تشخیص درب ضد سرقت ترک

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های ضد سرقت به دلیل امنیت و زیبایی بالایی که به محیط می‌بخشند طرفداران زیادی دارند. در این بین برندها و کشورهای مختلفی اقدام به تولید این نوع از درب‌های ایمن نموده‌اند. در ایران نیز تولیدکنندگان داخلی موفقی در این زمینه در حال فعالیت هستند. اما یکی از رقبای اصلی درب‌های ضد سرقت ایرانی درب‌های ساخت کشور ترکیه هستند. این درب‌ها به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارند بسیار مشهور می‌باشند. همین موضوع عاملی شده تا گاهی سایر انواع درب‌ها را به عنوان درب ضد سرقت ترک به فروش می‌رسانند. ما در مجموعه سپیدار چوب بر آن شدیم تا راه‌هایی برای تشخیص راحت این درب‌ها به شما معرفی کنیم. با شناخت روش‌های تشخیص این درب‌ها از سایر برندهای موجود در بازار دیگر در زمان خرید به مشکل بر نخواهید خورد.

ویژگی‌های درب‌های ضد سرقت ترک چیست؟

یکی از راه کارهای لازم برای شناخت این نوع از درب‌ها آشنایی با شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتاز آن‌ها می‌باشد. این شاخصه‌ها که از وجوه تمایز درب‌های ترک از دیگر برندهای درب‌ ضد سرقت هستند شامل:

  • استفاده از آلومینیوم وکیوم شده در اطراف چهارچوب درب
  • ضخامت چهارچوب درب در حدود 17 سانتی‌متر و قطری معادل 1.4 میلی‌متر
  • استفاده از ورقه‌های استیل یکپارچه در ساختار داخلی درب
  • استاندارد و محکم بودن چهارچوب
  • ضخامت 90 میلی‌متری برای لنگه‌ی درب
  • دستگیره‌هایی از جنس استیل مقاوم
  • استفاده از ورقه‌های سرتاسری فولاد بین دو رویه درب ضد سرقت

می‌باشد. بعد از شناخت این درب‌های مستحکم از برندهای ترک با نحو شناسایی آن‌ها در بازار آشنا می‌شویم.

تشخیص درب ضد سرقت ترک

راه‌های تشخیص درب ضد سرقت ترک اصل:

تفاوت درب‌های ترک و از سایر انواع درب ضد سرقت تا 10 سال پیش بسیار ساده بود. زیرا تکنولوژی‌های مورد استفاده و متریال و بسته‌بندی این درب‌ها با درب‌های ایرانی تفاوت زیادی داشت. اما امروزه تشخیص درب‌های ترک از ایرانی به دلیل نزدیکی علم و تکنولوژی ساخت دشوار و گیج کننده شده است. درب‌های ضد سرقت امروزی از برندهای ترک و ایرانی تفاوت زیادی در کیفیت با یکدیگر ندارند. با این همه از نظر ساختار و استراکچر هنوز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه با وجوه تمایز درب ضد سرقت ترک با سایر انواع این درب‌های ایمن آشنا می‌شویم.

1- لولا در درب‌های ترک:

تعداد لولاهای مورد استفاده در درب‌های ترک اغلب 4 عدد بوده و امکان رگلاژ شدن دارند. از نظر کیفیت این لولاها قطورتر و محکم‌تر از دیگر انواع درب‌های ضد سرقت به ویژه چینی هستند.

2- قفل درب‌های ترک:

یکی دیگر از وجوه تمایز این درب‌ها با سایر انواع درب‌های ضد سرقت قفل‌های مورد استفاده در آن‌ها است. روی بدنه درب‌های ترک امکان نصب کردن قفل شب2بند و چشمی وجود دارد. با چرخاندن کلید در قفل نیز 8 زبانه مختلف که ثابت و متحرک هستند وارد چهارچوب خواهند شد. در درب‌های ضد سرقت ترک از 3 کلید کارگری و 8 کلید اصلی در ساخت استفاد می‌شود. کلیدهای اصلی در درب‌های ساخت کشور ترکیه همگی کامپیوتری بوده و کیفیت بالایی دارند. نکته بعدی در خصوص این درب‌ها مجهز بودن به قفل روزبند و قفل سرایداری است. این قفل‌ها از چنان کیفیتی برخوردار هستند که امکان سوراخ نمودنشان وجود ندارد.

3- عایق بودن درب‌های ترک:

این مورد را می‌توان از اصلی‌ترین ویژگی‌های درب ضد سرقت ترک دانست که موجب محبوبیت آن شده است. این درب‌ها به طور کامل در برابر رطوبت و حرارت و صدا عایق‌بندی می‌شوند. از طرفی تحمل و قدرت این نوع از درب‌های ضد سرقت در مقابل ضربه یا فشار بسیار زیاد است. درب‌های ضد سرقتی که در ترکیه ساخته می‌شوند در زمان وقوع زلزله و آتش‌سوزی نیز استحکام مطلوبی  دارند. این شاخصه‌ها با این کیفیت و در این سطح در سایر انواع درب سرقت دیده نمی‌شود.

4- روکش‌های مورد استفاده در درب‌های ترک:

برای ساخت درب‌های  ضد سرقت در ترکیه اغلب از رویه‌های ام دی اف استفاده می‌شود. این ضخامت این رویه‌ها نیز در حدود 8 الی 10 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. برای روکش این درب‌ها نیز از متریالی نظیر چوب طبیعی و PVC استفاده می‌گردد.

5- چهارچوب درب‌های ترک:

مورد بعدی که از وجوه تمایز درب ضد سرقت ترک محسوب می‌شود چهارچوب کار شده برای درب می‌باشد. در ساخت چهارچوب‌های ترک از ورقه‌های فلزی به ضخامت 2 میلی‌متر بهره گرفته می‌شود. سپس تمام قسمت‌های چهارچوب درب ضد سرقت را با رنگ کوره‌ای رنگ می‌کنند. در نهایت نیز از نوارهای درزگیر برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و صدا به داخل ساختمان کمک می‌گیرند. درب‌های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه از نظر عایق بندی بسیار دقیق و مطلوب هستند.

تشخیص درب ضد سرقت ترک

6- ابعاد درب‌های ترک:

درب‌های ترک در دو نوع دو لنگه و تک لنگه ساخته می‌شوند. این درب‌ها همیشه در سایز و ابعاد استاندارد طراحی و تولید می‌شوند. استاندارد بودن ابعاد درب نصب و استفاده از ان را بسیار آسان و بی‌دردسر می‌کند. این ابعاد استاندارد برای درب‌های دو لنگه 180*217 و برای درب تک لنگه 110*210 سانتی‌متر است.

7- قیمت درب‌های ترک:

یکی از ساده‌ترین روش‌ها در تشخیص درب‌ ضد سرقت ترک از برندهای دیگر ازجمله ایرانی قیمت آن است. قیمت این درب‌ها با احتساب هزینه‌های ترانزیت و مالیات و بیمه و گمرکی در از 400 تا 1700 دلار می‌باشد. بنابراین با در نظر گرفتن نرخ ارز و دلار به راحتی می‌توان کف قیمت این درب‌ها در بازار ایران را به دست آورد. از این جا می‌توان نتیجه گرفت که درب‌هایی با قیمت 5 و 10 15 میلیون امکان ندارد ترک باشند.

8- وزن درب‌های ترک:

از دیگر راه‌های تشخیص درب‌های ضد سرقت ترک توجه به وزن آن‌ها می‌باشد. این درب‌ها در قیاس با درب ضد سرقت ایرانی سنگین‌تر هستند. در ضد سرقت ایرانی حدودا 85 تا 95 کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که درب‌های ترک در حدود 150 تا 160 کیلوگرم وزن دارند. البته درب‌های ضد سرقت سبک‌تر ترک هم ساخته می‌شوند اما عموما وارد ایران نمی‌شوند. چرا که واردکنندگان درب‌های ترک ترجیح می‌دهند بالاترین کیفیت این درب‌ها را به کشور وارد نمایند. به این ترتیب دگر روی قیمت با تولیدکنندگان درب ضد سرقت داخلی وارد رقابت نخواهند شد.

سخن پایانی:

درب ضد سرقت ترک یکی از مرغوب‌ترین درب‌های ایمن موجود در بازارهای ایران می‌باشد. با این همه کیفیت تولیدات داخلی از این درب‌ها نیز از سطح کیفی بسیار مطلوبی برخوردار است.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »