اهمیت درب داخلی و اتاقی در دکوراسیون داخلی منزل

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

انواع درب های داخلی

همان گونه که همه می دانیم ، درب یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش هایی است . که سبک دکوراسیون داخلی منزل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین در صورتی که در انتخاب درب دقت کنید. قادر خواهید بود. تا ظاهر اتاق و منزل را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. مسلم است که درب داخلی بخشی مهمی از منزل است. و باید برای انتخاب آن دقت کرد و وقت گذاشت.

سبک درب قادر است تا تفاوت چشمگیری را در دکوراسیون منزلتان ایجاد کند. در صورت تمایل شما می توانید چندین سبک را با هم تلفیق کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که بیشتر از همه از سبک هایی استفاده کنید. که شباهت زیادی به هم دارند. و در واقع با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارند. مثلا یک درب بزرگ و سنگین که بیشتر برای فضاهای خیلی بزرگ و شیک و مجلل استفاده می شود. به درد یک اتاق ۹ متری در یک آپارتمان کوچک نمی خورد.

زمانی که قصد سفارش درب چوبی را دارید. می توانید چرخش درب را مشخص کنید. این بسته به میل و شرایط منزل شما دارد که به راست یا چپ باشد. بهتر است خودتان تعیین کنید که دستگیره ها و لولا ها در کجای درب نصب شوند. و درب اتاق شما در هنگام باز یا بسته شدن به چه سمتی باشد. از نظر طراحان داخلی به هیچ عنوان چرخش یک درب نباید به سمت سالن پذیرایی یا راهرو منزل باشد.

قاب و چارچوب درب هم اهمیت زیادی دارد. در صورتی که درب یک قاب نادرست داشته باشد. از ارزش و زیبایی آن کم می شود. ممصالح ارزان و بی کیفیت هم به درب آسیب می زند. و طبعا هزینه های زیادتری را برای شما به همراه دارد.

مطالب پیشنهادی

درب تمام شیشه ورودی
درب های اتاقی

درب‌های شیشه خور: زیبایی و کاربرد در طراحی معماری

در زمان حال، با پیشرفت فناوری و تغییرات در طراحی معماری، درب‌های شیشه‌خور به عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ایجاد فضاهای زیبا و مدرن به شمار می‌آیند. این درها، نه تنها اجازه ورود نور به داخل فضا را ممکن می‌سازند بلکه از لحاظ ظاهری نیز جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشند. در این مقاله، به مزایا و کاربردهای درب‌های شیشه‌خور در طراحی معماری می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
کد رنگی رال
درب های اتاقی

کد رنگی RAL و کاربرد آن در رنگ پلی‌اورتان

در عرصه‌ی طراحی و صنعت، انتخاب رنگ یکی از مؤثرترین عوامل در جذابیت و تشخیص محصولات است. استفاده از کدهای رنگی استاندارد، همچون کدهای RAL، به طراحان و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با دقت و یکنواخت انتخاب کرده و به کار ببرند. در این مقاله به معرفی کد

ادامه مطلب »
وکیوم درب
عمومی

وکیوم درب چوبی چیست؟

امروزه وکیوم‌ها یکی از بهترین انواع روکش‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. وکیوم درب چوبی در واقع فرآیندی است که طی آن هوای درون درب کم می‌شود. این کار به بالا بردن مقاومت و افزایش طول عمر درب چوبی کمک شایانی می‌کند. این روش تولید درب چوبی برای کاربری‌های

ادامه مطلب »