برای کابینت سفید چه صفحه‌ای بزنیم؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

کابینت یکی از بخش‌های مهم در آشپزخانه است که روی زیبایی و فضاسازی اثر دارد. تنوع بالای مدل و رنگ در کابینت‌ها گاهی کار انتخاب را سخت می‌کند. یکی از رنگ‌های پرطرفدار در کابینت آشپزخانه رنگ سفید است. در هنگام طراحی دکوراسیون انتخاب صفحه مناسب کابینت سفید کار سختی به نظر می‌رسد. به همین دلیل در این مقاله از سپیدارچوب تلاش کرده‌ایم صفحات مناسب این رنگ از کابینت را معرفی کنیم.

منظور از صفحه کابینت چیست؟

قسمتی از کابینت که روی یونیت زمینی یا بدنه‌ی آن قرار می‌گیرد صفحه کابینت نام دارد. این صفحات دارای انواع مختلفی هستند و کاربردهای متفاوتی نیز دارند. گاهی تنها به عنوان صفحه کابینت و گاهی به عنوان میز کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس ساختار آن‌ها دو نوع مختلف صفحه کابینت داریم که اعم از:

  • صفحه یک لبه کابینت
  • صفحه دو لبه کابینت

نوع یک لبه از صفحه کابینت تنها در یک سمت دارای قوس هستند. بیشترین کاربرد این مدل برای کابینت‌های زمینی در شرایط عادی است. اما از نوع دو لبه صفحه کابینت برای قسمت‌هایی که از هر دو سمت دید دارد استفاده می‌کنند. انتخاب صفحه مناسب که با رنگ و طرح کابینت هماهنگی داشته باشد در زیبایی هر چه بیشتر محیط موثر است.

انتخاب صفحه مناسب کابینت سفید:

کابینت‌های سفید رنگ حس و دلبازی خاصی به محیط آشپزخانه می‌دهند. انعکاس نور در کابینت‌های سفید باعث می‌شود تا فضای آشپزخانه روشن‌تر دیده شود. اما از هر صفحه‌ای برای کابینت سفید نمی‌توان استفاده کرد. چرا که تناسب جنس و طرح و رنگ صفحه با کابینت سفید رنگ اهمیت دو چندانی دارد. در نتیجه موقع انتخاب صفحه کابینت باید حساسیت و دقت بیشتری به عمل آورد. کارشناسان ما در گروه سپیدارچوب با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت کابینت به شما کمک می‌کنند. بنابراین در زمان ثبت سفارش کابینت سفید در مجموعه سپیدارچوب راهنمایی‌های لازم برای انتخاب صفحه مناسب را نیز دریافت می‌کنید.

برای کابینت سفید چه صفحه‌ای بزنیم؟ برای کابینت سفید چه صفحه‌ای بزنیم؟

صفحه کابینت مرمر انتخابی جذاب برای کابینت سفید:

مرمر سنگی طبیعی با رنگ و طرح‌های زیبا و غنی است. از دیرباز تا به امروز از سنگ مرمر برای ساخت صفحه کابینت استفاده می‌کنند. البته از این سنگ زیبا و خاص در کاربردهای دیگری هم استفاده می‌شود. این سنگ طبیعی قابلیت برش خوردن و براق شدن را دارد. چرا که از بلورهای کلسیت سنگ آهک ساخته شده است. در نتیجه کار با آن برای ساختن محصولات مختلف نظیر صفحه کابینت سخت نیست. خوشبختانه در کشور ما این وجود دارد و استخراج می‌شود. البته کشور پیشتاز در زمینه سنگ مرمر در جهان ایتالیا می‌باشد. مرمر سفید تا حدودی شفاف است اما نور را عبور نمی‌دهد. در نتیجه مرمر سفید و طوسی به عنوان صفحه مناسب کابینت سفید پیشنهاد می‌شود. استفاده از سنگ مرمر به عنوان صفحه کابینت درخشش و جلای بیشتری به محیط می‌دهد. به ویژه در کنار کابینت سفید جلوه‌ی بیشتری هم پیدا می‌کند. سنگ مرمر نشان دهنده‌ی یک آشپزخانه مجلل و باشکوه است.

سنگ گرانیت انتخاب جذاب برای کابینت سفید:

سنگ گرانیت دارای تنوع رنگی خوبی می‌باشد. برای کابینت‌های سفید بهتر است از صفحه کابینت گرانیت روشن استفاده شود. البته تمام این ترکیب رنگ‌ها می‌تواند تا حد زیادی سلیقه‌ای باشد. رنگ و بافت سنگ گرانیت به محیط آشپزخانه ظاهری طبیعی و دلنشین می‌دهد. پس بهتر است از دکوراسیونی با رنگ‌های طبیعی در سایر آیتم‌های آشپزخانه نیز بهره بگیرید. با این کار جلوه‌ی آشپزخانه و کابینت چند برابر می‌شود. برای کابینت سفید بر اساس اصول ترکیب رنگ می‌توانید از رنگ‌های طوسی، صورتی و قرمز گرانیت استفاده کنید. هماهنگی بالای سنگ گرانیت با رنگ‌های روشن آن را به صفحه مناسب کابینت سفید تبدیل کرده است.

صفحه کابینت کوارتز زیبا و مقاوم:

صفحات کابینتی که از سنگ کوارتز ساخته می‌شوند استحکام بسیار بالایی دارند. این صفحات در مقابل ضربه و خط و خش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. حتی این امکان که با برش سنگ کوارتز جای لوازم برقی در آن ایجاد کرد نیز وجود دارد. تمیز کردن صفحه کابینت کوارتز بسیار ساده بوده و شما را دچار چالشی در این زمینه نمی‌کند. عمر طولانی در کنار زیبایی ظاهری کوارتز از دلایل اصلی محبوبیت این صفحه کابینت است. رگه‌های این سنگ و رنگ زیبای آن جذابیت کابینت سفید را دو چندان می‌کنند. پس اگر به دنبال صفحه‌ی کابینتی هستید که همه ویژگی‌های خوب را داشته باشد کوارتز انتخاب هوشمندانه‌ای است.

صفحه کابینت کورین بی‌نقص و صاف:

کورین ماده‌ای است که به راحتی می‌توان به آن شکل داد. از طرفی استحکام و  مقاومت بالایی به ضربه و خش دارد. این شاخصه‌ها باعث شده تا برای صفحه کابینت مورد استفاده قرار گیرد. اگر به دنبال صفحه مناسب کابینت سفید هستید که کاملا صاف و زیبا باشد صفحه کورین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرا که ترکیب کورین و رنگ‌های روشن نظیر سفید ایده‌آل است. ترکیب این ماده با بافت چوب یک ظاهر و جلوه‌ی بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. فضایی ساده و لطیف را با صفحه کابینت کورین در آشپزخانه خود خواهید داشت.

صفحه کابینت اکریلیک بهداشتی و مقاوم:

استحکام و راحتی استفاده از صفحه کابینت اکریلیک دلیل اصلی استفاده از آن می‌باشد. اکریلیک امکان ساخت صفحات کابینت عریض و پهن را شما می‌دهد. در نتیجه در طراحی‌هایی که به چنین صفحات کابینتی نیاز باشد اکریلیک قطعا انتخاب مناسبی است. اکریلیک را با کابینت سفید و سطوح شیشه‌ای دیگر در فضای آشپزخانه ترکیب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. این ماده برای ساخت صفحه کابینت بسیار بهداشتی بوده و با سرامیک و چوب نیز ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.

صفحه کابینت دکتون ضد ضربه و زیبا:

این صفحه بیشتر برای طراحی‌های باز بین نشیمن و آشپزخانه مناسب و کاربردی است. ساختار سرامیکی دکتون برای سطوح بزرگ در آشپزخانه مقاوم و مناسب است. صفحات سفید رنگ دکتون در آشپزخانه با کابینت‌های سفید رنگ هماهنگی خوبی دارند.

کلام پایانی:

انتخاب صفحه مناسب کابینت سفید یکی از بخش‌های چالشی در خرید کابینت آشپزخانه است. در این مطلب از گروه تولیدی سپیدارچوب با صفحات قابل استفاده در کنار کابینت سفید آشنا شدیم. از تولیدات سپیدارچوب علاوه بر کابینت آشپزخانه به درب‌های اتاقی و درب‌های ضدسرقت هم می‌توان اشاره کرد. برای مشاهده نمونه کارها و ثبت سفارش به گالری سایت مراجعه فرمایید.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »