درب دو لنگه چیست ؟ خرید درب دو لنگه از سپیدارچوب

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی درب دو لنگه بپردازیم. در ابتدای این مقاله، مفهوم این نوع درب را به صورت کامل شرح خواهیم داد. سپس موارد کاربرد آن را ذکر خواهیم کرد. بعد از آن به سراغ ویژگی‌ های مثبت این نوع درب خواهیم رفت. در ادامه، معایب و نکات منفی این نوع درب را هم بررسی خواهیم کرد.

مفهوم درب دو لنگه

درب دو لنگه که در زبان انگلیسی، gullwing door نامیده می شود، یک نوع درب است که در جاهای مختلف کاربرد دارد. ویژگی بارز و متمایز کننده این نوع درب اتاقی ، این است که مانند بال های یک پرنده، باز و بسته می شود. نام دو لنگه از شکل این نوع درب، الهام گرفته شده است.

موارد کاربرد درب دو لنگه

همان طور که در قسمت قبلی مقاله هم عنوان کردیم، درب های دو لنگه موارد کاربرد زیادی دارند. در ادامه به چند نمونه از اصلی ترین موارد کاربرد این نوع درب ها خواهیم پرداخت. موارد کاربرد این نوع درب عبارت هستند از:

  1. از این نوع درب عمدتا در خودروهای تشریفاتی و ویژه استفاده می شود. به عنوان یک مثال، درب های دو لنگه در خودروهای نمادینی مانند مرسدس بنز 300SL و Tesla Model X استفاده می شود.
  2. از درب های دو لنگه در ویلاها و ساختمان های مجلل که دارای استایل خاص و جذاب هستند، استفاده می ‌شود. بهره گرفتن از این نوع درب، زیبایی این نوع بناها را بیش از پیش خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از درب دو لنگه

درب دو لنگه یک سری از ویژگی های مثبت دارد که بیشتر آن ها در مورد زمانی است که این نوع درب در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای این نوع درب عبارت هستند از:

1.      دارا بودن ظاهر جذاب

درب دو لنگه با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد، ظاهری جذاب و استثنایی به خود می‌ بخشد. این ظاهر بی‌ نظیر باعث جذب نگاه ‌ها و تمرکز بر روی خودرو و سایر فضاهایی که این نوع درب بر روی آن نصب است، می شود.

 

2.      دسترسی آسان به فضای درونی خودرو و جاهای دیگر

باز کردن درب دو لنگه به شکل بال های یک پرنده، دسترسی به داخل خودرو را بسیار آسان ‌تر می ‌کند. این ویژگی باعث راحتی سرنشینان خودرو می شود و گذاشتن وسایل درون خودرو و برداشتن آن ها را راحت تر می کند. اگر از این نوع درب در کابینت و یا هر جای دیگری هم استفاده شود، این مزیت را به همراه خواهد داشت.

  1. استحکام ساختاری محکم در خودرو

درب‌ های دو لنگه معمولا از جنس مواد سبک و مقاوم با ساختاری محکم ساخته می ‌شوند. این مواد ضمن افزایش استحکام ساختاری خودرو، وزن خودرو را نیز کاهش می ‌دهند.

 

معایب درب دو لنگه

با وجود مزایای فراوان درب دو لنگه، این نوع درب معایبی نیز دارد، که عبارت هستند از:

  1. محدودیت فضای کناری

این نوع درب به دلیل طراحی خاص و برازنده، نیازمند فضای کناری برای باز شدن کامل است. این موضوع، در خودروها بیشتر اذیت کننده است. در واقع این موضوع باعث می ‌شود که در محیط ‌های تنگ به مشکل برخورده و استفاده از خودرو را دشوار کند.

 

  1. قیمت بالای درب دو لنگه

خودروهایی که از این نوع درب استفاده می‌ کنند، معمولاً به عنوان خودروهای لوکس و ویژه محسوب می ‌شوند. به همین دلیل، قیمت آن ها نیز بالاتر از خودروهای معمولی است.

  1. مصرف بیشتر فضای جانبی

درب های دو لنگه وقتی باز هستند، نیازمند فضای جانبی بیشتری هستند. این مسئله ممکن است وقتی که خودرو در پارکینگ ‌های تنگ و محدود استفاده می ‌شود، مشکل ساز شود.

درب دو لنگه

 

قیمت درب دو لنگه

قیمت درب دو لنگه به عوامل متعددی بستگی دارد. عوامل زیر تعیین کننده قیمت این نوع درب هستند:

1.      شرکت سازنده این نوع درب

برخی از شرکت‌ ها این نوع درب‌ ها را به صورت بدون واسطه به فروش می ‌رسانند و همین امر باعث می ‌شود که قیمت نهایی این محصول برای مشتریان مقرون به صرفه باشد. اما اگر شما به سراغ شرکتی بروید که خود آن شرکت نقش واسطه را ایفا می کند، قطعاً قیمت این محصول برای شما زیادتر تمام خواهد شد.

2.      ابعاد درب دو لنگه

کاملا بدیهی است که هر چقدر ابعاد این نوع درب، بزرگ تر باشد، قیمت نهایی آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

3.      جنس استفاده شده در ساخت این نوع درب

این نوع درب ‌ها می‌ توانند از جنس ‌های مختلفی مانند چوب و ام دی اف و لترون و پی ‌وی ‌سی و شیشه و غیره ساخته شده باشند. البته درب ‌های دولنگه ساخته شده از انواع فلزات نیز ممکن است در بازار وجود داشته باشند. در بسیاری از موارد این نوع درب‌ ها به صورت سفارشی و با توجه به سلایق مشتری ساخته می ‌شوند. به هر حال هر چقدر که جنس استفاده شده در ساخت این نوع درب، با کیفیت ‌تر باشد، قیمت نهایی آن نیز به همان تناسب افزایش پیدا خواهد کرد.

 

4.      جنس مواد دیگر به کار رفته در درب دو لنگه

جنس لولا و قفل‌ ها و موارد دیگر استفاده شده در ساخت این نوع درب نیز در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. هر چقدر که از متریال با کیفیت ‌تری در ساخت این نوع درب استفاده شده باشد، قیمت نهایی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

خرید درب دو لنگه

در صورتی که قصد خرید این نوع درب را دارید، می ‌توانید به فروشگاه ‌های مختلف مراجعه کنید. البته همان طور که در متن مقاله هم عنوان کردیم، معمولاً این نوع درب‌ ها به صورت سفارشی هم ساخته می‌ شوند. البته امروزه امکان خرید این نوع درب‌ ها به صورت آنلاین هم وجود دارد. بنابراین نیازی نیست که نگران این باشید که در شهر و یا روستای محل زندگی شما، فروشگاه فروشنده این نوع درب‌ ها وجود ندارد. چرا که می‌ توانید از طریق اینترنت، سفارش هر نوع درب دولنگه ای را بدهید تا درب سفارش شده برای شما فرستاده شود. البته در نصب این نوع درب ها هم باید دقت کافی به عمل بیاورید و اگر در این امر متخصص نیستید، حتماً از افراد خبره برای این کار استفاده کنید.

نتیجه گیری

درب دو لنگه یک ویژگی خاص و منحصر به فرد دارد و آن هم تشکیل شدن از دو درب هم اندازه و باز شدن مانند بال های یک پرنده است. در کل، این نوع درب به خاطر ظاهری منحصر به فرد و دسترسی آسان به داخل خودرو و اتاق ها و … بسیار جذاب است، اما یک سری محدودیت ‌ها و مشکلات نیز دارد.

 

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »