درب HDF چیست ؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

 رويه هاي HDFرا در دو دسته بررسي خواهيم کرد:

الف) رويه هاي HDF به صورت ورق مسطح

اين ورق ها در بازار ايران با ضخامت 3ميلي متر به وفور يافت مي شود اما به طور محدود ورق HDF مسطح با ضخامت 6 ميلي متر نيز وجود دارد.

اما جالب است بدانيد که ورق هاي HDF مورد استفاده در صنعت درب همانطور که گفته شد فيبر مي باشند که  در حين توليد به وسيله غلطک هاي داغ شيارهايي مشابه طرح چوب بر روي سطح  ورق HDFايجاد مي شود و در نهايت در برخي از توليدات کارخانه ها يک آستر سفيد بر روي  ورق HDF پاشيده مي شود که البته اين حالت بيشتر در ورق هاي 3 ميلي متري ديده مي شود.

لازم به ذکر است که ورق هاي MDF با ضخامت هاي مشابه نيز وجود دارد که تفاوت آن با HDF را در نوشتارهاي بخش مقالات سايت مي توانيد بررسي کنيد.

ورق هاي مسطح هم به طور ساده مورد استفاده قرار مي گيرد هم اينکه مي توان به وسيله دستگاه CNC طرح هاي متنوعي را بر روي آن ايجاد کرد.

اخيرا استفاده از  ورق هاي HDF در صنعت مبلمان منزل و ادارات بسيار مورد استفاده قرار گرفته است خصوصا در توليد ميزهاي جلو مبلي و ميز تلويزيون و… و جايگزيني براي نئوپان ها و MDF هاي روکش چوب شده است.

ب)  ورق هاي HDF قالب گيري شده

در اين روش  خميرHDF را به شکل هاي متنوعي قالب گيري مي کنند و همانند ورق هاي مسطح شيار هاي مشابه رگه هاي چوب بر روي آن وحود دارد.اين ورق ها با ضخامت 3ميلي متر و تقريبا در 8 طرح مختلف در بازار وجود دارد.

 ورق هاي HDF با روکش ملامينه نيز در بازار موجو د مي باشد که با توجه به شهرت اين ورق ها به ورق ملامينه و يا ورق HPL از ذکر آنها در اين نوشتار خودداري کرديم و در نوشتار درب ملامينهHPL آنها را مورد بررسي قرار داده ايم.همچنين در کارخانه هاي توليد کننده درب ، ورق هاي HDF را بوسيله دستگاه ممبران با PVC نيز روکش مي کنند و درب هايي با نام درب PVC  و يا درب HDF روکشPVC به بازار عرضه مي کنند

درب هاي HDF  براي چه فضاهايي مناسب است؟

در صورتي که براي توليد درب HDF از  ورق هاي HDF با ضخامت 3 ميلي متر استفاده شود.با توجه به اينکه نمي تواند فاکتورهاي موثر در انتخاب درب ورودي واحد هاي مسکوني را برآورده سازد فقط استفاده از اين گونه درب هاي HDF براي درب اتاق خواب و درب سرویس بهداشتی و حمام توصيه مي شود.هرچند استفاده از درب HDF براي حمام و توالت مستلزم رعايت نکاتي مي باشد.

اما  ورق هاي HDF با ضخامت 6 ميلي متر و بيشتر را با توجه به ضخامت  و فشردگي فيبر HDF مي توان براي توليد درب ورودي آپارتمان نيز مورد استفاده قرار داد. البته براي درب هاي ورودي آپارتمان نکاتي بايد در توليد درب در نظر گرفته شود که فاکتور هاي موثر بر انتخاب يک درب ورودي آپارتمان را پوشش دهد.

در ضخامت هاي يکسان  ورق هاي HDF نسبت به  MDFارجحيت دارند زيرا همانطور که در نوشتار هاي ديگر گفته شد فشردگي فيبرMDFکمتر از  فيبر HDF مي باشد.و علاوه بر آن به علت فشردگي بيشتر فيبر HDF رنگ پذيري ورق HDF نسبت به ورق MDF بسيار بالاتر مي باشد. يکي از راه هاي بررسي ميزان فشردگي ورق هاي  MDF و HDF ميزان پرزي است که بعد از اجراي CNC ديده مي شود.هرچه پرز کمتري ديده شود ورق HDF و يا MDF فشرده تر است.البته پس از رنگ کردن درب هاي مذکور تشخيص اين مسئله کمي سخت تر خواهد بود

طرح های درب های اتاقی HDF را میتوانید در صفحه درب و چهارچوب اتاقی ببینید .

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »