از درب های ضدسرقت چه می دانید؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

در تعطیلات باخیالی آسوده منزلتان را به هر مقصدی که می خواهید ترک کنید

موضوع حفاظت از خانه ها با صرف هزینه های معقول همواره دغدغه بسیار مهم هر خانواده ای به شمار می رفته است، اینکه شما بتوانید علاوه بر خانه از اسباب داخل آن هم حفاظت کنید و هم اینکه نیاز به نصب تجهیزات گرانی هم نداشته باشید.

به عقیده بسیاری از متخصصان، استفاده از دزدگیر های هشداردهنده برای خانه های کوچک شخصی هزینه بالایی در بر دارد و اگر خدای ناخواسته سارق به مسائل فنی و الکتریکی آشنایی داشته باشد به راحتی با قطع کردن سنسورهای حساس به حرکت و نور می تواند آن را از کار بیندازد و وارد منزل شما شود. علاوه بر اینکه استفاده از این دسته از دزدگیرها برای منازل شخصی آنقدرها هم معمول نیست.

بنابراین می توانید به یک حفاظ و ورودی غیر قابل نفوذ هم فکر کنید، به نظر من درب های ضد سرقت که این روزها بازار خوبی هم پیدا کرده اند می توانند علاوه بر ایفای نقش درب منزل، وظیفه حفاظت ورودی را هم به خوبی انجام دهند. ویژگی های منحصر به فرد این درها باعث می شود که با نصب یکی از آنها، دیگر با خیال آسوده منزلتان را ترک کنید و روزها و ماه ها بدون دغدغه منزلتان، به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید. شرکت های ایرانی نیز توانسته اند با وارد کردن قطعات خارجی این محصول از کشورهای ترکیه یا چین، در سال های اخیر به ساخت درب های ضد سرقت با کیفیت بسیار بالا در داخل کشور بپردازند.

درب های ضد سرقت از چه لایه هایی تشکیل شده اند

درب های ضد سرقت معمولا داخل لنگه در، یک ورق فلزی بسیار مقاوم دارند که عملا احتمال هر گونه نفوذ با هر نوع وسیله ای را غیرممکن می کند و در صورت غیرممکن کردن با نهایت تاخیر روبه رو می کند. قفل ها و یراق آلاتی که در این درب ها به کار می روند با درب های معمولی بسیار متفاوت اند و از نوع گاوصندوقی هستند، به این معنی که از دو یا سه قفل برای متصل کردن لنگه درب به چهارچوب استفاده می کنند. در قسمت داخلی تر عایق های صوتی به هر دو طرف درب اضافه شده اند و در انتها هم از سنگ پشم نسوز هم برای ضد حریق کردن قسمت بیرونی درب استفاده شده است. رویه این درب ها هم معمولا MDF طرح دار، ساده و برجسته است که ضخامت های ۸ تا ۱۴ میلیمتری دارند و این MDF ها با روکش های طبیعی چوب به صورت رنگ شده یا روکشPVC قابل نصب هستند.

به شما توصیه می کنیم اگر قرار است دربی که انتخاب می کنید درمعرض نور خورشید قرار بگیرد یا در هوای آزد باشد، حتما دربی با روکش MDF رنگ شده بخرید تا بعد از مدتی استفاده، از تغییر رنگ آن یکه نخورید.

چهارچوبی را هم که برای این درب ها به شما پیشنهاد می کنیم چهارچوب های فلزی هستند که به وسیله رنگ کوره ای، رنگ شده اند. دور تا دور لنگه های این چهارچوب ها را با زوارهای پلاستیکی بپوشانید تا از عبور گرد و غبار و صدا به داخل منزلتان جلوگیری شود.

درب های ضد سرقت چه مزایایی دارند

عایق صدا ، عایق حرارت در برابر آتش تا ۴ ساعت و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد ، مقاومت در برابر برش و فشار، عایق سرما، گرما و رطوبت و مقاومت حداکثری نسبت به رنگ پلی استر از جمله مهم ترین مزیت های درب ضدسرقت هستند که هر مشتری را قانع می کند که یکی از آنها را بخرد. این درب ها در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی نیز مستحکم هستند و علاوه بر اینکه منزل شما را از ورود سارقان محافظت می کنند، به خاطر وجود پشم سنگ نسوز ضد حریق هم هستند. علاوه بر این، با تزریق مواد ویژه ای در لایه میانی این درب شبکه ای مستحکم با مقاومتی فولادی ایجاد می شود که آن ها را ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد رطوبت می کند.

نکته مهم این است که …

باید بدانید که بهترین و مرغوب ترین درب های ضد سرقت آن نمونه هایی هستندکه سارقان از تخریب و باز کردن قفل های نصب شده بر روی آنها ناتوان بمانند. پس در نظر داشته باشید که هر دربی حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر هم ساخته شده باشد وقتی که قفل ضد سرقت مناسب نداشته باشد تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »