راهنمای خرید درب اتاقی

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های داخلی ساختمان نیز مانند سایر انواع درب از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. چرا که درب اتاقی در طراحی داخلی و زیبایی بصری فضای داخلی ساختمان نقش پررنگی ایفا می‌کنند. به همین خاطر باید دقت و بودجه‌ی مناسبی برای خرید درب‌های اتاقی در نظر گرفته شود. بسیاری از ما اطلاعات کافی در خصوص این درب‌های مخصوص اتاق نداریم. بنابراین در زمان خرید دچار کمی سردرگم و گیج خواهیم شد. بنابراین بر آن شدیم تا راهنمای خرید درب اتاقی را به همراه نکته‌های طلایی آن را به شما ارائه نماییم. اگر شما نیز مایل هستید درباره این درب‌های داخلی اطلاعات سودمندی کسب کنید با ما در سپیدار چوب همراه شوید.

 

آنچه قبل از خرید درب اتاقی باید در نظر گرفت:

قبل از اینکه برای خرید درب‌های اتاقی اقدام کنید باید اطلاعات مهمی در خصوص درب مورد نظر را در اختیار داشته باشید. این اطلاعات عبارتند از:

1- نوع درب اتاقی:

درب‌های اتاقی انواع و مدل‌های مختلفی دارند که آشنایی با آن‌ها پیش از خرید لازم است.  دو گروه اصلی این درب‌ها شامل درب اتاقی پیش آویز و درب اتاقی دال می‌باشد. درب‌های اتاقی پیش‌ آویز همراه با قاب و لولا و دستگیره بوده و آماده‌ی نصب هستند. اما درب‌های دال یا اصطلاحا اسلوب درب‌های اتاقی نیمه آماده به شمار می‌روند. بنابراین در زمان خرید به ویژه خرید آنلاین درب ضد سرقت به این موارد در نامگذاری درب توجه نمایید.

راهنمای خرید درب اتاقی

2-  اندازه مناسب درب:

یکی دیگر از اطلاعات مورد نیاز که در مقاله راهنمای خرید درب اتاقی به آن اشاره می‌کنیم ابعاد درب است. در زمان نصب درب اندازه و شیوه باز یا بسته شدن آن حائز اهمیت می‌باشد. اگر تصمیم به جایگزین کردن درب اتاقی بها نمونه جدید ان داریم باید از نظر ابعاد کاملا یکسان باشند. در غیر این صورت مغایرت سایز آن‌ها نصب درب جدید را با مشکل مواجه می‌کند.

3- شیوه چرخش درب اتاقی:

شیوه‌ای که درب اتاقی موردنظر ما می‌چرخد در زمان نصب و استفاده از آن اهمیت پیدا می‌کند. اگر لولاهای درب انتخابی شما در سمت چپ تعبیه شده باشند درب اتاقی سمت چپی است. همچنین به دربی که لولاهای آن در سمت راست درب تعبیه شده باشد درب اتاقی سمت راستی گفته می‌شود.

4-  مدل و سبک طراحی درب اتاقی:

نکته بعدی که در زمان خرید این نوع از درب‌ها حائز اهمیت است سبک و طراحی آن‌ها می‌باشد. انواع مختلفی از این درب‌های اتاقی طراحی و در بازار موجود است که عبارتند از:

  • درب اتاقی ریلی به سبک انبار چوبی
  • درب اتاقی کشویی توکار یا به اصطلاح جیبی
  • درب اتاقی آکاردئونی
  • درب اتاقی مدل فرانسوی
  • درب اتاقی دو شاخه
  • درب اتاقی بای‌پس
  • درب‌های اتاقی سالنی

می‌باشد.

 

راهنمای خرید درب اتاقی

نکات طلائی و مهم در راهنمای خرید درب اتاقی:

برای بسیاری از ما اطلاع از پارامترهای مهم در زمان خرید درب‌های اتاقی ضروری است. این پارامترهای مهم که در زمان خرید درب اتاقی باید مورد توجه قرار گیرند اعم از:

1- سبک طراحی داخلی ساختمان:

یکی از پارامترهای بسیار مهم در زمان انتخاب درب اتاقی هماهنگی آن با دیگر بخش‌های محیط است. در زمان انتخاب هر دربی اول به فضاسازی‌های محیط پیرامون درب و سبک کلی دکوراسیون فضا توجه گردد. سپس رنگ و طرح مناسب درب اتاقی را بین انواع متعدد مدل‌های این درب انتخاب کنید. این درب‌ها به لحاظ رنگ‌بندی و طرح و نگاره از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند.

2- میزان بودجه خرید درب اتاقی:

فاکتور بعدی که در خرید درب‌های اتاقی اثر مستقیم دارد بودجه و مبلغی که می‌توانید برای تهیه آن هزینه کنید. این مبلغ یکی از مهم فاکتورهای راهنمای خرید درب اتاقی محسوب می‌شود. درب‌های اچ پی ال و اچ دی اف از ارزان‌ترین انواع این درب‌ها به شمار می‌روند. در حالی درب‌های چوبی قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع درب اتاقی دارند. درب‌های ام دی اف نیز در ساخت بسیاری از انواع درب‌ها کاربرد دارد. با این همه ام دی اف از چندین کیفیت و نوع برخوردار می‌باشد. درب‌های اتاقی ساخته شده از تام دی اف از نظر تکنولوژی در سطح بالاتری قرار دارند. پس با توجه به بودجه‌ای که می‌توانید برای خرید درب اتاقی صرف کنید متریال مورد نظر را انتخاب خواهید کرد. پیشنهاد می‌شود در خرید انواع درب از جمله درب اتاقی کیفیت را فدای قیمت نکنید.

3- کیفیت و طول عمر مفید درب اتاقی:

انواع درب‌های اتاقی ساخته از HPL و HDF از کیفیت پایین‌تری به نسبت بقیه برخوردار هستند. علاوه بر آن این درب‌های اتاقی بر روی چهارچوب‌های آهنی نصب می‌شوند. اگر این جنس از درب‌های اتاقی روی چهارچوب‌های قدیمی شوند مقداری انحراف در نصب آن‌ها ایجاد می‌گردد. درب‌های اتاقی هایگلاس اما از کیفیت و مقاومت بیشتر در برابر ضربه و خط و خش برخوردار هستند. در بین انواع مختلف درب اتاقی انواع تمام چوب آن‌ها کیفیت ممتاز و زیبایی کم نظیری دارند. توجه کنید که اگر به جای چوب از روکش چوب استفاده کنید وزن درب افزایش پیدا می‌کند. وزن زیاد برای درب‌های اتاقی یک عیب و نقیصه به شمار می‌رود.

راهنمای خرید درب اتاقی

عوامل موثر روی قیمت درب اتاقی چیست؟

با توجه به آنچه در راهنمای خرید درب اتاقی گفته شد پارامترهای مختلفی در برآورد قیمت آن موثر هستند. یکی از این فاکتورها برند و شرکت تولیدکننده‌ی درب‌های اتاقی می‌باشد. انواع ترک و بعد از آن ایرانی قیمت بالاتری نسبت به برندهای چینی درب اتاقی دارند. متریال مورد استفاده در درب اتاقی و کیفیت ساخت نیز از دیگر پارامترهای اثرگذار در قیمت تمام شده‌ی آن می‌باشد. سپیدار چوب بهترین کیفیت از درب‌های اتاقی را با قیمت منصفانه و مناسب عرضه می‌کند. کافی است تا با مراجعه به سایت انواع مختلف این درب‌ها و قیمت‌های درج شده‌ی آن‌ها را مشاهده نمایید. تنوع بالای مدل در درب‌های اتاقی ساخت گروه سپیدار چوب هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

سخن پایانی:

در راهنمای خرید درب اتاقی مطالب و نکات مهم در زمان انتخاب این درب‌ها را ذکر کردیم. با توجه به این نکات هنگام خرید انواع درب‌های اتاقی خریدی لذت‌بخش و موفقیت آمیز را تجربه خواهید کرد. فراموش نکنید که کیفیت و زیبایی درب اتاقی به اندازه سایر درب‌های ساختمان مهم است. چرا که در طول شبانه روز بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و همیشه در معرض دید قرار دارند.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »