آموزش نصب درب ضد سرقت

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

درب‌های ضد سرقت موجود در بازار علیرغم همه تفاوت‌ها یک نقطه مشترک با یکدیگر دارند. نقطه مشترک همه انواع درب‌ها نیاز به نصب اصولی و استاندارد در آن‌ها برای استفاده است. در واقع پروسه تولید خرید این درب‌ها بدون اینکه به درستی نصب شوند تکمیل نمی‌شود. نصب درست درب‌های ضد سرقت در استحکام و کارایی آن‌ها اثر مستقیمی دارد. بنابراین نصب درب ضد سرقت از هر نوعی باید توسط افراد خبره و متخصص در این حوزه انجام گردد. در این مطلب از سپیدار چوب تصمیم داریم تا آموزش نصب درب ضد سرقت را ارئه کنیم. البته افراد مبتدی از طریق این اموزش نباید برای نصب درب‌های ضد سرقت اقدام کنند. بلکه هدف از این مطلب آموزش شناخت مراحل کار نصب انواع این درب‌های باامنیت می‌باشد.

 

الزامات اولیه در نصب درب ضد سرقت کدام است؟

پیش از اینکه کار نصب هر نوع درب ضد سرقت را آغاز گردد باید به سراغ چهارچوب درب رفت. چهارچوب در استحکام و پایداری درب‌های ضد سرقت اهمیت و جایگاه به خصوصی دارد. چهارچوب‌های فولادی با ضخامت مناسب از اولیه نیازمندی‌ها در نصب درب‌های ضد سرقت به شمار می‌رود. البته به غیر از فولاد از آهن نیز می‌توان به عنوان چهارچوب این درب‌ها استفاده نمود. معمولا برای مقاوم‌سازی هر چه بیشتر چهارچوب درب ضد سرقت از پروفیل کمک گرفته می‌شود. ضخامت مناسب پروفیل مصرفی در چهارچوب درب شد سرقت در حدود 4*10 یا 4*8 می‌باشد. مورد بعدی که از الزامات کار نصب درب سرقت است جنس و نوع لولای مصرفی در درب ضد سرقت می‌باشد. لولا در درب ضد سرقت در حکم یک نگهدارنده و حرکت دهنده ایفای نقش می‌کند. چون درب‌های ضد سرقت اغلب وزن بسیار زیادی دارند نیاز به استفاده از انواع مرغوب لولا در آن است. بعد از فراهم آوردن این الزامات می‌توانیم به سراغ آموزش نصب درب سرقت برویم.

نصب کردن درب‌های ضد سرقت بدون هیچگونه تخریب:

یکی از گزینه‌ها و امتیازاتی که درب ضد سرقت دارد نصب آن بدون تخریب روی چهارچوب درب قدیمی می‌باشد. در این شیوه‌ی بدون تخریب برای نصب چهارچوب به دو تکه در هنگام نصب تقسیم می‌شود. یک تکه بیرون قرار می‌گیرد و بخش دیگر بر روی آن نصب می‌شود. توجه داشته باشید که میزان قطر دیوار مجاور روی امنیت درب در برابر سارقین موثر است. قطر بیشتر دیوار مجاور درب ضد سرقت می‌تواند امنیت درب را تا اندازه‌ی زیادی افزایش دهد. در ادامه با مراحل نصب انواع درب ضد سرقت بیشتر آشنا شده و آموزش می‌بینیم.

آموزش نصب درب ضد سرقت

آموزش نصب درب ضد سرقت و مراحل مختلف آن:

تعیین کردن سایز درب ضد سرقت مورد نظر از اولین اقدامات لازم در زمان نصب به شمار می‌رود. سپس لازم است تا فریم درب ضد سرقت در حد یک سانتی‌متر بزرگ‌تر از ابعاد درب ساخته شود. بهتر است فریم درب ضد سرقت به سمت راه پله نصب شود تا درب به پاگرد گیر نکند. به طور کلی برای نصب درب‌های ضد سرقت دو مرحله به شرح زیر وجود دارد.

1- مرحله اول نصب کردن چهارچوب درب ضد سرقت:

نصب چهارچوب درب‌های ضد سرقت بهتر است تا در مراحل پایانی کار دیوار چینی صورت گیرد. کلیه فریم‌ها و چهارچوب‌های مورد استفاده در درب‌های ضد سرقت از قبل آماده هستند. بنابراین کافی است تا فریم و چهارچوب مورد نیاز را خریداری و اجرا نمایید. فقط به یک سانتی‌متر بزرگ‌تر بودن فریم نسبت به درب ضد سرقت خریداری شده دقت کنید. رنگ زدن فریم و چهارچوب قبل از نصب جلوی خوردگی و زنگ زدن آن را خواهد گرفت. مورد آخر در این خصوص ابعاد قوطی مورد استفاده در ساخت چهارچوب درب ضد سرقت است. بهتر است تا از قوطی با ابعاد 8*4 در ساخت فریم درب‌های ضد سرقت استفاده گردد. چون نکات زیادی را باید پیش از نصب درب ضد سرقت در نظر بگیرید حتما از متخصصین کمک بگیرید. تراز بودن فریم در زمان نصب نیز در ثبات و مقاومت درب ضد سرقت اثر زیادی دارد. اگر فریم و چهارچوب تراز نباشد درب به درستی در آن جای نخواهد گرفت. سطح چهارچوب و محلی که در درب در آن نصب می‌شود نیز باید یکسان باشد.

 

 2- مرحله دوم اتصال درب ضد سرقت به چهارچوب:

بخش بعدی که در مبحث آموزش نصب درب ضد سرقت باید به آن پرداخت اتصال درب به فریم است.  پروسه نصب درب به چهارچوب و فریم آن به دو روش مختلف صورت می‌گیرد. در ادامه با این دو شیوه کار در نصب درب‌ ضد سرقت آشنا می‌شویم.

نصب درب‌های ضد سرقت به فریم از طریق جوش دادن:

بعد از خارج کردن درب از بسته‌بندی چندین بار قفل‌های درب را باز و بسته نمایید. با اینکار پیش از جاگذاری درب ضد سرقت از صحت و کارایی قفل‌ها مطمئن خواهید شد. این اقدام به دلیل نقش مهم قفل در امنیت درب ضد سرقت لازم می‌باشد. در ادامه درب را از قسمت پشت آن که باله‌ای ندارد درون فریم قرار می‌دهیم. بعد از شاغول کردن تراس چندین مرتبه درب ضد سرقت را باز و بسته خواهیم کرد. سپس به کمک چند خال جوش در محل سوراخ‌های تعبیه شده در فریم درب را به طور موقت وصل می‌کنیم. سپس از بتن برای نصب درب کمک گرفته و حتما از تراز بودن آن مطمئن می‌شوید. در انتها نیز جوش‌های موقتی که ایجاد کرده‌ایم را محکم می‌کنیم.

نصب درب ضد سرقت به فریم به شیوه‌ی رول بولت:

بعد از مطمئن شدن از تراز بودن چهارچوب و محل نصب درب آن را از بسته‌بندی خارج می‌کنیم. سپس درب ضد سرقت را در محل اصلی خود و درون چهارچوب آن جای می‌دهیم. در این مرحله از یک دریل برای سوراخ کردن دیوارهای مجاور درب کمک می‌گیریم. حالا باید رول بولت‌ها را در محل سوراخ‌های ایجاد شده روی دیوار جای دهیم. از یک چکش برای فرو کردن رول بولت تا انتها در محل خود استفاده می‌کنیم. در انتها نیز به کمک آچارهای مخصوص باید رول بولت‌ها را به خوبی محکم کنیم. تراز بودن درب و سالم بودن قفل‌ها را نیز در ابتدای پروسه نصب درب ضد سرقت انجام می‌دهیم.

سخن پایانی:

از طریق آموزش درب ضد سرقت با شیوه‌ی اصولی و استاندارد این کار آشنا می‌شویم. نصب درست درب ضد سرقت در سطح امنیت و استحکام آن نقش به سزایی دارد.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »