بهترین راه جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

چوب به عنوان یک متریال طبیعی در مجاورت رطوبت به مرور زمان دچار پوسیدگی می‌شود. در نتیجه یکی از اصلی‌ترین مشکلات درب چوبی سرویس‌های بهداشتی پوسیدگی و تجزیه شدن می‌باشد. پوسیدگی درب‌های چوبی هم روی زیبایی محیط اثر منفی می‌گذارد و هم هزینه بردار است. در این مقاله از سپیدارچوب به شما خواهیم گفت راه جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام چیست . اگر خواهان خرید درب اتاقی هستید ، زیباترین درب ها را میتوانید در سپیدارچوب مشاهده کنید.

انواع پوسیدگی‌های درب حمام و دستشویی:

پیش از اینکه با راه‌کار پیشگیری از پوسیدگی درب چوبی حمام و دستشویی آشنا شویم باید انواع آن را بشناسیم. درب‌های حمام و دستشویی اغلب به 3 نوع مختلف از پوسیدگی دچار می‌شوند.

1- پوسیدگی قوه‌ای درب حمام و دستشویی:

این نوع از پوسیدگی هم رواج زیادی دارد و هم بسیار مخرب است. تقریبا هر درب چوبی امکان خراب شدن بر اثر این نوع پوسیدگی را دارد. در پوسیدگی قهوه‌ایی سلولز درب توسط قارچ‌ها تخریب می‌شود. اصطلاحا چوب توسط قارچ‌ها خورده شده و به رنگ قهوه‌ای در می‌آید.

2- پوسیدگی سفید درب دستشویی و حمام:

یکی دیگر از انواع پوسیدگی که درب‌های چوبی دستشویی و حمام را تهدید می‌کند پوسیدگی سفید است. این مشکل نیز به دلیل حمله قارچ‌ها به چوب ایجاد می‌شود. در پوسیدگی سفید لیگنین چوب توسط قارچ‌ها هدف قرار گرفته از بین می‌رود. چوب پوسیده به رنگ سفید یا زرد در می‌آید.

بهترین راه جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام

3- پوسیدگی نرم درب دستشویی و حمام:

این پوسیدگی کمتر برای مصنوعات چوبی نظیر درب رخ می‌دهد. البته اگر شرایط محیط برای رشد این نوع از قارچ فراهم باشد در خانه هم دیده خواهد شد. با این همه بیشتر چوب‌های جدا شده از درخت دچار پوسیدگی نرم می‌شوند. روند پوسیدگی نرم نسبت به دو نوع دیگر کندتر بوده و در دمای 17- تا 43- رخ می‌دهد.

چرا درب دستشویی و حمام دچار پوسیدگی می‌شود؟

برای جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام باید علت آن را بدانیم. شناخت دلایل پوسیدگی این درب‌ها به ما راه‌های مناسب پیشگیری را نشان می‌دهد.

  • تماس زیاد درب دستشویی و حمام با آب: اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلیل پوسیدگی درب دستشویی و حمام مجاورت زیاد با آب است. همین موضوع باعث می‌شود محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ ایجاد شود.
  • رطوبت هوا: میزان رطوبت موجود در هوا نیز به پوسیدگی درب دستشویی و حمام کمک می‌کند. به همین خاطر درب‌های چوبی در محیط‌های شرجی بیشتر دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شوند.
  • حشرات: حشرات هم از دیگر عوامل و علت‌های ایجاد پوسیدگی در درب‌های دستشویی و حمام هستند. حشرات چوب نوعی از آفت مخصوص چوب هستند که ایجاد خوردگی و پوسیدگی در سطح چوب می‌کنند.
  • مرغوب نبودن چوب درب دستشویی و حمام: عامل دیگری که موجب پوسیدگی زود هنگام در درب دستشویی و حمام می‌شود استفاده از چوب بی‌کیفیت در آن است. کیفیت چوب و خوش ساختی درب‌های چوبی یکی از فاکتورهای مهم در طول عمر مفید آن‌ها هستند.

برای سفارش انواع درب‌های چوبی مرغوب و ساخته شده با جدیدترین تکنولوژی‌های روز با گروه صنعتی سپیدارچوب تماس بگیرید.

بهترین راه جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام

راه‌های جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام:

مشکل پوسیدگی درب حمام و دستشویی از جمله مشکلات رایج و دردسرساز در بیشتر خانه‌ها است. در این بخش با چند راه‌کار مناسب برای پیشگیری از بروز پوسیدگی در این درب‌ها آشنا خواهیم شد.

1- انتخاب متریال مقاوم به پوسیدگی:

هنگامی که رطوبت محیط بالا باشد احتمال پوسیدگی درب افزایش می‌یابد. در این شرایط استفاده از متریال مقاوم به پوسیدگی نظیر فایبرگلاس یا PVC راه‌کار مناسبی است. فایبرگلاس و PVC این قابلیت را دارند که روکشی ضدآب روی آن‌ها کار شود. در نتیجه دیگر نگرانی از بابت نفوذ آب و رطوبت به داخل درب وجود نخواهد داشت. همچنین استفاده از درب‌های فلزی از جنس آلومینیوم نیز راه حل مناسبی برای این مشکل است.

2- به کار بردن تهویه مناسب:

برای جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام تهویه مناسب در محیط اهمیت زیادی دارد. تهویه مناسب باعث می‌شود رطوبت اضافی محیط به بیرون هدایت گردد. همچنین هوای تازه نیز به محیط داخل دستشویی و حمام وارد می‌شود. این دو فاکتور تاثیر قابل توجهی روی جلوگیری و کاهش پوسیدگی درب حمام و دستشویی دارند.

3- تمیزکردن و نگهداری بهینه از درب:

تمیز نگهداشتن درب دستشویی و حمام نیز آثار مثبت زیادی روی درب‌ سرویس‌های بهداشتی دارد. با تمیز کردن مداوم این در‌ها کمتر دچار پوسیدگی شده و از معرض قارچ‌ها حفظ می‌مانند. با تمیزکاری درب دستشویی و حمام آب ریخته شده روی آن‌ها خشک و جمع‌آوری می‌گردد. همچنین در پروسه نگهداری درب دستشویی و حمام باید ترک‌ها و لکه‌های روی آن برطرف گردد. این موارد موجب می‌شود تا دیگر سطح درب محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها نباشند.

4- استفاده از ضدعفونی کننده‌ها:

مواد ضدعفونی کننده اثر بسیار زیادی روی پاک‌سازی سطح درب‌های چوبی دارند. با استفاده از این مواد دیگر قارچ‌ها و باکتری‌ها امکان رشد و نمو روی درب را پیدا نمی‌کنند. انواع مختلفی از این مواد ضد عفونی کننده که مناسب تمیزکاری درب‌ سرویس بهداشتی هستند در بازار موجود است.

5- عدم تماس مستقیم درب با آب:

آب اصلی‌ترین عامل و فاکتور در ایجاد پوسیدگی روی درب دستشویی و حمام است. در نتیجه مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام عدم تماس با آب است. استفاده کردن از پایوت و حصیرهای مخصوص درب می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک زیادی بنماید.

درب‌ دستشویی و حمام ضد آب:

با توجه به اهمیت حفظ درب از پوسیدگی بهترین پیشنهاد خرید درب دستشویی و حمام ضد آب است. هنگام خرید درب دستشویی و حمام عملکرد و کیفیت آن حتی از زیبایی ظاهری اهمیت بیشتری دارد. درب‌های ضد آب از تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی هم برخوردارند. به همین دلیل به راحتی می‌توان با هر نوع سلیقه و هماهنگ با ساختمان درب ضد آب انتخاب کرد. با نصب و استفاده از درهای ضد آب برای سرویس بهداشتی دیگر نگران پوسیدگی و خرابی درب نخواهید بود. برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص درب‌های ضد آب با کارشناسان سپیدارچوب تماس بگیرید.

سخن پایانی:

راه‌های مختلفی برای جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی و حمام وجود دارد. اما بهترین راه کار برای پیشگیری از این مشکل خرید درب ضد آب برای سرویس بهداشتی است.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »