آشنایی با جدیدترین متریال کابینت

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

کابینت در آشپزخانه علاوه بر کاربرد زیاد روی زیبایی فضا نیز نقش به سزایی دارد. متریال مورد استفاده در کابینت‌ها نیز از اصلی‌ترین عوامل کیفیت و زیبایی در ان‌ها محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد با جدیدترین متریال کابینت موجود در بازار آشنا نیستند. در این مطلب از سپیدار چوب بهترین و جدیدترین مواد اولیه در ساخت کابینت را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع مختلف کابینت‌های آشپزخانه:

پیش از ان که با مواد اولیه جدید برای ساخت کابینت آشنا شویم باید در خصوص انواع کابینت بدانیم. این قفسه‌های پر استفاده در آشپزخانه تنوع مدل بسیار زیادی دارند. هر مدل هم از یک یا چند نوع متریال به خصوص ساخته و تولید می‌شود. این تنوع مدل در کابینت عبارتند از:

  • کابینت آشپزخانه کلاسیک: این مدل باید با سایر اجزا و بخش‌های فضای خانه متناسب باشد. عمده متریال مورد استفاده در این سبک چوب – ممبران و پوشش‌های طرح چوب است.
  • کابینت آشپزخانه مدرن: برای ساخت این مدل از کابینت‌ها بیشتر از متریال های‌گلاس و ام دی اف استفاده می‌کنند. این سبک در عین سادگی زیبایی زیادی دارد.
  • کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک: این مدل تلفیقی از شیک بودن سبک کلاسیک و سادگی سبک مدرن است. بیشترین متریال مورد استفاده در این مدل روکش‌های پوششی و پولیشی است.

می‌باشد.

آشنایی با جدیدترین متریال کابینت

 

جدیدترین متریال کابینت چیست؟

جنس و متریال مورد استفاده در کابینت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کیفیت در ان‌ها به شمار می‌روند. امروزه از متریال و مواد اولیه مختلفی برای ساخت این قفسه‌های مخصوص آشپزخانه استفاده می‌شود. در ادامه با برخی از بهترین و جدیدترین انواع متریال کابینت‌ها آشنا می‌شویم.

1- چوب:

چوب به عنوان یک متریال طبیعی از دیرباز برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود هنوز جزو به روزترین انواع مواد اولیه در ساخت کابینت محسوب می‌شود. کابینت‌های چوبی به دلیل گرمای خاصی که دارند طرفداران زیادی را به خود جذب نموده‌اند. دو نوع مختلف از کابینت‌های ساخته شده از چوب وجود دارند. یکی کابینت‌هایی که هم مغزی و هم روکش چوب دارند و در اصطلاح به آن تمام چوب می‌گویند. نوع دوم که به کابینت مغز چوب معروف است از نئوپان یا ام دی اف ساخته می‌شود. از این رو می‌توانیم چوب را همچنان یکی از جدیدترین متریال کابینت به حساب آوریم.

ویژگی‌های مخصوص این متریال در ساخت کابینت یکی از دلایل کاربرد فراوان آن است. دوام  و استحکام کابینت‌های چوبی به نسب دیگر متریال به نسبت بالا می‌باشد. البته این امر مستلزم آن است که از نقاط حساس کابینت مراقبت کنید. در بین چوب‌ها نیز انواع مختلفی برای ساختن قفسه‌های آشپزخانه به کار می‌رود که هر کدام مقاومت خاصی دارد. چوب در مقابل نفوذ رطوبت بسیار آسیب پذیر می‌باشد و باید از روکش برای رفع این مشکل کمک گرفت. تغییرات دمایی زیاد در چوب کابینت ترک‌هایی را ایجاد می‌کند که روی زیبایی و کارایی آن اثرگذار است. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید از چوب‌ ام دی اف استفاده کنید.

2- pvc پی وی سی:

استفاده از ورقه‌های ovc در ساخت کابینت رواج بسیار زیادی دارد. این متریال را نیز می‌توان جز جدیدترین متریال کابینت در بازار به شمار آورد. این ورقه‌ها دارای دو نوع مختلف هستند. برخی از آن‌ها هر دو قسمت مغزی و صفحه از جنس pvc ساخته شده است. اما در برخی دیگر از روکش‌هایی از جنس HPL به عنوان روکش کار استفاده می‌کنند. پی وی سی در قیاس با سایر متریال مورد استفاده در ساخت کابینت تنوع کمتری دارد. PVC در مقابل رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد بنابراین مناطق مرطوب و یا کابینت سرویس بهداشتی کاربرد بیشتری دارد.  از دیگر ویژگی‌های این متریال ساخت کابینت مقاومت زیاد آن در برابر گرما می‌باشد. یکی از امتیازات این جنس در ساخت کابینت ضد خش بودن آن می‌باشد. البته به دلیل نرمی جنس پی وی سی در ساخت کابینت‌های بزرگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. زیرا ممکن است کابینت دچار تاب خوردگی شده و کیفیت ظاهری خود را از دست بدهد.

آشنایی با جدیدترین متریال کابینت

 

3- ممبران یا وکیوم:

یکی دیگر از جدیدترین متریال کابینت که در بازارهای ایران موجود است وکیوم نام دارد. ممبران یا وکیوم در واقع همان ام دی افی است که به کمک دستگاه CNC تراشیده شده است. برای ساخت کابینت از جنس وکیوم بعد از تراش دادن آن روکشی ضد آب نیز بر روی آن قرار می‌دهند. چون ممبران به لبه چسبانی نیازی ندارد کابینت‌های ساخته شده با ان یک پارچه می‌شود. با این حال در اثر استفاده زیاد و به مرور زمان لبه‌های آن از بین می‌روند.

4- هایگلاس:

یکی دیگر از متریال‌های محبوب در ساخت کابینت هایگلاس نام دارد. هایگلاس ظاهری براق دارد و در مقابل رطوبت نیز مقاومت مطلوبی نشان می‌دهد. با این همه به راحتی با اشیاء نوک تیز خراشیده شده و خراب می‌شود. از این رو از این متریال برای سطوح افقی نظیر کانتر استفاده نمی‌کنند. از دیگر مزیت‌های هایگلاس دیده شدن جای انگشت تنها در زاویه‌های خاص است. از این رو دیگر به صورت مداوم درگیر پاک کردن جای انگشت روی کابینت نخواهید بود.

5- پلی‌گلاس:

یکی دیگر از متریال‌های براق که در ساخت کابینت به کار می‌رود پلی‌گلاس نام دارد. پلی‌گلاس را نیز می‌توان در گروه جدیدترین متریال کابینت جای داد. این متریال نسبت به هایگلاس از مقاومت بالاتری در برابر خط و خش برخوردار است. همچنین تکنولوژی ساخت پلی‌گلاس از هایگلاس به روزتر می‌باشد.

آشنایی با جدیدترین متریال کابینت

6- ام دی اف ملامینه:

این متریال که از جنس MDF با روکش‌های فشرده‌ی ملامینه است در جهان از پر فروش‌ترین متریال ساخت کابینت می‌باشد. در ایران نیز البته محبوبیت و فروش نسبتا خوبی را از آن خود کرده است. از ویژگی‌های این متریال می‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت اشاره کرد. همچنین در مقابل عواملی نظیر سایش و خط و خش نیز از متریال مقاوم به شمار می‌رود. با این همه در مقابل اسیدها و مواد قلیایی چندان مقاومت و مستحکم نیستند. پس برای تمیز کردن آن به جای شوینده‌های شیمیایی باید از تینر استفاده نمود. برای اشخاصی که وقت کافی برای تمیزکاری مداوم کابینت ندارند یک گزینه بسیار خوب به شمار می‌رود.

سخن پایانی:

آشنایی با جدیدترین متریال کابینت در زمان انتخاب و خرید آن‌ها می‌توانند راهنمای خوبی باشد. برای خرید خوش ساخت‌ترین کابینت‌ها با متریال دلخواه خود با کارشناسان سپیدار چوب تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »