راهنمای خرید درب لولایی

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله قصد داریم درباره راهنمای خرید درب لولایی، مطالبی را عنوان کنیم. امروزه انواع مختلف درب در بازار و در فروشگاه های حضوری و اینترنتی وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود اقدام به خرید یک و یا چند مورد از آن ها کنید. یکی از انواع درب‌ها، درب لولایی است. قبل از این که در مورد خرید درب لولایی، مطلبی را بیاوریم، مفهوم درب لولایی را توضیح می دهیم. سپس فواید استفاده از درب لولایی را بررسی خواهیم کرد.

درب لولایی چیست؟

درب لولایی و یا Slide Door به زبان انگلیسی، یک نوع درب است که به صورت عمودی (به بالا و پایین) و یا به صورت افقی (راست و چپ) باز و بسته می‌شود. این نوع درب در بسیاری از ساختمان‌ها و فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از موارد استفاده از درب لولایی عبارت هستند از:

  1. منازل مسکونی
  2. سازمان ها و ادارات
  3. فروشگاه‌ها
  4. انبارها
  5. در وسایل نقلیه مانند خودروهای شخصی و عمومی

فواید استفاده از درب لولایی

استفاده از درب لولایی، دارای یک سری از فواید است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. صرفه ‌جویی در فضا: با باز شدن این نوع درب به صورت افقی و یا به صورت عمودی، فضای بیشتری در حاشیه درب در اختیار شما قرار می‌گیرد. این امر در مکان‌هایی با فضای محدود مثل برخی اتاق‌ها و وسایل نقلیه بسیار کمک‌ کننده است.
  2. سهولت در استفاده: درب لولایی به طور عمودی و یا به صورت افقی باز و بسته می‌شود که این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی وارد فضای مورد نظر شوید و یا این که از آن فضا خارج شوید، بدون این که به مسیر کلاسیک درب‌ها نیازی داشته باشید.
  3. زیبایی و طراحی: درب‌های لولایی، از لحاظ طراحی هم زیبا و مدرنی هستند. همین امر باعث می شود که ساختمان و یا خودرو و یا هر جای دیگری که این نوع درب ها در آن جا به کار رفته اند، زیباتر به نظر برسند. در واقع استفاده از درب های لولایی موجب می شود که سبک دکوراسیون شما بهتر شود.

راهنمای خرید درب لولایی

راهنمای خرید درب لولایی

در صورتی که قصد خرید درب لولایی را دارید بایستی به موارد زیر دقت کنید. به هر حال یک خرید درست و منطقی می تواند باعث بروز دردسرهای کم تر در آینده شود. اگر برای اتاق خود به دنبال درب زیبا میگردید وارد دسته بندی خرید درب اتاقی شوید.

1.     جنس درب لولایی

اولین موردی که در هنگام خرید درب لولایی باید مورد توجه شما قرار بگیرد، جنس آن است. امروزه این درب ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند. شما بایستی متناسب با نیاز خود، اقدام به خرید درب لولایی از جنس مناسب کنید. جنس های معمول درب لولایی عبارت هستند از:

  1. چوب
  2. فلز
  3. شیشه

2.     تعیین نوع و سایز مورد نیاز:

بعد از تعیین جنس درب لولایی، قبل از هر کار دیگری باید نوع درب لولایی و سایز درب و یا درب های مورد نیاز خود را تعیین کنید. این که به دنبال درب لولایی افقی هستید و یا درب لولایی عمودی، مساله مهمی است که قبل از خرید درب باید از آن مطمئن باشید. همچنین این که چند درب می‌خواهید، را هم باید مشخص کنید.

از سوی دیگر، سایز و ابعاد درب نیز بسیار مهم است. در صورتی که خود شما قادر به اندازه‌گیری دقیق هستید، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت از یک متخصص بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد و اندازه دقیق درب و یا درب هایی که باید خریداری کنید را مشخص کند. اشتباه در اندازه گیری دقیق، باعث می شود که درب و یا درب های خریداری شده با فضای شما تناسب نداشته باشند و در دردسرهای زیادی بیفتید.

راهنمای خرید درب لولایی

3.     سیستم ایمنی مورد استفاده در درب لولایی

برخی درب ‌های لولایی به سیستم‌ های ایمنی مانند قفل‌های خاص و سنسورها برای کنترل باز و بسته کردن درب نیز مجهز می‌شوند. در هنگام خرید درب لولایی باید این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که چه سیستم امنیتی را از درب و یا درب ‌های خود انتظار دارید. بدیهی است که هر چقدر سیستم امنیتی درب و یا درب های شما پیشرفته‌ تر باشد، پول بیشتری باید پرداخت کنید. از آن جایی که نوع و مدل درب لولایی متنوع است، اطمینان حاصل کنید که همه نیازها و استانداردهای امنیتی برای محل استفاده شما مرتفع شده باشند.

4      . مطالعه و تحقیق قبل از خرید درب لولایی

به منظور خرید درب لولایی، بایستی در مورد برند‌های مختلف درب، اطلاعات کسب کنید. کیفیت مواد استفاده شده در ساخت این نوع درب ها هم باید توسط شما مد نظر قرار بگیرد. درب لولایی خوب، دربی است که از مواد باکیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد. در هنگام خرید درب لولایی، بازخوردهای مشتریان را نیز مورد توجه قرار دهید. برای کسب این قبیل از اطلاعات شما می‌توانید در فضای اینترنت جست و جو کنید و نظرات مشتریان را بخوانید و از دوستان و فامیل مشورت بگیرید. لولای درب اتاقی در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند . در تصاویر زیر میتوانید انواع آن هارا مشاهده کنید .

5      بودجه مالی برای خرید درب لولایی

تعیین بودجه مالی برای خرید درب لولایی نیز بسیار مهم است. این که برند‌های مختلف در چه بازه قیمتی قرار دارند و این که کدام برند ها تمامی نیازهای شما را تأمین می‌کنند را بررسی کنید. برخی از کارخانه ها درب‌های با کیفیت و با قیمت مناسب را ارائه می کنند. سعی کنید درب های ساخته شده توسط این کارخانه ها را خریداری کنید.

6.     خرید از فروشگاه معتبر

یکی از مهم ‌ترین مراحل خرید درب لولایی، انتخاب فروشگاه مطمئن و معتبر است. در صورتی که قصد خرید اینترنتی این نوع درب را دارید بایستی قبل از خرید، از به روز بودن مدارک حقوقی فروشگاه و از وجود گواهینامه ‌های لازم در آن اطمینان حاصل کنید. اگر هم می خواهید از فروشگاه های حضوری، درب و یا درب های لولایی را خریداری کنید، به فروشگاهی بروید که اعتبار بیشتری دارد.

7.     نصب و خدمات پس از فروش درب لولایی

مطمئن شوید که فروشگاهی که درب و یا درب های لولایی را از آن جا خریداری می‌کنید، نصب درب را نیز انجام می‌دهد. همچنین به این موضوع که فروشگاه مد نظر شما، خدمات پس از فروش قابل اعتمادی را ارائه می‌کند یا نه هم دقت کنید. همچنین بررسی کنید که آیا گارانتی روی محصول ارائه می‌شود یا نه.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »