نیاز نیست که شما نگران بسته شدن درب باشید.

4.      عدم نیاز به سیم کشی برق

این نوع قفل ‌ها دارای باتری قلمی در منبع تغذیه خود هستند و به همین دلیل به سیم کشی داخلی برق نیاز نخواهید داشت.  بنابراین اگر قصد دارید از قفل دیجیتالی درب ضد سرقت استفاده کنید، نگران برق ‌کشی آن نباشید.

قفل دیجیتالی

5.      هزینه مناسب

هر چند هزینه خریداری و نصب قفل دیجیتالی درب ضد سرقت نسبت به قفل‌ های عادی گران‌ تر است. با این وجود فراموش نکنید که اگر کلید  قفل ‌های قدیمی را گم کنید باید هزینه ای را بابت کپی کردن آن ها پرداخت کنید که در مورد قفل دیجیتالی درب های ضد سرقت، شما از این هزینه ها  در امان هستید. این تازه قسمت خوب ماجرا است و در صورتی است که شما کلیدها را گم کرده اید. اگر کلیدهای شما به سرقت رفته باشند شما مجبور خواهید شد کل قفل را عوض کنید و هزینه زیادی را بابت این کار پرداخت کنید. پس هزینه مربوط به قفل دیجیتالی درب، یک بار و آن هم در اول کار پرداخت می‌ شود و هزینه ‌های جانبی ندارد.

 

6.      اتصال به گوشی موبایل

امکان اتصال قفل دیجیتال درب ضد سرقت به گوشی موبایل باعث می ‌شود که امنیت این نوع درب ها افزایش پیدا کند. هر موقع که این درب، باز و بسته می ‌شود، یک پیام به گوشی شما فرستاده خواهد شد. در واقع شما از تمام رفت و آمدها به منزل و یا محل کار خود آگاه خواهید شد. این نوع قفل ‌ها به شما اعلام خواهند کرد که آیا کسی قصد باز کردن درب را داشته است یا نه. البته این امکان در تمام انواع قفل دیجیتالی درب ضد سرقت وجود ندارد.

 

7.      امکان استفاده از رمزهای یکبار مصرف

یک ویژگی فوق العاده ‌ای که در ‌ قفل دیجیتالی درب ضد سرقت وجود دارد این است که شما می‌ توانید رمز امنیتی یک بار مصرف برای آن تعریف کنید. فرض کنید که می ‌خواهید نظافتچی و یا مهمان ‌های خاصی، یک بار وارد منزل شما شوند. شما می ‌توانید رمز یک بار مصرف برای این قفل تعریف کنید و این رمز  را در اختیار افرادی که مد نظر دارید، قرار دهید. این افراد فقط یک بار خواهند توانست وارد منزل و یا محل کار شما شوند و بعد از آن رمز آن ها منقضی خواهد شد.

قفل دیجیتالی

8.      امکان اتصال به آیفون تصوی

بعضی از انواع قفل دیجیتالی درب ضد سرقت را می ‌توان به آیفون تصویری هم وصل کرد.

 

9.      امکان اتصال به اینترنت

این ویژگی بسیار پیشرفته و کاربردی است که در بعضی از انواع قفل دیجیتالی درب ضد سرقت پیشرفته وجود دارد. در واقع با استفاده از این ویژگی شما خواهید توانست در هر مکان و هر نقطه ‌ای از دنیا که باشید از طریق اینترنت درب را برای افراد مختلف باز کنید.

حتماً شما هم حرف ما را تایید می ‌کنید که یکی از مشکلات بزرگ خانواده ‌ها و یا هم خانه ای ها این است که یک فرد با کلید درب را قفل می‌ کند و کلید را با خود می‌ برد و فرد دیگری که کلید ندارد، پشت درب می‌ ماند. امکان دارد فردی که کلید همراه او بوده است، کیلومترها دورتر رفته باشد. این مشکل شاید برای همه افراد در طول زندگی خود، بارها و بارها پیش آمده باشد. با کمک قفل دیجیتالی درب ضد سرقت ایترنتی،  دیگر این مشکل و استرس به طور کامل  از بین خواهد رفت.

نتیجه گیری

به منظور نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت بایستی قبل از هر چیزی از این مطمئن شوید که آیا این امکان بر روی درب شما وجود دارد یا نه. اگر این امکان وجود داشت، به شما توضیه می کنیم که از قفل دیجیتالی درب ضد سرقت استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »