استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در این مقاله قصد داریم راجع به استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق، مطالبی را عنوان کنیم. معمولاً افراد بعد از اینکه درب مورد نظر خود را نصب می‌ کنند، به فکر استفاده از فضاهای پرت موجود در کنار آن می‌ افتند. در این مقاله چندین گزینه برای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق را مطرح می ‌کنیم. شما می‌ توانید مطابق با سلیقه و شرایط منزل خود، یک یا حتی چند مورد از آن ها را انتخاب کنید. در این مقاله ابتدا با دلیل اهمیت استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق آشنا خواهید شد و سپس راهکارهای ممکن برای این کار را مطالعه خواهید کرد. چنانچه به دنبال نمونه های مناسب برای خرید درب اتاقی هستید سپیدار چوب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ما لوکس ترین درب های اتاقی را برای شما آماده کرده ایم.

 

دلیل اهمیت استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

می دانید که امروزه مساحت خانه‌ ها کوچک شده است و تعداد وسایلی هم که درون یک خانه چیده می‌ شود، نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. بنابراین همه افراد به دنبال این هستند که از فضاهای پرت موجود در منزل خود مانند فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق، بهترین استفاده ممکن را ببرند. وقتی که قیمت یک متر آپارتمان به چند ده میلیون تومان و یا حتی در بعضی از موارد، به بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است، بدیهی است که صاحب خانه ‌ها، به این فکر می ‌افتند که از تک تک فضاهای موجود در منزل خود استفاده بهینه ای کنند.

 

راهکارهای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق خود را می‌ توانید با موارد زیر پر کنید. البته همان طور که در بالا هم بیان کردیم، سلیقه شخصی شما در انتخاب هر یک از راهکارهای زیر تاثیرگذار است. علاوه بر این اجرای هر کدام از راهکارهای زیر نیاز به  پول خرج کردن دارد. بنابراین میزان پولی که شما می ‌خواهید، خرج کنید در نحوه استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق تاثیرگذار است.  راهکارهای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق عبارت هستند از:

استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب اتاق

1.      قرار دادن قاب عکس

به منظور استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق، می ‌توانید یک و یا چند عدد قاب عکس قرار دهید. این کار هم باعث زیبا شدن محیط منزل شما می شود و هم می توانید با کمک این قاب عکس ها، خاطرات مختلف را برای خود و مهمان ‌های خود تداعی کنید. به عنوان مثال می‌ توانید قاب عکسی که مربوط به یکی از عزیزان شما هست را در آن جا قرار دهید.

2.      قرار دادن ساعت دیواری و ساعت ایستاده

ساعت یکی از مواردی است که هیچ موقع، قدیمی نمی ‌شود و وجود آن در هر منزلی الزامی است. البته مدل ‌های ساعت‌ ها نسبت به گذشته تفاوت کرده است ولی به هر حال از گذشته تا به امروز، ساعت جزئی از هر خانه‌ ای بوده است. ساعتی که انتخاب می‌ کنید بایستی متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد و علاوه بر پر کردن فضاهای پرت کنار درب ورودی یا درب اتاق شما، زیبایی خاصی هم به منزل شما ببخشد.

نکته بسیار مثبت در مورد ساعت این است که کاربردی است و هر روز بارها و بارها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این که از ساعت ایستاده استفاده کنید و یا ساعت دیواری، بستگی به فضایی دارد که در اختیار شما است. البته بودجه‌ ای که می‌ خواهید برای این کار صرف کنید، نیز مهم است. معمولاً ساعت ‌های ایستاده، قیمت بیشتری نسبت به ساعت های دیواری دارند.

 

3.      استفاده از لامپ دیواری و آباژور

یکی از راهکارهایی که به ذهن بیشتر افراد می ‌رسد، نصب آباژور و یا لامپ دیواری به منظور پر کردن فضای خالی موجود در کنار درب اتاق و درب ورودی است. این کار چند فایده دارد. اولاً زیبایی خاصی به فضای کناری درب شما خواهد داد. ثانیاً باعث می ‌شود که روشنایی منزل شما بیشتر از قبل شود. از طرف دیگر باعث می ‌شود که محیط اطراف، بزرگ تر دیده شود.

در صورتی که فضای کنار درب ورودی منزل شما خیلی زیاد نیست، بهتر است از لامپ دیواری استفاده کنید؛ ولی اگر فضای زیادی در کنار درب ورودی و درب اتاق در اختیار دارید گذاشتن آباژور، گزینه بهتری است. رنگ لامپی هم که انتخاب می ‌کنید باید متناسب با فضای منزل شما باشد.

استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب اتاق

4.      قرار دادن تابلوهای نقاشی یا تابلو فرش

یکی دیگر از مواردی که شما می ‌توانید به منظور استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق از آن استفاده کنید، تابلوهای نقاشی هستند. البته می توانید از تابلو فرش‌ ها یا تصاویر هندسی و یا پازل ‌های مختلف هم استفاده کنید. استفاده از این موارد باعث می‌ شود که یک فضای زیبا و جذاب و هنری در منزل شما حاکم شود و هم باعث خواهد شد که رنگ و نمای متفاوت و منحصر به فردی در اطراف درب منزل ورودی و اتاق شما ایجاد شود. از طرف دیگر وقتی مهمان ‌ها به منزل شما می ‌آیند، دید آن ها بر روی این تابلوها متمرکز می‌ شود.

 

5.      استفاده از روکوب به منظور استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

روکوب‌ ها هم یکی از اکسسوری‌ های بسیار زیبا و جذاب هستند که می ‌توانند فضاهای پرت کنار درب ورودی و اتاق را به خوبی پوشش دهند. در انتخاب روکوب باید به این نکته دقت داشته باشید که روکش این اکسسوری‌ ها باید دقیقاً با روکش درب ورودی و اتاق یکسان باشد. مثلاً اگر درب های منزل شما از نوع پی ‌وی ‌سی هستند، روکوب های مورد استفاده در اطراف آنها نیز باید دارای روکش پی‌ وی ‌سی باشند.

 

 نتیجه ‌گیری

امروزه استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق اهمیت فراوانی دارد. خانم ‌ها و آقایان دوست دارند از همه فضاهای موجود در منزل خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. یکی از فضاهایی که استفاده مناسب از آن دغدغه بسیاری از افراد است، همین فضاهای پرت موجود در کنار درب‌ ها می ‌باشد. راهکارهای مختلفی برای پر کردن این فضا وجود دارد که  در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره کردیم.

شما باید متناسب با دکوراسیون منزل خود و بودجه ‌ای که در اختیار دارید از بین گزینه ‌های مختلف، گزینه و یا گزینه های مورد پسند خود را انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »