انواع رویه‌‌های درب ضد سرقت

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های ضد سرقت دارای تفاوت‌های زیادی با یکدیگر هستند. اما چیزی که بیشترین تنوع را در این درب‌های ایمن ایجاد می‌کند رویه مورد استفاده در آن‌ها است. در بازارهای ایران نیز انواع رویه‌های درب ضد سرقت زیادی موجود است که کار را برای انتخاب راحت می‌کند. متریال مورد استفاده در ساخت رویه‌ها با هم متفاوت است پس کیفیت و قیمت آن‌ها نیز با هم فرق می‌کند. رویه از بخش‌های بسیار مهم درب ضد سرقت به شمار می‌رود که به ویژه در زیبایی آن نقش پررنگی دارد. در این مقاله از گروه سپیدار چوب تولیدکننده درب‌های ضد سرقت با انواع رویه‌ها آشنا می‌شویم.

انواع مختلف رویه در درب‌های ضد سرقت کدام است؟

درب‌های ضد سرقت از دو بخش رویه و میانه ساخته می‌شوند. اغلب تولیدکنندگان برای قسمت رویه اغلب از رنگ‌های و متریال متنوعی استفاده می‌کنند. هدف از این کار نیز تطابق بیشتر ان با سلایق مختلف و مشتری پسند بودن درب است. البته که هدف اصلی از خرید درب ضد سرقت امنیت و محافظت بیشتر از ساختمان است. اما درب‌ها همیشه بخش غیر قابل انکاری از دکوراسیون و نمای ساختمان هستند. بنابراین زیبایی و تنوع در شکل ظاهری درب‌های ضد سرقت به اندازه‌ی کیفیت آن‌ها مهم است. در ادامه این مطلب شما را با انواع رویه‌های موجود در بازار آشنا خواهیم کرد. به این ترتیب در زمان انتخاب راحت‌تر می‌توانید بین انواع رویه‌های درب ضد سرقت انتخاب کنید.

انواع رویه‌‌های درب ضد سرقت

1- رویه چوب طبیعی:

چوب طبیعی که از پر طرفدارترین انواع رویه‌های مورد استفاده در درب‌های ضد سرقت محسوب می‌شود. انواع مختلفی از چوب‌ها را برای ساخت رویه این درب‌های ایمن به کار می‌برند. این چوب‌ها اعم از:

  • چوب گردو
  • چوب راش
  • چوب بلوط

می‌باشد. در بین انواع رویه‌های چوبی، روکش‌های ساخته شده از چوب گردو کیفیت و البته قیمت بالاتری دارند. رنگ درب‌های ضد سرقت ساخته شده از چوب گردو کاملا طبیعی است. علاوه بر چوب گردو چوب راش نیز از پر فروش‌ترین انواع روکش‌های درب ضد سرقت در بازار است. نکته مهم در خصوص روکش‌های چوب طبیعی در درب‌های ضد سرقت سختی نگهداری و تعمیر آن‌ها است. بافت درب‌های ساخته شده از چوب‌های طبیعی به گونه‌ای است که به راحتی دچار خط و خش می‌شود.

2-رویه پلی اورتان:

این نوع رویه در واقع با چوب راش ساخته شده و سپس با پلی اورتان رنگ آمیزی و نقاشی می‌شود. بیشتر کاربرد این نوع رویه در درب ضد سرقت مدرن است. همچنین از این نوع رنگ مخصوص رویه در پروژه‌هایی با سطح متوسط استفاده می‌گردد. از ویژگی‌های اصلی و مهم در رویه پلی اورتان درب ضد سرقت قابلیت شستشوی آن می‌باشد. اما سازگاری بالایی در محیط‌هایی با آب و هوای خیلی گرم ندارد. بنابراین اگر در مناطق گرمسیر هستید شاید بهتر است از انتخاب این نوع رویه در درب ضد سرقت اجتناب کنید.

3- رویه وکیوم:

یکی دیگر از انواع رویه‌های درب ضد سرقت نوع وکیوم می‌باشد. روکش‌های وکیوم از جنس ام دی اف خام و با کمک دستگاه CNC ساخته می‌شوند. از این رو امکان انجام حکاکی‌های مختلف بر روی درب و افزایش نمای آن وجود دارد. بعد از اتمام کار حکاکی روی رویه‌ی درب ضد سرقت ترک به وسیله‌ی دستگاه ممبران پی وی سی پرس می‌شود. این درب‌ها نیز در بین انواع پر فروش و پر طرفدار در بازار جای می‌گیرند.

4- رویه شیشه‌ای:

استفاده از شیشه در رویه‌ی درب‌های ضد سرقت می‌تواند به صورت کامل یا جزئی صورت بگیرید. لازم به ذکر است شرکت‌های محدودی امکان اجرای طرح‌های شیشه‌ای در رویه‌ی درب ضد سرقت را دارند. اما تنوع مدل در این نوع رویه‌های درب ضد سرقت نسبتا بالا است. بخشی از شیشه‌ی مورد استفاده روی درب که به عنوان لت ثابت در نظر گرفته می‌شود از جنس سکوریت است. ضخامت شیشه‌های به کار رفته در لت ثابت نیز چیزی در حدود 8 الی 10 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. همچنین با توجه به درخواست و سلیقه‌ی مشتری می‌توان از شیشه‌های لمینت نیز در کار استفاده نمود. بیشترین کاربرد این نوع از درب‌های ضد سرقت با رویه شیشه‌ای در لابی هتل‌ها و آپارتمان‌ها است.

انواع رویه‌‌های درب ضد سرقت

چه عواملی در قیمت رویه درب ضد سرقت موثر هستند؟

فاکتورهای متعددی در قیمت تمام شده‌ی رویه درب‌های ضد سرقت موثر هستند. در این بخش به این فاکتورهای مهم در تعیین قیمت رویه‌ها می‌پردازیم.

1- جنس روکش درب ضد سرقت:

بی تردید مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار در قیمت انواع رویه درب ضد سرقت جنس متریال آن است. روکش‌های ساخته شده از چوب عموما از انواع گران قیمت روکش‌ درب ضد سرقت به شمار می‌روند. در بین انواع چوب مورد استفاده در ساخت روکش گردو قیمت بیشتری دارد.

2- جزئیات و برجستگی‌های روکش درب ضد سرقت:

روکش درب‌های ضد سرقت لوکس که دارای برجستگی‌های بیشتری است گران‌تر از مدل‌های ساده هستند. درب‌هایی که روکش‌های CNC دارند به دلیل سادگی طرح از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

3- ضخامت روکش درب ضد سرقت:

ضخامت رویه‌ی مورد استفاده در درب ضد سرقت نیز در قیمت تمام شده‌ی آن موثر می‌باشد. بنابراین در زمان انتخاب درب ضد سرقت به این موارد در رویه‌ی آن نیز توجه داشته باشید.

4- کشور تولیدکننده روکش درب ضد سرقت:

روکش‌های ساخت ترکیه نسبت به انواع ایرانی و چینی روکش‌های درب ضد سرقت قیمت بالاتری دارند. البته کیفیت روکش‌های  تولید شده در داخل کشور نیز بسیار مطلوب و مناسب است. با این همه شهرت و برندینگ درب‌های ضد سرقت ترک گاهی روی قیمت بالاتر آن‌ها موثر است.

تعمیر روکش درب‌های ضد سرقت:

بعد از چند سال استفاده از درب‌های ضد سرقت امکان تخریب و آسیب روکش در آن‌ها وجود دارد. یکی از راه‌کارهای مناسب در این خصوص بازسازی و مرمت این رویه‌ها می‌باشد. قطعا هزینه تعمیر روکش درب ضد سرقت نسبت به خرید نمونه جدید از ان ارزان‌تر است. برای انجام تعمیر روکش درب‌های ضد سرقت بهتر است از افراد و گروه‌های حرفه‌ای کمک بگیرید.

کلام پایانی:

انواع رویه‌های درب ضد سرقت تنوع بالایی در این درب‌های ایمن ایجاد کرده است. این روکش‌ها از متریال مختلفی از جمله چوب و پلی اورتان و وکیوم می‌باشند. قیمت و کیفیت این رویه‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. همچنین به لحاظ ویژگی‌ها نیز می‌توان تفاوت‌هایی را بین روکش‌های مختلف درب ضد سرقت مشاهده نمود.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »