درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

یکی از دلایل محبوبیت زیاد درب‌های ضد سرقت علاوه بر امنیت بالا تنوع مدل‌های آن است. هر کدام از این درب‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود دارند که آن‌ها را برای کاربری مشخصی مناسب می‌کند. برخی از انواع درب‌های ضد سرقت برای درب آپارتمان و برخی دیگر برای درب‌های اتاق خواب مناسب هستند. اما انواع دیگری از این درب‌ها نیز وجود دارند که برای درب‌های بیرون از ساختمان کاربرد دارند. این نوع درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب می‌باشند تا در برابر عوامل محیطی مقاومت خوبی داشته باشد. در این مقاله از سپیدار چوب شما را با انواع ضد آب و ضد آفتاب این درب‌ها آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با درب‌های ضد سرقت ضد آب:

بخش قابل توجهی از درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ضد آفتاب هستند. این مدل از درب‌ها در برندهای ایرانی، ترک و چینی طراحی و تولید می‌شوند. درب‌های چینی ضد آفتاب به دلیل استفاده از رنگ دکورال در برابر نور خورشید مقام هستند. اما متاسفانه در مقابل آب و رطوبت این درب‌های ضد سرقت استحکام زیادی از خود نشان نمی‌دهند. انواع ایرانی و ترک از درب‌های ضد سرقت و ضد آفتاب اما از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در برندهای ایرانی و ترک از جنس‌های مختلفی به عنوان رویه‌ی ضد آفتاب درب ضد سرقت استفاده می‌گردد. این رویه‌ها از جنس متریالی مانند:

  • فلز
  • چوب
  • روکش‌های مصنوعی

می‌باشند. درب‌های ضد سرقت ضدآفتاب تولید شده در گروه تولیدی سپیدار چوب از استحکام بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردار هستند. در ادامه مقاله درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب با انواع ضد آب این درب‌ها آشنا می‌شویم.

درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب

آشنایی با درب ضد سرقت ضد آب:

متریال مورد استفاده در انواع ضد آب درب‌های ضد سرقت از مواد مقاومی نظیر لامینت پی وی سی می‌باشد. این درب‌ها در مقابل آب و رطوبت مقاومت و استحکام زیادی از خود نشان می‌دهند. معمولا لایه‌های محافظتی به کار رفته در انواع ضد آب از درب‌های ضد سرقت بیشتر از سایر انواع آن است. بیشترین کاربرد این انواع ضد آب از درب‌ ضد سرقت برای درب سرویس بهداشتی و درب حمام است. همچنین در مناطق شمالی و جنوبی کشور که رطوبت هوا بالاست انواع ضد آب درب ضد سرقت انتخاب مناسب‌تری می‌باشد. از دیگر شاخصه‌های این نوع درب ضد خش بودن آن‌ها است.

آشنایی و معرفی کامل درب‌های ضد سرقت ضد آب و آفتاب:

اسکلت مورد استفاده در این نوع از درب‌ها پیش از مونتاژ و ساخت در کوره‌های رنگ پودری الکترواستاتیک پخته می‌شوند. این پخت عموما در چند مرحله مختلف و در دماهای متفاوتی انجام می‌گیرد. بنابراین این درب‌ها به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی نخواهند شد و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. از این درب‌ها به عنوان درب ورودی در مناطق شرجی و گرم می‌توان استفاده نمود. چون اثر رطوبت روی درب‌های ضد سرقت همانند آب عمل می‌کند این درب‌ها در مقابل رطوبت نیز مقاوم‌اند. اما ویژگی ضد آب بودن در مناطق شرجی و گرم به تنهایی برای درب سرقت کافی نیست. درب ضد سرقت مناسب در مناطق شرجی و گرم باید دارای ویژگی ضد آفتاب بودن نیز باشد. در غیر این صورت تحت تاثیر اشعه مستقیم خورشید دچار آسیب و خرابی می‌شود. از این رو درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب طراحی و تولید شده تا این نیاز برآورد شود.

شاخصه‌های درب‌های ضد سرقت ضد آب و آفتاب:

ویژگی‌های زیادی را برای درب‌های ضد آب و آفتاب مرغوب می‌توان بیان نمود. این ویژگی‌ها در واقع برآورده کننده نیاز مشتریان در زمان خرید انواع مختلف این درب‌ها محسوب می‌شوند. اولین مولفه زیبایی ظاهری و جذابیت درب ضد سرقت مورد نظر شماست. درب خریداری شده باید با محیط پیرامون خود تناسب داشته باشد و به لحاظ بصری از زیبایی کافی برخوردار باشد. درب‌های ضد آب و آفتاب در سبک‌های مختلفی نظیر:

  • درب ضد سرقت کلاسیک
  • درب ضد سرقت مدرن
  • درب ضد سرقت نئوکلاسیک

طراحی و ساخته می‌شوند. از این رو می‌توانید با توجه به سبک مورد علاقه خود بهترین گزینه از این درب‌های ایمن را انتخاب کنید. کیفیت ساخت بالا و متریال مرغوب در انواع ضد آب و آفتاب این درب‌‌ها از دیگر ویژگی‌های آن می‌باشد. زیرا باید در طول زمان در مقابل نور خورشید و رطوبت محیط مستحکم و مقاوم باقی بمانند. شاخصه‌های مهم دیگر در این نوع از درب‌های ضد سرقت عبارتند از:

  • استفاده کردن از رنگ‌های کوره‌ای الکترواستاتیک
  • به کارگیری روکش‌های مقاوم و ضد آب
  • استفاده از متریال ضد آفتاب نظیر پلیمر- فلز و روکش‌های چوبی ضد آفتاب در ساخت درب
  • استحکام و مقاوم بالای درب در برابر شوینده‌های شیمیایی
  • آب‌بندی صحیح و اصولی ابزار و یراق مورد استفاده در درب
  • عدم بروز تغییر رنگ در مرور زمان

بیشترین کاربرد درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب:

همانطور که از نام این درب‌ها پیداست برای مقابله با نور خورشید و آب ساخته می‌شوند. بنابراین در مناطقی که شرجی و دمای هوای بالا است مانند استان‌های جنوبی و شمالی کشور مناسب هستند. علاوه بر آن در مناطق پر بارش کشور نیز پیشنهاد می‌شود از این نوع درب ضد سرقت استفاده گردد. مورد بعدی از کاربرد این مدل در زمانی که با توجه به کاربری درب نیاز زیادی به شستشوی آن وجود دارد. درب‌های لابی یکی از مثال‌های این مورد محسوب می‌شوند. زیرا بر اثر شستشوی زیاد امکان آسیب و تخریب در انواع غیر ضد آب از درب‌های ضد سرقت وجود دارد.

درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب

فاکتورهای موثر در قیمت درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب:

در تعیین و برآورد قیمت این درب‌ها مولفه‌های زیادی نقش دارند. یکی از این مولفه‌ها ابعاد و سایز درب ضد آب و آفتاب مورد نظر می‌باشد. متریال مورد استفاده در ساخت این درب‌ها که آیا از فلز است یا چوب نیز در تعیین قیمت موثر می‌باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت این مدل درب ضد سرقت با کارشناسان ما در گروه سپیدار چوب تماس بگیرید.

کلام پایانی:

درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب یکی از انواع مدل‌های این درب‌های ایمن به شمار می‌روند. این درب‌ها برای شرایطی که درب در مقابل نور خورشید و رطوبت نصب می‌شود طراحی و ساخته شده‌اند. سپیدار چوب از تولیدکنندگان شناخته شده‌ی این نوع از درب‌های ضد سرقت در بازار می‌باشد.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »